חדשות

מחקר של נוטניקס

85% מהארגונים מתכננים להגדיל את השקעות ה-IT כדי לתמוך בשילוב בינה מלאכותית בארגון

מחקר חדש שביצעה חברת נוטניקס מצא כי המניעים המרכזיים הדוחפים כיום ארגונים לבצע מודרניזציה של תשתיות IT הם: בינה מלאכותית, שילוב יישומים מודרניים וקצב מהיר של גידול בנתונים. בעוד שהדרושה לאימוץ יישומים מודרניים אינה דרישה חדשה, וצמיחת הנתונים גדלה שנה אחר שנה, כאשר מוסיפים להם AI, ובמיוחד בינה מלאכותית יוצרת (GenAI), מתקבל תמהיל המדגיש עוד יותר את הצורך בתשתית ITמודרנית המותאמת לדרישות. על פי דו”ח ה-ECI של נוטניקס, 85% מהארגונים מתכננים להגדיל את ההשקעות במודרניזציה של IT במיוחד כדי לתמוך ב-AI, במיוחד ב GenAI.

המשיבים לסקר הצהירו כי השקעה מוגברת באסטרטגיית הבינה המלאכותית של הארגון שלהם נמצאת בעדיפות הראשונה, אחריה השקעה במודרניזציה של IT. יש לכך סיבה טובה: 37% ציינו כי הפעלת יישומי AI בתשתית ה-IT הנוכחית שלהם תהיה אתגר “משמעותי”. יותר משליש (35%) אמרו שהיכולת לתמוך בבינה מלאכותית היא המניע העיקרי לבחירת התשתית שלהם, ומעט יותר (37%) אמרו שהפעלת יישומי AI היא תחום האתגר העיקרי שהם צריכים להתמודד איתו עם תשתית ה-IT הנוכחית שלהם.

2023 הביאה את הבינה המלאכותית, ובמיוחד את GenAI, למיינסטרים עבור ארגונים. אבל למרות החדירה המהירה ללב המיינסטרים ארגונים רק מתחילים לאמץ פתרונות GenAI – הם מזהים את עומסי העבודה ומקרי השימוש הנכונים, קובעים את ההתאמה הטובה ביותר ומבינים את השלכות התקציב. אימוץ פתרונות AI עתיד להשפיע על סדרי עדיפויות בתחום ה- IT כמו אסטרטגיות מחשוב קצה וניהול נתונים: 90% מהארגונים מאמינים שחיזוק אסטרטגיית מחשוב הקצה שלהם יהיה בעדיפות חשובה עבור הארגון שלהם בשנת 2024 ו -72% מהארגונים אומרים שהם מתכננים להגדיל את ההשקעה באסטרטגיית מחשוב הקצה שלהם במהלך 2024.

ירון כהן, מנהל צוות מהנדסי מערכות בנוטניקס: “אסטרטגיית AI מקיפה כוללת פריסה וניהול של נכסי AI מהענן ועד הקצה. ככל שהאימוץ של פתרונות AI מואץ, מנהלי התשתיות יידרשו לקדם בדחיפות פריסת תשתית קצה כדי לתמוך בעיבוד מהיר יותר וגישה לנתונים לעיבוד בזמן אמת. כאן נכנסות לתמונה מודרניזציה של IT ופריסות תשתית קצה, מכיוון שהשקעות כאלה יכולות להקל על עיבוד מהיר יותר וגישה לנתונים.”

אם יתוכננו וייושמו נכון, השקעות אלה יספקו לארגונים את היכולת לחבר ולנהל את מגוון הנתונים הרחב שבבעלותם (93% מהמשיבים במחקר אמרו שחשוב לשפר את הנראות לגבי מיקום הנתונים שלהם). נתונים הם הקניין הרוחני העיקרי של ארגונים. פתרונות לניהול נתונים יכולים לשחק תפקיד חשוב: 49% אמרו שקישור נתונים מסביבות מרובות הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני הארגון שלהם, בעוד 47% מהמשיבים ציינו שחוסר הנראות לגבי מיקום הנתונים כאתגר מרכזי בניהול נתונים.

אתגרי ניטור וניהול נתונים אלה רק יוחמרו ככל שה- AI יאומץ יותר. מפות דרכים למודרניזציה של IT חייבות לכלול פתרונות תשתית קצה וכלי נראות נתונים מקיפים כהשקעות המובילות, עבור כל יישום טכנולוגי מוצלח של AI/ML.

מקבלי החלטות IT צריכים לקחת את הדברים לידיים, ולנצל את אימוץ טכנולוגיית הבינה המלאכותית ולזרז גל חדש של דרישות מודרניזציה של תשתיות IT כהזדמנות להבטיח שיוזמות ה- AI, ML, הניתוח וקצב גדילת הנתונים של הארגון שלהם תואמות את מציאות התשתיות.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן