חדשות

יחידות CBI בינלאומיות שמות דגש נוסף על תהליכי בדיקת נאותות

הפתרון החדש יאפשר לעסקים לצבור ולחשב הערכות מחזור חיים במהירות ובקנה מידה גדול

המגזין (Private Wealth Management (PWM של הפייננשל טיימס אירח פאנל וירטואלי על השפעת הסיכונים העולמיים על מדינות עם תוכניות אזרחות באמצעות השקעה (CBI).

כחלק מסדרת PWM Perspectives שלה, הפאנל ניהל דיון בן ארבעה חלקים בו הוצגו דעותיהם ותובנותיהם של מומחים בולטים מסוכנויות לבדיקת נאותות גדולות כולל קארן קלי, מנהלת אסטרטגיה ופיתוח ב-Exiger; אדי לוויטון, סמנכ”ל התפעול ב-Fact WorldWide; והייריק בונד גאנינג, מנהל תפעול ראשי ב-S-RM.

בפרק האחרון, הפאנל בהנחיית יורי בנדר, העורך הראשי של מגזין Professional Wealth Management, דן בשאלה כיצד יחידות ה-CBI הבינלאומיות משקיעות מיקוד נוסף בתהליכי בדיקת נאותות על רקע הסיכונים הגלובליים.

סיכונים פוליטיים גלובליים הם למרבה הצער מציאות עבור אנשים רבים ברחבי העולם, ומשקיעים במספר תחומי שיפוט מחפשים כל הזמן דרכים להתרחק ממשטרים מגבילים. מכיוון שכך צריכים להיות אמצעי הגנה מתאימים כדי להבטיח שהאימות של מועמדים, משטחים הנחשבים לבעלי סיכון גבוה יותר המעורר קשיים פוטנציאליים, מבוצע באמצעות האמצעים המחמירים ביותר.

בתגובה לכך, קארן קלי, מנהלת אסטרטגיה ופיתוח ב-Exiger, אמרה: “יש לראות כל סיכון בהקשר – בין אם החשיפה הפוליטית שלו או הסיכון השיפוטי שלו. לכל מדינת CBI יש תיאבון או סף סיכון משלה”.

“התפקיד של סוכנויות מודיעין אינו לקבל החלטות בשם המדינות ולקבוע למי צריך לתת אישור או לא לאשר. הן צריכות לספק למדינות לקוחות את העובדות והמידע הדרושים כדי לחמש את יחידות ה-CBI בפרטים שהם צריכים כדי לומר שהאדם הזה הוא מעל או מתחת לסף הסיכון לצורך קבלתו. חשוב לזכור גם שיחידות CBI ישקלו גם את המידע שהם מקבלים ממקורות אחרים כמו רשויות אכיפת החוק”.

בתגובה לשאלתו של יורי בנדר האם יש צורך להפעיל תהליך בדיקת נאותות עמוק ומשופר יותר עבור מועמדים פעלי פרופיל סיכון גבוה, וגרסה קלה יותר עבור האחרים, אמר אדי לויטון, סמנכ”ל התפעול ב-Fact WorldWide: “אנחנו מבצעים את אותן בדיקות באותן רמות מחמירות של חקירות ובדיקות עבור כל הפונים והתלויים בהם. אנחנו לא מפלים כי כשאנחנו מקבלים בקשה, אנחנו לא יודעים אם אותו מבקש בסיכון גבוה או בסיכון נמוך – אם הם מצהירים שהם עשירים או אם הם הצליחו לגרד מספיק כסף כדי לרכוש אזרחות חלופית, אנחנו מיישמים את אותו תהליך אימות ובדיקת נאותות לכל הפונים. אנו מספקים פרופיל סיכון ללקוח כדי לאפשר קבלת החלטה סופית”.

לעולם לא יתקיים תרחיש בו גרסה ‘קלה יותר’ תוחל על מבקש בכל הנוגע לבדיקת נאותות. כל המועמדים עוברים את אותה רמת בדיקה, ובמידה והמועמד יסומן כבעל סיכון גבוה, תבוצע בדיקת נאותות נוספת.

