חדשות

מיטב קרנות פנסיה תפעל ללא מבטח משנה ומבטיחה לעמיתיה

כל העודף האקטוארי שנוצר מנשיאת 70% מהסיכויים והסיכונים בידי מבטח המשנה, יועברו לעמיתים 

“לאורך השנים האחרונות, קרנות הפנסיה של מיטב נהנות מצמיחה יוצאת דופן. לאחרונה הן רשמו הישג משמעותי, עם הגעתן לסך נכסים מנוהלים בשווי כולל של כ-50 מיליארד ש”ח. הקרן המקיפה של מיטב היא גם הגדולה ביותר בהיקף הנכסים המנוהלים מבין כל הקרנות של בתי ההשקעות. הקרן המקיפה אף גדלה מדי חודש בסכום הפקדות חודשי ממוצע של כ-600 מיליון ₪ ומהעברות נכנסות של לקוחות רבים. בנוסף, הקרן המקיפה של מיטב ממוקמת במקום ה-3 בכמות העמיתים מבין כל קרנות הפנסיה בישראל, עם למעלה מ-850,000 עמיתים (ובכך עקפה את הפניקס, כלל, מגדל וכל בתי ההשקעות). הצלחות אלו מדגישות את המובילות והאמון הרב שאנו זוכים לו מהעמיתים שלנו ומערוצי ההפצה לאורך כל השנים האחרונות”.

כך מסרה מיטב בפרסום לסוכניה. עוד מסרה החברה בפרסום זה, כי “היקף הנכסים המשמעותי, לצד העובדה שהגיל הממוצע של עמיתי הקרן נמוך בהרבה מהממוצע בענף, מצביעים על כך שהסיכון האקטוארי בקרן פחת משמעותית בשנים האחרונות. המודלים האקטואריים והתחשיבים הפנימיים מצביעים על היעדר הצורך בהמשך רכישת ביטוחי משנה. לפיכך, הקרן בשלה לקחת על עצמה 100% מההתחייבויות הביטוחיות כלפי העמיתים, כפי שמקובל בכל שאר קרנות הפנסיה הגדולות בישראל”.

לאחרונה הודיעה מבטחת המשנה סוויס רי, כי לא תחדש את הסכמי ביטוח המשנה לקרנות הלא גדולות בהן מיטב. ההסכם עם סוויס רי מסתיים היום, ה-30 בספטמבר. 

עודף אקטוארי הועבר עד כה למבטחת המשנה

עוד מסרה מיטב לסוכניה, כי “עד כה, מבטח המשנה של מיטב נשא ב-70% מהסיכויים והסיכונים הכרוכים בביטוח עמיתי הקרן המקיפה. “לאור כך שלאורך השנים האחרונות הקרן צברה עודף אקטוארי, ואף הובילה ב-5 השנים האחרונות את האיזון האקטוארי בהשוואה לכל חברות הביטוח בישראל, מרבית העודף האקטוארי הועבר למבטח המשנה ולא לעמיתים. לכן, ובלי קשר להודעות שפורסמו בערוצי התקשורת, הנהלת הקרן דנה בחלופות ביטוח שונות והתועלות לעמיתי הקרן והחליטה שלא להתקשר בכיסוי ביטוחי עבור הקרן המקיפה.

ההתקשרות הנוכחית מול מבטח המשנה בקרן הפנסיה המקיפה תסתיים ביום ה-30.9.2024, באופן שממועד זה מלוא העודף האקטוארי (ככל שיצטבר) יועבר במלואו (100%) לעמיתי הקרן. זאת במקביל להתחשבנות מול מבטח המשנה, הטומנת בחובה פוטנציאל להחזרים ועודפים נוספים עבור עמיתי הקרן,” הודיעה מיטב.

מיטב מזכירה בהודעתה, כי לאחרונה זכתה בפעם הרביעית ברציפות במכרז של קרנות הפנסיה הנבחרות, וככזו “היא צפויה להמשיך להציע אלטרנטיבות מצוינות בתחום ניהול החיסכון הפנסיוני בהתאם לתנאי ההליך, הכוללים מנגנונים המאפשרים להתאים את הצעות הערך לתמהילים שונים של צבירה והפקדה. זכייה זו סוללת את הדרך להרחבת הפעילות שלנו אל מול מעסיקים רבים נוספים,” מסרה החברה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

קריאה נוספת
Close
Back to top button
דילוג לתוכן