כמו באירופה: מ-1 באוקטובר רישיון נהיגה עד גיל 70

Image by Robert Fotograf from Pixabay

החל מ-1 באוקטובר 2021, יונפק לנהגים לראשונה רישיון נהיגה עד גיל 70, במקום כל 10 שנים כיום

החל מה-02.09.2021, נשלחים בדואר לנהגים, חידוש רישיונות נהיגה ראשונים עד גיל 70 במקום לתקופה של 10 שנים. מדובר בנהגים שתוקף רישיונם פג ב-1 באוקטובר. 

במסגרת הרפורמה, רישיון הנהיגה המונפק כיום לנהגים לכלי רכב פרטיים, אופנועים ורכב מסחרי עד 12 טון, יהיה בתוקף עד לגיל 70, במקום לתקופה שלל 10 שנים כיום. לאחר גיל 70 יחודש הרישיון מדי 5 שנים עד גיל 80, ולאחר מכן יחודש הרישיון בכל שנתיים כנהוג כיום. 

עלות הנפקת רישיון נהיגה עד גיל 70 תעמוד על 510 שקלים בלבד. מדובר בחיסכון של כ-1500 שקלים לכל נהג. זאת, מעבר לטרחה הנדרשת מהנהגים כיום לחדש את רישיון נהיגה בכל 10 שנים, מגיל 24 ועד גיל 70. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח”כ מרב מיכאלי ציינה כי בכך מצטרפת ישראל למדינות רבות באירופה בהן מונפקים רישיונות נהיגה לתקופה בלתי מוגבלת או עד גיל 70 ללא צורך בחידוש הרישיון. 
“אני שמחה ליישם בתוך תקופה קצרה החלטות משמעותיות שישפיעו על פניה של החברה הישראלית בעשור הקרוב. היום אנחנו עושות ועושים צעד נוסף ליישום רפורמה חשובה לציבור בתחום רישיונות הנהיגה, שתחסוך בירוקרטיה והוצאה כספית מכל אזרח”, הוסיפה השרה מיכאלי. 

הנפקת רישיון נהיגה עד גיל 70 מצטרפת לשורה ארוכה של צעדים, שיזם משרד התחבורה בשנה האחרונה, ובהם הנגשת שירותי רישוי ורכב מקוונים רבים באתר משרד התחבורה, צמצום ביורוקרטיה והוזלות באגרות. 

משרד התחבורה מאפשר כיום לבצע את מרבית פעולות הרישוי רכב ונהיגה באמצעים מקוונים, מבלי להגיע למשרד רישוי. בין הפעולות: חידוש והוצאה של רישיון רכב ונהיגה, העברת בעלות על רכב, הגשת ערעור על תוצאות בחינה עיונית או מעשית, רישום לקורס נהיגה נכונה, הגשת בדיקות רפואיות, בקשה להנפקה או עדכון של תג חניה לנכה, בקשה למשלוח תדפיס נקודות חובה לנהג, בקשה ליבוא אישי של כלי רכב ועוד.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version