חדשות

מסתבר שהזינוק בהרשמה לבית הספר לעסקים אינו אופנה חולפת, ומשמר את הצמיחה של שנת 2020

סקר מעלה חזרה של סטודנטים זרים בעוד נשים ופלחי אוכלוסייה אמריקנית הסובלים מתת-ייצוג נרשמים בהמוניהם למסלולי לימוד מלאים לתואר שני במנהל עסקים

המועצה לקבלה ללימודי ניהול למוסמכים (GMAC™), ארגון עולמי של בתי ספר מובילים לתארים מתקדמים בעסקים, פרסמה היום את סקר מגמות היישומים השנתי הצפוי שלה לשנת 2021. הסקר שנערך בקרב קרוב לאלף תוכניות לתואר שני במנהל עסקים ולעסקים מצא כי בשנת 2021 גדל היקף הבקשות לתוכניות לתארים מתקדמים בבתי ספר למנהל עסקים ב-0.4% לעומת השנה הקודמת, מה ששמר על הביקוש הגבוה מאז תחילת מגפה עולמית ב-2020, כאשר בתי ספר לעסקים ברחבי העולם ראו היקף גבוה במיוחד של פניות בשל אי הוודאות הכלכלית.

“המועמדים חיפשו אפשרויות חלופיות לקריירה במהלך המיתון שנכפה בשל מגפת הקורונה ובתי הספר לעסקים הציעו נהלי קבלה גמישים יותר, אשר הובילו לנסיקה בשיעורי ההרשמה בשנה שעברה.” כך אמר סאנגיט צ’ופלה, נשיא ומנכ”ל מועצת הקבלה למסלולי עסקים לתארים מתקדמים (GMAC). “השאלה הייתה האם היה מדובר באירוע בר חלוף, אשר נגרם כתוצאה מהמגפה, או תחילתו של גידול בהרשמות. בהקשר זה, מחזור ההרשמה לשנת 2021 מצביע על כך שהזינוק בביקוש ללימודי עסקים לתארים מתקדמים אינו אופנה חולפת, אלא בעל כוח להתבסס ולהמשיך גם אחרי שנת 2020”.

ממצאים מרכזיים

חזרה ללימודים מצד סטודנטים זרים בבתי הספר המובילים לעסקים

לאחר שנים של מדיניות הגירה מחמירות בחלקים מסוימים בעולם, ולאחר חודשים של הגבלת תיירות עולמית בעקבות מגפת הקורונה, הביקוש שנעצרו ללימודי עסקים לתארים מתקדמים מצד סטודנטים זרים בלטו בנתוני שנה זו. השינוי המוחלט משנה לשנה, המשוקלל במסגרת שיעורי ההרשמה בקרב מועמדים זרים – מועמדים בעלי אזרחות שונה מזו של ארץ הלימוד, מצביע על עליה של 4.1 אחוזים, לעומת ירידה של 3.8 אחוזים בקרב מועמדים מקומיים, אשר מחזיקים באזרחות המדינה בה מוצע מסלול הלימוד. יותר מסלולי לימוד באירופה, בארצות הברית ובבריטניה דיווחו על ירידה בשיעור ההרשמה בקרב מועמדים מקומיים, בהשוואה בין האזורים.

הבדל זה בשיעורי ההרשמה בין זרים לבין מקומיים בולט במיוחד במסלולי לימודים מלאים לתואר שני במנהל עסקים MBA) 42%) בקרב בתי הספר המובילים לעסקים. חלקם של מסלולי תואר שני במנהל עסקים לשנתיים, המצביעים על עליה בהרשמה בקרב מועמדים זרים, הוכפל מ-28% בשנת 2019, ל-57% לשנת 2021. יתר על כן, מסלולי לימוד בארצות הברית, המדורגים בין 50 המובילים על פי  US News & World Report, העידו על הכפלת שיעורי ההרשמה בקרב מועמדים זרים (73%) לעומת מועמדים מקומיים (36%).

“הלימוד בבית הספר לעסקים הינו חווייתי ומתבסס ברובו על אינטראקציה, שיח ורשתות של קבוצות סטודנטים ובוגרים. הדבר אינו מתאפשר ללא מגוון של השקפות ורקעים”, אמרה קייטי מונטגומרי, סגנית הדיקן ללימודי תואר בINSEAD- וחברת ועד GMAC. “עם חזרתה ההדרגתית של המוביליות בקרב הסטודנטים, המגוון שבא עמה אל כיתת הלימוד רק יתרום לחיי הקמפוס ויעשיר אותם”.

נשים, מיעוטים בעלי תת-ייצוג בארצות הברית חוזרים ללימודי מנהל עסקים פרונטליים ומלאים

מסלולי לימוד מלאים למנהל עסקים ממשיכים להוות מוקד משיכה בשנת 2021. מחצית משנה א’ במסלול המלא ללימודי מנהל עסקים (52%) ומשנה ב’ באותו המסלול (56%) מדווחים על עליה בהרשמה בשנת 2021, יותר מכל המסלולים, בהם שיעור ההרשמה הממוצע עומד על 41%. להבדיל, מסלולי מנהל עסקים מקצועיים, כגון לימודי מנהל עסקים במשרה חלקית, מנהל עסקים למנהלים ומסלולים מקוונים ללימוד מנהל עסקים – אלו הנותנים מענה לצרכיהם של אנשי מקצוע עובדים, הגיעו לרמה הנמוכה ביותר מאז שנת 2017 בתוך הדיווח על עליה בשיעורי ההרשמה.

נתוני ההרשמה לשנה זו אף מצביעים על כך שברמה העולמית, מועמדות היוצאות מצללי המגפה מתמקדות שוב בשאיפותיהם בנוגע לקריירה, כאשר שלושה מתוך חמישה (60%) מסלולי MBA בני שנתיים, אשר מדווחים על עליה בשיעורי ההרשמה של נשים, לעומת שניים מתוך חמישה (43%) מסלולים המדווחים על עליה בשיעורי רישום מועמדים. לעומת זאת, חלק קטן הרבה יותר של מסלולי לימוד MBA (42%) דיווחו על עליה ברישום מצד מועמדות, דבר המצביע על העדפתן של נשים לשוב ללמידה פרונטלית ומלאה.

בארצות הברית, נשים ומיעוטים הנמצאים בתת-ייצוג דיווחו על רצון דומה ללמוד בקמפוס. מספר גדול יותר של מסלולי MBA מלאים, הנמשכים שנתיים דיווחו על עליה בקרב נשים ומיעוטים בעלי תת-ייצוג בשנת 2021 (56%), בהשוואה לשנת 2019, טרום המגפה (37%), או למסלול המקוון (30%). נקודה ראויה לציון אף יותר היא שנרשמה עליה מרשימה ברישום בקרב מועמדות המשתייכות למיעוטים בתת-ייצוג משנת 2019 (38%) ועד שנת 2021 (60%) מתוך סך כל הנרשמים למסלול MBA מלא, שנמשך שנתיים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן