חדשות

נלחמים בפליטות גזי החממה

ענקית הביטוח היפנית Sompo חוברת לסטארט אפ הישראלי Momentick

Momentick הישראלית פיתחה פתרון לזיהוי ומדידה של פליטות גזי חממה באמצעות תמונות לוויין; ממשלת יפן מעוניינת להסדיר את מדיניותה בתחום, בין היתר בקרב אסדות וצנרות גז בבעלות יפנית שמצויות מחוץ לגבולות הימיים של יפן; סומפו היא אחת משלוש חברות הביטוח הגדולות ביפן, והיא מקפידה על שיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה ישראליות; שתי החברות יבצעו שימוש בטכנולוגיה של Momentick והיא עשויה להפוך לחלק משירותי ניהול הסיכונים של סומפו.

ענקית הביטוח היפנית סומפו (Sompo) ממשיכה לחבר בין יפן לבין חברות טכנולוגיה ישראליות צעירות וחדשניות, והפעם למען איכות הסביבה ומניעת המשך ההתחממות הגלובלית: אל המרוץ העולמי להקטין טביעות רגל פחמניות כדי להאט את ההתחממות הגלובלית מצטרפת השנה יפן, יותר מבעבר, וזאת בין היתר עקב נוכחות גדלה של מקורות הפקת אנרגיה וצנרות גז בבעלות יפנית מחוץ לגבולותיה של יפן. מצב זה חושף את אותן חברות יפניות שמפעילות אסדות וצנרות גז לקנסות וסנקציות מצד הממשל של הטריטוריה בהן פועלות – דוגמת ארה”ב ואירופה שמהדקות את הפיקוח הרגולטורי על פלטות גזי חממה בתוך גבולותיהן – ולכן הן זקוקות לטכנולוגיות שינטרו את פליטות גזי החממה ממקורות הפקת האנרגיה ומצנרות השינוע, ויספקו להן מידע מסודר באשר להן. ביפן עצמה לא מתבצעת הפקת גז, בעיקר בגלל שיקולים גיאוגרפיים, ולכן חשיפה של חברות יפניות לשוק הגז הטבעי נעשית על ידי השקעה והפעלה של מקורות הפקה אנרגיה וצנרות גז בטריטוריות מחוץ ליפן, דוגמת ארה”ב.

לכאן נכנסת סומפו, שהיא אחת משלוש חברות הביטוח הגדולות ביפן, שהציעה לסייע לממשל היפני ולחברות היפניות להתמודד עם פליטות גזי חממה. סומפו פועלת ב-30 מדינות ונסחרת בבורסת טוקיו לפי שווי של 21 מיליארד דולר. ב-2018 הקימה החברה את מרכז החדשנות שלה בתל-אביב (השניים האחרים בטוקיו ובסיליקון ואלי) בהובלת ינון דולב. המרכז מוביל שיתופי פעולה מסחריים עם חברות סטארט-אפ ישראליות ויזם את שיתוף הפעולה הנוכחי עם Momentick בשיתוף היחידה העסקית של סומפו.

סומפו החלה לעבוד עם הסטארט-אפ הישראלי Momentick והשתיים מבצעות בימים אלו הדגמה של הטכנולוגיה של החברה הישראלית, בדגש על יכולתה של Momentick לזהות פליטות של מתאן, אחד מגזי החממה העיקריים, דרך תמונות לוויין. Momentickהוכיחה את יכולתה להעניק ניתוח מדויק לאחר שבוצעה השוואה בינה לבין ניתוח של חיישן אקטיבי שהותקן על ידי מטוס של גוף אמריקאי בשם Carbon Mapper שסרק איזורים נקודתיים במרכז ארה”ב, והתברר כי החברה הישראלית הגיעה לתוצאות זהות לאלו של האמריקאית.

בהדגמה זו, Momentick ניתחה את הכמות ואת המיקומים של מתאן באטמוספרה באמצעות תוכנה המשתמשת בניתוח היפרספקטרלי ואלגוריתמים המבוססים על תמונות לוויין. התוצאות והתובנות יסופקו לסומפו ולחברת הבת, סומפו ניהול סיכונים, שיחקרו במשותף את הפוטנציאל לווריפיקציה טכנית, מתן שירות ופיתוח מוצרי ביטוח. לצורך וריפיקציה טכנית, ישמשו גם נתונים המתקבלים מהלוויין GOSAT שהוא הלוויין הראשון בעולם המוקדש לניטור ריכוזי פחמן דו-חמצני ומתאן מהחלל. ניתוח הנתונים יתבצע בשיתוף המחלקה לחקר שינויי האקלים של המשרד לאיכות הסביבה היפני ומרכז תצפית לוויינים של המכון הלאומי לחקר הסביבה והחי ביפן.

בנוסף, לצורך הווריפיקציה הטכנית, סומפו מזמינה חברות שמוכנות ויכולות להשתתף בבדיקת המתקנים שבבעלותן או המנוהלים שלהן, כאשר הדגש כרגע הוא על חברות משוק האנרגיה ובפרט חברות שמפעילות אסדות וצנרות גז. ההשתתפות מיועדת לחברות יפניות וזרות כאחד. בכפוף לתוצאות ההדגמה, עשויה סומפו להציע את שירותי Momentick הישראלית כחלק משירותי ניהול הסיכונים של הקבוצה (SOMPO Risk Management).

ינון דולב, מנכ”ל מרכז החדשנות של סומפו בישראל, ציין כי “אנו מאוד שמחים להוביל שותפות זו בין סומפו ביפן לבין Momentick הישראלית. אנו רואים בשותפות זו הזדמנות לייצר ערך בתחומים המשפיעים על הסביבה, בצורה המשלימה את פוליסות הביטוח שלנו. כמו כן, ההצטרפות של יפן למאבק הגלובלי בפליטת גזי חממה יוצרת הזדמנות להשקעות גדולות בטכנולוגיות התומכות במאבק לשיפור איכות הסביבה והמלחמה בהתחממות הגלובלית. אני סמוך ובטוח שהשוק שהיפני ימצא שיש לא מעט חברות טכנולוגיה ישראליות שיוכלו לסייע לו בתהליך זה”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן