חדשותסטארטאפ ניישן

מיקרוסופט ולינקדאין חושפות שורה של פיתוחים ופיצ’רים חדשים

מיקרוסופט ולינקדאין חושפות היום (ה’) שורה של פיתוחים ופיצ’רים הקשורים לעולם העבודה ההיברידי, בין היתר: רמקולים ייעודיים ל -Microsoft Teams מבוססי בינה מלאכותית, תוספות לפלטפורמת חוויית העובד Viva, שהושקה בתחילת השנה, תוספות לתיבת הדואר Outlook, אפשרויות סינון משרות חדשות בלינקדאין ועוד

הקורונה טילטלה את עולם העבודה המודרני באופן עמוק כל כך, ויש שטוענים כי המעבר לעבודה מרחוק הוא אחד השינויים המשמעותיים ביותר בתרבות העבודה מאז המהפכה התעשייתית. כדי להבין כיצד שינוי זה משפיע על עולם העבודה, עורכת מיקרוסופט ב-18 בחודשים האחרונים שורה של מחקרים וסקרים פנימיים באופן קבוע ושיטתי.

מיקרוסופט מפרסמת היום את החלק השלישי בדו”ח Work Trend Index, החושף תובנות מכ-160 אלף עובדים בלמעלה מ -100 מדינות ברחבי העולם. על פי נתוני החברה, ב-18 החודשים האחרונים העסיקה באופן מרוחק כ- 160 אלף עובדים ב-100 מדינות ברחבי העולם ואף קלטה באופן מרוחק למעלה מ-25 אלף עובדים חדשים, למרות האתגר – 90% מעובדי החברה מדווחים כי הם מרגישים שהם נמצאים בתקופת שיא של כל הזמנים.

אך אין כל ערובה שמגמה זו תימשך לעד. מדד המגמות העולמי שפרסמה מיקרוסופט בשנה שעברה מעלה פרדוקס, בין העובדים שמעוניינים להמשיך ולעבוד מרחוק (73%) לבין אלה שהיו שמחים לחזור למשרד (67%). פרדוקס היברידי זה הינו “הנורמלי החדש” שלנו, והיכולת שלנו לגשר עליו תהיה מאתגרת ללא הכנה. מציאת האיזון היא משימה מורכבת. מהמחקר של מיקרוסופט עולה כי עובדים משתוקקים לזמן אישי עם הצוות שלהם, אך בד בבד, רוצים לשמור על גמישות בעבודה מרחוק. למרבה ההפתעה, 58% מהעובדים שהעידו שבכוונתם לעבוד בעיקר במשרד, או לחילופין אלה שהעידו שבכוונתם לעבוד בעיקר מהבית עושים את זה מאותה הסיבה בדיוק – לשמור על מיקוד. 45% מהמנהלים מתכננים לבלות יותר במשרד מאשר עובדים שאינם מנהלים (39%). 

עבודה היברידית יכולה להיות קשה ותובענית. עובדים מרחוק מוצאים את עצמם עובדים מסביב לשעון, אך הם מתארים שהם מרגישים בלתי נראים. לעומתם עובדים שמגיעים לעבודה, אינם מצוידים לנהל פגישות היברידיות באופן אפקטיבי. ממחקר של פרוסט וסאליבן עולה כי מתוך כ-60 מיליון חדרי ישיבות ברחבי העולם, רק 8% מהם מצוידים בציוד היקפי לשיחות ווידאו, חומרה, תוכנה או ריהוט מתאימים. מצב זה מקשה מאוד על עבודה היברידית ויוצר חוויה גרועה עבור משתתפים מרוחקים.

מיקרוסופט זיהתה שלושה עקרונות, שיסייעו לארגונים להבטיח עבודה אפקטיבית ובסיס איתן לתרבות עבודה גמישה:

  • אודיו – כדי להבטיח שכולם יישמעו בעת דיבור, יש להשתמש בציוד היקפי תואם.
  • מחשבים אישיים – הצטרפו לפגישה מהמחשב האישי כשהמצלמה דולקת, והמיקרופון והשמע כבויים. כך כל המשתתפים יוכלו לראות אתכם ותוכלו להרים ידיים או להשתתף באמצעות כתיבת תגובות בצ’אט.
  • השתתפות פעילה – יש להגדיר אדם שישמש כ”מנחה הישיבה”, שתפקידו להבטיח השתתפות ושיתוף פעולה בין כל המשתתפים על ידי הנחיית הצ’אט, הרמת ידיים ושיתוף התכנים.

מיקרוסופט מכריזה על קטגורית מוצרים חכמים חדשה עבור Microsoft Teams 

  • מערכת רמקולים חכמה – מאפשרת באמצעות בינה מלאכותית לזהות מי מדבר בפגישה, להתמקד בדוברים, בתנועות הפנים ומחוות הגוף, להגביר ולהחליש רעשי רגע במקרה הצורך.
  • מערכת לפתיחת מספר שידורי וידאו מקבילים, מאפשרת למשתתפים הנמצאים באותו החדר, להיות בחלוניות שיחה משל עצמם, דרך מערכת אחת.
  • זיהוי אנשים אוטומטי, מאפשרת זיהוי שמות המשתתפים באופן אוטומטי, גם אם הם מחוברים ממשתמש משרדי או לא באמצעות החשבון האישי שלהם. 
  • תצוגה דינאמית ב- Teams באמצעות מצלמות חכמות – תאפשר למשתתפים מרוחקים לראות את החדר והתכנים ולהשתתף בשיחה ביתר קלות. לשם כך, חברה מיקרוסופט ליצרניות מובילות בתעשייה, לרבות Jabra, Neat, Poly  ו-Yealink. מוצרים אלה יהיו זמינים בחודשים הקרובים.
  • Logi Dock – עמדת עגינה חדשה מותאמת ל-Teams, בעלת רמקול מובנה עם כפתורי מגע, שנועד לעבודה חלקה ומסונכרנת עם Teams. בלחיצת כפתור ניתן להצטרף לפגישות, להתאים את השמע  ועוד. המוצר יהיה זמין בחודשים הקרובים.

סביבת עבודה גמישה ומאובטחת עבור צוותי עבודה היברידיים

  • שיפור חוויית “שולחנות חמים” (Hot Desk) ישירות מפלטפורמת העבודה השיתופית, Teams. הפיצ’ר החדש מאפשר לאנשים לאתר שולחנות עבודה פנויים במשרד להזמין אותם, באמצעות Outlook או Teams. בשילוב עם Microsoft 365 עובדים יכלים לשבת בכל מקום ולהתחבר באמצעות מסכי Teams ייעודיים, שיכולים לשמש כהתקן עצמאי או כמסך משני. בעת ההתנתקות, מוסר כל המידע האישי מההתקן.  
  • Outlook RSVP פיצ’ר חדש, המאפשר לאנשים למשתפים לאשר מראש באם ישתתפו בפגישה באופן פיזי או אונליין. כמו כן, המערכת מאפשרת להגדיר שעות עבודה וזמינות ישירות בלוח השנה שלך, כך שאחרים יוכלו לדעת מתי והיכן אתה עובד בכל עת. 
  • מצב ליווי (Companion Mode) –מיקרוסופט מעניקה למשתתפים ב- Teams ממכשירים ניידים גישה מהירה לתכונות כמו צ’אט, תגובות חיות ולוח ציור (Whiteboard). כמו כן, האפליקציה בנייד תאפשר יכולות מורחבות, כמו היכולת להצטרף לפגישה, לשתף מצגות PowerPoint ישירות מהמובייל, להשתיק את המשתתפים, להדליק ולכבות מצלמות ועוד. יכולות אלה יהיו זמינות בחודשים הקרובים.

אפקטיביות גם בעבודה מרוחקת

  • כדי להפוך מצגות מרוחקות למרתקות יותר, מיקרוסופט מכריזה על Cameo, חוויית PowerPoint חדשה המאפשרת להכניס את המצלמה של Teams בתוך המצגת, כדי לאפשר למציג להתאים אישית את האופן שבו הוא רוצה להופיע על המסך בעת הצגת המצגת. Cameo יהיה זמין ב- Teams בתחילת 2022. 
  • מאמן ההרצאה (Speaker coach) – Teams מאפשרת הפעלת יכולות בינה מלאכותית, לשיפור יכולות ההצגה וההרצאה. המערכת מאזינה תוך כדי ההרצאה, ומשתף בזמן אמת טיפים לשיפור יכולות ההצגה, כמו תזכורת לדבר לאט יותר, או מסמנת כשמשתתפים נוספים רוצים להגיב. מאמן ההרצאה יהיה זמין ב- Teams בתחילת 2022.
  • תיקוני תאורה אוטומטיים – יעזרו לשפר תמונה בתנאי תאורה קשים או בתאורה נמוכה. תכונה זו תהיה זמינה בחודשים הקרובים.

Microsoft Viva מגיעה לכל מקום

  • ברכב – גמישות נובעת מהידיעה שלא משנה מאיפה אתה עובד, יש לך גישה לכל. החל מהחודש, Teams יהיה זמין ב- Apple CarPlay וניתן להצטרף לפגישות ולבצע שיחות באמצעות העוזרת הקולית סירי.
  • בנייד – מיקרוסופט מכריזה היום על הגעתה של האפליקציה הסלולארית לפלטפורמת חוויית העובד Microsoft Viva. פלטפורמת Viva פועלת כחלק אינטגרלי מתוך Teams ומספקת ממשק יחיד עבור חדשות, שיחות ומערכת למידה. באפליקציה הסלולאית יכולים העובדים למצוא משאבים שימושיים ומשימות מעשיות, כדי להישאר מחוברים ומעורבים בכל זמן ומכל מקום שבו הם נמצאים.
  • שימוש באפליקציות צד שלישי לסיעור מוחות – כעת ניתן לשתף תוכן ולקיים סיעור מוחות באמצעות אפליקציות צד שלישי וויזואלית. מבין האפליקציות הפופולאריות שכבר זמינות ב- Teams ניתן למצוא את Miro, MURAL, LucidSpark  ו- Freehand. אפליקציות נוספות יצטרפו בקרוב, למידע נוסף בקרו בבלוג הקהילה הטכנולוגית שלנו

שורה של הכרזות משמעותיות בלינקדאין, הרשת החברתית המקצועית הרחבה בעולם

  • חיפוש עבודה על-פי מודל העסקה מועדף – לינקדאין תאפשר למחפשי עבודה לסנן משרות על פי מודל ההעסקה המועדף עליהם – עבודה מהבית, מודל היברידי או במשרד. 
  • שורה של הכשרות וקורסים חינמיים בלינקדאין – השקעה בכישורים חדשים חיונית לסביבת העבודה של ימינו – בין אם העבודה נעשית פנים אל פנים, באופן מרוחק או היברידי. כדי להציע למשתמשיה מחפשי העבודה לרכוש מיומנויות מתאימות, מציעה לינקדאין כ-40 קורסי למידה, ללא עלות עד ה- 9 בנובמבר 2021. 
  • פלטפורמה חכמה לבניית כישורים, בכדי לעזור למעסיקים להשקיע בעובדים – בכדי לנווט בשינויים בעולם העבודה, לינקדאין מודיעה היום על השקת Linkedin Hub – פלטפורמת חדשה לבניית כישורים. הפלטפורמה, שתהיה זמינה בשבועות הקרובים, תסייע לחברות לטפח את כישורי העובדים שלהן באמצעות תוכן מותאם אישית מבוסס קהילה. 
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן