חדשותסטארטאפ ניישן

מחקר חדש של נקסט אינשורנס הישראלית חושף

לנשים היה סיכוי כפול להקים עסק בתקופת מגפת הקורונה

מגפת הקורונה השפיעה רבות על הכלכלה העולמית, ומסכת הסגרים וההגבלות שחלה על מרבית מאוכלוסיות העולם גרמה ללא מעט עסקים קטנים ברחבי העולם להידרש בדרכי פעולה חדשות על מנת להמשיך ולפעול, תוך כדי מאבק קיומי על העסק. מחקר חדש של הסטארט-אפ הישראלי Next Insurance, המציע ביטוח דיגיטלי לעסקים קטנים בארה”ב, מציג נתונים מעניינים במיוחד אודות השפעות מגפת הקורונה על העסקים הקטנים בארה”ב. 

המחקר החדש שערכה נקסט אינשורנס, ובו לקחו חלק יותר מ-500 עסקים קטנים בארה”ב, חושף נתונים מעניינים במיוחד באשר להשפעות המגיפה על פתיחת עסקים חדשים בקרב גברים ונשים ב-2020. לפי תוצאות המחקר, דווקא בתקופת הקורונה ובמהלך 2020 – נשים הקימו פי 2 יותר עסקים מאשר גברים. 

כמו כן, העידו משיבי המחקר כי לנשים סיכוי כפול להקים עסק מ-Scratch אל מול גברים (11.3% בקרב נשים מול 5.6% בקרב גברים). כמו כן, מעיד המחקר על כך שמרבית הנשים (57%) יעדיפו להקים עסק בעצמן וללא שותפים, לעומת 42% מהגברים שיעדיפו זאת. 

עובדי נקסט אינשורנס. קרדיט: צילום בני אדם

באשר למהות הפגיעה בעסקים בעקבות המגפה, אין כל ספק שמגפת הקורונה הובילה לפגיעה מהותית בעסקים רבים, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעסקים קטנים. אלא שלפי הסקר החדש שערכה נקסט, נראה כי ככל שגילם של בעלי העסקים היה נמוך – כך גם הייתה הפגיעה בהם. כך, לפי הסקר רק 17% מעסקים קטנים שנמצאים בבעלות בני דור ה-Z חוו פגיעה לעומת יותר ממחצית בעלי עסקים המשתייכים לדור ה-X ודור ה”בייבי-בום” שחוו הפסדים, ונתון ממוצע-כללי של 44% בקרב בעלי עסקים בכל הגילאים.

הסיבה לכך היא ככל הנראה היכולות הדיגיטליות של דור ה-Z, שכן כ-80% מהם סבורים שעד 2022, יותר ממחצית מהרווחים שלהם יגיעו מאמצעים דיגיטליים שונים, לעומת 33% בלבד מבעלי העסקים המשתייכים לדור ה”בייבי בום”.

יחד עם זאת ומתוך כלל המשתתפים במחקר, כמעט מחצית מהמשתתפים כן סיגלו לעצמם ערוץ דיגיטלי כלשהו בניהול העסק שלהם בעקבות השפעות הקורונה, עם צפי של 52% מכלל המשתתפים במחקר להפקת יותר ממחצית מהרווחים שלהם בשימוש בערוץ דיגיטלי עד שנת 2022.

הקורונה ללא ספק גזלה מבעלי העסקים הקטנים לא מעט, אך מרביתם (84%) הצהירו שהם מרגישים אופטימיים לגבי החזרה לשגרת כלכלית כללית תקינה בתקופה שלאחר הקורונה, וכ-94% הביעו אופטימיות לגבי חזרה לשגרה של עסקיהם.

המחקר של נקסט אינשורנס תשאל כ-500 בעלי עסקים קטנים, ממגוון רחב של שכבות גיל ותעשיות שונות במגוון מיקומים ברחבי ארצות הברית.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן