חדשותתירות

מהפיכת השוואות המחירים מגיעה לעולם הביטוח

bestie, שחקן חדש בשוק הביטוח שיאפשר את השוואת המחירים הרחבה והשקופה ביותר בתחום הביטוח

המיזם הישראלי פועל לפי מודל השוואת המחירים אשר הוביל בהצלחה את מהפיכת השוואת המחירים של Skyscanner בעולם התיירות.

תמר גרזון, מנכ”לית אתר bestie: “מסקר שערכנו, בקרב מבטחי הרכב עולה כי 87% מהישראלים משווים מחירים לפני רכישת פוליסה. אתר bestie בא לתת מענה לצורך הזה ולמעשה הוא האגרגטור היחיד בישראל להשוואות מחירים עם מספר רב של הצעות מחיר וחף מאינטרסים בביטוח הרכב”.

מיזם חדש בישראל: bestie, אתר השוואת מחירי הביטוח הראשון והיחיד בישראל (אגרגטור) עם מבחר הפוליסות הגדול ביותר בתחום הביטוח, הפועל בצורה רחבה ושקופה ומגיש תוך מספר דקות את מספר ההצעות הרב ביותר, המשתלם ביותר והמתאים ביותר לכל צרכן.  bestie אינו מחויב לאף סוכן או חברת ביטוח, ניטרלי, אובייקטיבי ונקי מאינטרסים. בשלב הראשון יציע האתר השוואת מחירים של ביטוחי הרכב ובעתיד הקרוב יציע האתר שירות השוואת ביטוח דירה ונסיעות לחו”ל.

מסקר שנערך על-ידי חברת 2thepoint עולה כי 87% ממבטחי הרכב מבצעים השוואת מחירים לפני רכישת הביטוח, כאשר בממוצע בודק כל אחד מהמבטחים כ- 1.6 מקורות. עוד עלה מהסקר כי עיקר השוואות המחירים בעולמות הביטוח נערכים באמצעות אינטרנט (72%).

כאמור, השחקן החדש bestie הוא האתר היחיד המציע השוואת מחירים (אגרגטור) ואינו סוכן מטעם ועל כן עונה על הצרכים של מבוטחי הרכב בישראל.  

“בישראל ל-90% מהישראלים יש רכב בבעלותם, כאשר ל-92% מאותם בעלי רכבים יש לפחות רכב אחד בבעלות פרטית, כך שיש ביקוש רב לביטוחים ועל כן צורך גבוה להשוואת מחירים”, מסבירה תמר גרזון, מנכ”לית bestie. “בנוסף מצאנו  כי הישראלים מבצעים 4.7 פעולות שונות באונליין כגון רכישות, מילוי טפסים, תשלום חשבונות הזמנת חופשות ועוד. כחצי מהם (46%) דיווחו שבין היתר הם עורכים השוואות מחירי ביטוח. רוב אתרי האינטרנט בתחום הביטוח פועלים כסוכנים ולא כאתרי השוואות מחירים אובייקטיבים, ולכן יש להם אינטרס למכור פוליסות מסוימות ולכן גם מספר ההצעות שלהם נמוך”.

לדברי גרזון, בניגוד למתחרים, אתר bestie פועל ללא אינטרסים כלכליים מול הלקוח או הצרכן ועל כן השוואת מחירים תתקבל ממספר שיא של עד 20 הצעות וללא שיקולים חיצוניים למעט צרכי ורצונותיו של הלקוח.

גם און ליין – גם שירות אנושי

בנוסף, מתוך הסקר עולה נתון מעניין לפי חרף העדפת הצרכנים להשוות מחירים באונליין, רק 22% ביצעו בפועל רכישה של ביטוח מקיף דרך האינטרנט. בקרב האנשים אשר בחרו לפנות ישירות דרך סוכן, 30% עשו זאת בשל תחושת הזמינות ו-37% בשל היחס האישי.

על כן החליטו ב- bestie להעניק לצרכנים את הטוב משני העולמות. בסיום השוואת המחירים המתבצעת אונליין מתקבלות  עד 20 הצעות המתאימות ביותר, לפי הנתונים האישיים של כל צרכן, תוך שעה מרגע הבחירה בפוליסה המיטבית, הסוכן המציע ייצור קשר עם הסוכן על מנת לסגור את העיסקה, כך שהשירות עצמו יהיה בין אישי וזמין ככל שיתבקש.

גרזון ממשיכה ומסבירה כי יתרון נוסף של bestie הוא הפירוט אודות כל חלקי הפוליסה בשפה ברורה ונגישה. “בעולם של כלים פיננסיים מורכבים, בעלויות צולבות ופוליסות ביטוח מסובכות, אנחנו מחפשים את הפתרונות הידידותיים, ההוגנים והפשוטים ביותר. על כן בנינו כלי חדשני להשוואת הכיסויים של כל הצעה אשר יכול להעניק לכל אחד את התמונה הברורה ביותר לגבי הצרכים שלו ותנאי הפוליסה שלפניו”. 

היישר מעולמות התיירות

אחת ההשראות לאתר bestie הוא אתר Skyscanner, אשר הביא למהפכה של ממש בתחום התיירות. עד לפני מספר שנים לא רבות, תכנון החופשה בחו”ל חייב מעבר דרך סוכנות נסיעות. נדרשנו לפנות אל הסוכנות ולקבל הצעה לטיסה ונופש על-בסיס חברות התעופה והרשתות השונות שנמצאות בשיתוף פעולה. עם המעבר להשוואת מחירים, ובמיוחד עם כניסת אתר Skyscanner, החלו הצרכנים לפנות באופן ישיר אל החברות השונות באמצעות רשת האינטרנט. האתרים הובילו למהפכה של ממש, וכיום כל צרכן וצרכנית יכולים לבחור את הטיסה המתאימה והמשתלמת להם ביותר, לפי הצרכים שלהם, היכולות שלהם וטעמם האישי, וזאת מקרב כלל האפשרויות הקיימות בשוק. התחרות על לב הצרכן הובילה לשיפור השירות, המבחר, וכמובן לירידת מחירים משמעותית.

 “פרסונליזציה זה שם המשחק”, מסבירה גרזון, מי שהיתה מנכ”לית טרווליסט עד השנה שעברה. “ממש כמו בהזמנת כרטיסים לחו”ל, כך גם בעולמות הביטוח. לכל אחד הביקוש והצרכים שלו ואין צורך להסתמך על חברה או סוכן כאלה ואחרים אלא לבחון את כולם ביעילות נטולת אינטרסים ולבחור בפוליסה המתאימה והמיטיבה ביותר”. 

האתרים הובילו למהפכה של ממש, וכיום כל צרכן וצרכנית יכולים לבחור את הטיסה המתאימה והמשתלמת להם ביותר, לפי הצרכים שלהם, היכולות שלהם וטעמם האישי, וזאת מקרב כלל האפשרויות הקיימות בשוק. התחרות על לב הצרכן הובילה לשיפור השירות, המבחר, וכמובן לירידת מחירים משמעותית.

לסיכום, הוסיפה גרזון כי “הצטרפותו של שחקן אגרגטורי לעולם הביטוח יביא, עם הזמן, לתחרות יעילה יותר במחירי הביטוח ואיתה ירידה במחירים והתייעלות החברות לטובת הצרכן”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן