חדשות

משרד האנרגיה יעניק כ-19 מיליון ש”ח ל-41 פרויקטים מחקריים בתחומי האנרגיה

יחידת המדען הראשי במשרד האנרגיה מפרסמת את 41 הפרויקטים שזכו לתמיכת המשרד בהיקף של כ-19 מיליון ש”ח למטרות מחקר ופיתוח בתחומי האנרגיה ומדעי האדמה והים

יחידת המדען הראשי במשרד האנרגיה מפרסמת את 41 הפרויקטים שזכו לתמיכת המשרד בהיקף של כ-19 מיליון ש”ח למטרות מחקר ופיתוח בתחומי האנרגיה ומדעי האדמה והים. מדובר בפרויקטים של חוקרים וחוקרות מ-12 מוסדות אקדמאיים ברחבי הארץ. ההסכמים בין המוסדות למשרד האנרגיה נחתמים בימים אלו ויוצאים לביצוע, כאשר אורכם של הפרויקטים נע בין שנה לשלוש שנים. 
 
בין הפרויקטים הזוכים בתחום של אנרגיות מתחדשות ניתן למצוא מחקר חדשני של פרופ’ כרמל רוטשילד מהטכניון, בו יפותח מנוע קטן להמרת אנרגית חום לחשמל. המנוע החדשני הינו בעל 80% מהיעילות של מנוע אידאלי ומעלה את היעילות של מנועים הקיימים היום בשוק בכ-50%. המחקר זכה למענק של כ-640 אלף ₪.

פרויקט פיתוח נוסף שזכה לתמיכה מהמשרד הוא הפרויקט בהובלתו של ד”ר בריאן רוזן מאוניברסיטת תל אביב, שבו יפותח תהליך להפקת מימן מגז טבעי בתהליך חדשני ללא פליטות של פחמן דו חמצני. שריפת מימן איננה משחררת גזי חממה או מזהמים, אולם בתהליך ייצור המימן מגז טבעי המקובל היום, נפלטות כמויות גדולות של פחמן דו חמצני. תוצר הלוואי היחיד של התהליך החדש שמוצע על ידי דר’ בריאן הוא פחמן מוצק, אשר יכול לשמש כחומר גלם במגוון רחב של חומרים המכילים פחמן, כגון אלקטרודות בסוללות, בטון או גומי. הפרויקט החדשני זכה מהמשרד למענק של כ-620 אלף ₪.

מחקרים רבים נוספים עוסקים בתחום אגירת אנרגיה, סוללות, תאי דלק, המרת אור השמש לחשמל, ועוד. 

לצפייה ברשימת הזוכים המלאה וסך המענקים, בשנה זו ובשנים קודמות, היכנסו לקישור המצורף

סבב נוסף של תמיכת משרד האנרגיה בקידום מחקרי האנרגיה בישראל במוסדות המחקר, צפוי לצאת לדרך כבר בשבועות הקרובים. במסגרתו, תעניק יחידת המדען הראשי במשרד כ-20 מיליון ₪ לחוקרים וחוקרות פורצי דרך בתחומי האנרגיה.

דוקטור גדעון פרידמן, המדען הראשי בפועל במשרד האנרגיה: “חיזוק ההון האנושי בתחומי המדע הקשורים באנרגיה – מסטודנטים ועד חוקרים מוכשרים, מביא לכך שידע רב נצבר. גם אם מחקר מסוים לא מצליח, הידע כבר ימצא את מקומו בסטארט-אפ אחר. התמיכה מאפשרת לקדם נושאים שהמשרד רואה בהם חשיבות: החל במחקרים בכימיה ובפיזיקה, דרך הנדסה וחקלאות טכנולוגית, ועד לתחומי הכלכלה והחברה”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן