חדשותישראל

מזרחי טפחות ומרכנתיל, הם הבנקים הידידותיים ביותר לעסקים הקטנים והבינוניים

מדד ידידותיות בנקים לעסקים קטנים ובינוניים חוזר שנת 2020

המדד בודק 5 מדדים משמעותיים לעסקים:

  • היקף האשראי של הבנק לעסקים קטנים ובינוניים מסך האשראי העסקי.
  • יחס הריבית לסיכון של האשראי שעסקים קטנים ובינוניים מקבלים מהבנק.
  • שיעור הרווחיות של הבנק מהכנסות שאינן ריבית (עמלות שונות).
  • סקר שביעות רצון של עסקים מהבנקים.
  • סקר משוב יועצים פיננסיים על הבנקים.

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל’) אורנה ברביבאי: “מדד הבנקים הנו  כלי נוסף לקידום העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, אשר שקיפותו והנגשתו מיועדים לעודד את הבנקים להטיב ולשפר את השירות, הסיוע והיחס, כך שיהיו ידידותיים יותר לעסקים הקטנים והבינוניים, המהווים את מנוע הצמיחה המרכזי במשק”

מדד הבנקים, המתפרסם מאז מאי 2018, על ידי הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, נועד לעודד את המודעות והתחרותיות בתחום האשראי לעסקים קטנים ובינוניים. המדד מסתמך על הנתונים הפיננסים המפורסמים על ידי הבנקים, על סקר שביעות רצון של העסקים, ועל סקר משוב שערכה הסוכנות בקרב יועצים פיננסיים שמסייעים לעסקים לקבל שירותים שונים מהבנקים. נתוני האשראי לקוחים מדוחות הבנקים, ומגזר העסקים הקטנים כולל עסקים עם מחזור של עד 50 מיליון ₪. 

מדד לשנת 2020 לעומת מדד מחצית 2019 
יצוין כי במחצית השניה של 2019 נבחנה רמת הידידותיות במדד ייעודי, בשל תקופת הקורונה שהתבסס על סקר עסקים בלבד. השוואת הדירוג נעשתה למדד המלא האחרון שפורסם מדד מחצית 2019.

קבצים להורדה

ממצאים עיקריים (שינוי בשנת 2020 לעומת 2019) סוג הקובץ : pdf משקל : 418.65 Kb

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן