מסלול השקעות חדש לסטארט-אפים בתחום הבריאות הדיגיטלית

מימין - גיא קצוביץ׳ ונדב שמעוני, צילום: טלי תלמיד

בעקבות ירידה של כ-80% מתחילת העשור בכמות הסטארטאפים החדשים בתחום הבריאות, הקרנות Arkin Digital Health ו-Fusion פותחות מסלול השקעה מהיר עם תוכנית האצה במיזמים. כל סטארט-אפ יקבל השקעה של חצי מיליון דולר, עם צפי להשקעה ב-10 מיזמים חדשים עוד השנה

תעשיית הבריאות היא תחום מאתגר במיוחד ליזמים, בשל השוני בין התעשייה האמריקאית לישראלית. לפי נתונים של Startup Nation Central חלה ירידה משנה לשנה בכמות הסטארט-אפים החדשים שנחשפים בתחום. מתחילת 2024 רק חברה אחת נחשפה רשמית בתחום, בעוד שבשנה שעברה נחשפו 27 חברות בלבד, ולפני כן 72 חברות ב-2022, 89 חברות ב-2021, 126 חברות ב-2020, ולפני פרוץ הקורונה במהלך 2019 נחשפו 103 חברות. 

כדי לתת מענה למצב ולסייע ליזמים ישראלים לבנות חברות סטארט-אפ בתחום הבריאות הדיגיטלית, נפתח מסלול השקעות חדש לסטארט-אפים ישראלים בתחום. המסלול הוא שיתוף פעולה בין הקרנות Arkin Digital Health ו-Fusion, שמציעות ליזמים השקעה מוקדמת של עד 500 אלף דולר במודל SAFE, שהיא השקעה שאינה מצריכה מהמיזם לעבור הערכת שווי. זאת, בנוסף לתוכנית האצה ומערכת תמיכה ליזמים המבוססת על המודל שקרן Fusion מציעה מזה שבע שנים עם התאמות מיוחדות לתעשיית הבריאות הדיגיטלית. התוכנית כוללת יציאה לרוד שואו בניו יורק ובוסטון כדי לבנות קשרים אישיים עם משקיעים ודמויות מובילות בתעשייה, תכנים מותאמים לאתגרי ההקמה של מיזמי בריאות דיגיטלית, וליווי של מנטורים בהתאמה לכל מיזם.

לדברי ד”ר נדב שמעוני, מנהל קרן הבריאות הדיגיטלית של קבוצת ארקין: “הפעילות שלנו מתחלקת בין ישראל לארצות הברית, בחודשים האחרונים אנחנו עדים להתעוררות משמעותית ועליה בכמות החברות שקמות בארצות הברית לעומת בישראל. החלטנו שבמקום לשבת בצד ולקוות שהמצב ישתפר אנחנו רוצים להיות אקטיבים ולנסות לעזור. בשונה מתעשיות אחרות, בישראל היזמים והיזמיות הפוטנציאלים לא חווים את עולם הבעיה כצרכנים. בגלל השוני בין מערכת הבריאות הישראלית והאמריקאית, ולעיתים רבות נדרשים ללימוד רב על החלקים השונים בתעשייה. לדוגמה רק המתווכים השונים הפועלים במערכת מוערכים בכטריליון דולר, 20% מסך הפעילות העסקית. 

אנחנו מאמינים שהשילוב בין ארקין ופיוז’ן יכול לסייע לצוותים המתחילים לפעול בתחום – הן בעזרת מימון ראשוני שלעיתים חסר בשוק, ומעבר לכך באמצעות שיתוף ידע וקשרים. השלבים הראשוניים בחיי החברה הם קריטים למיקוד במודל העסקי הנכון, ובלעדיו לא משנה כמה מעניינת הטכנולוגיה, אף אחד לא יקנה את המוצר. אנחנו מקווים שבדרך הזו נוכל לסייע לעוד חברות מצוינות להבנות בתחום.” 

לדברי גיא קצוביץ’, שותף וממייסדי קרן Fusion: “תוכנית ההאצה והליווי ליזמים מאפשרת לקחת את ההשערה שטרם ניתן לה אישוש מספיק ומנחה את היזמים בבניית הסטארט-אפ. לבחון שמתקבלים פידבקים חיוביים מהענף לגביה ושהיזמים מדייקים את פעילות החברה. אנחנו רואים כמה הדבר קריטי בכל הענפים בהם קמים סטארט-אפים, ולא לגלות לאחר תקופת זמן שמיליוני דולרים נשרפו על בניית פעילות בכיוון לא נכון. הדבר חשוב עוד יותר בתחום הבריאות מאחר ואין תוכניות ישראליות עם הבנה עמוקה בתחום. תחום הבריאות הדיגיטלית הוא אחד הענפים המורכבים שאנחנו בפיוז’ן מתעניינים בו זמן רב. עכשיו בשיתוף הפעולה עם ארקין, נוכל לפעול בו לראשונה ברצינות ובמקצועיות הנדרשת, כדי לסייע ליותר יזמים לפתח פתרונות לטובת בריאות ורווחת הציבור.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version