מערכת בדיקת נאותות רב-שכבתית היא מרכיב חיוני בכל תכנית CBI מצליחה, שכן היא משלבת בדיקות ממשלתיות פנימיות עם מחקר של חברות לבדיקת נאותות מתמחות מצד שלישי, וגם הערכות של גופים אזוריים ובינלאומיים. הקפדה על בדיקת נאותות מבטיחה שרק אנשים ישרים, ברמה הגבוהה ביותר, יצליחו.

מדינות האיים הקריביים היו תחת לחץ עצום במהלך השנים האחרונות – מספר ההוריקנים הקטלניים גדל והתיירות פחתה עקב המגיפה. זה גרם לחלק להאמין שתחומי השיפוט הללו מתעלמים לפעמים מדגלים אדומים שהונהגו על ידי גופים כלל-אזוריים למלחמה בפשיעה, מכיוון שהם זקוקים מאוד לכסף.

הייריק בונד גאנינג, סמנכ”ל התפעול ב-S-RM, אמר שהמדינות הקאריביות הללו נוקטות “בראייה ארוכת טווח במונחים של שלמות התוכניות שלהן.

“מדינות הקריביים הבינו עד כמה קרנות CBI חיוניות לכלכלות שלהן, ושמירה על שלמות התוכניות חיונית לאזור כולו. אין טעם לזכות בניצחון מהיר אם זה יסכן את מעמדם, מכיוון שזה עלול לגרום לכך שבנקים לא ירצו לעשות איתם עסקים – כלומר התוכניות ייפלו מיד בכל מקרה.

“מדינות הקריביים עובדות קשה מאוד כדי לתקן טעויות שנעשו בעבר מכיוון שהן מודעות היטב לבדיקה שהן עוברות כרגע, ולכן לא ראינו אנשים בעייתיים שהתקבלו לתוכניות הללו לאחרונה”.

כאשר הגיב לאופן שבו מגפת הקוביד-19 השפיעה על תעשיית ה-CBI ועל בדיקת הנאותות המאפשרת את תפקודה, הוסיף גאנינג, “הייתה הסתמכות עצומה על תיירות שבאמת ירדה במהלך השנים האחרונות וזה בהחלט הפעיל הרבה יותר לחץ על היחידות.

“חשוב לציין שהיחידות הפכו הרבה יותר ממוקדות בתהליכים שלהן, ובאופן שבו הן מנהלות את עצמן, במטרה להתייעל ככל האפשר וכדי שיוכלו להבטיח שהן מנצלות את ההזדמנויות בצורה הטובה ביותר מבחינת המועמדים. במהלך הזה לא הייתה כל פשרה על בדיקת הנאותות מכיוון שהם מבינים כמה זה חשוב, והם רוצים להיות מסוגלים להרים ידיים ולומר: יש לנו צדדים שלישיים חיצוניים שמבקרים את כל הפונים שלנו לפחות פעמיים אבל בדרך כלל שלוש או ארבע פעמים כשאתה משלב במשחק את סוכנויות הביטחון או את ארגון מדינות מזרח הקריביים (OECS) כדי להבטיח שאין פשרה על בדיקת נאותות”.

שיטות בדיקת נאותות נכונות מראות את מחויבותה של מדינה להבטיח שהתוכנית שלה תישאר שקופה ויעילה לצורך הערכת מועמדים פוטנציאליים לאזרחות. זהו, אם כן, מדד ליושרה של אותה תוכנית.

חקיקה קפדנית יותר ויותר נגד טרור ואיסור הלבנת הון גרמה לממשלות מספר להוציא מועמדים בני לאומים מסוימים מהתוכניות שלהם, או להגביל כספים שהועברו מתחומי שיפוט מסוימים, על מנת להבטיח עמידה בסנקציות בינלאומיות.

מערכת בדיקת נאותות רב-שכבתית, עם שורשים בחוק ועם כפיפה לכללים ומדיניות פרוצדורליים, היא מרכיב חיוני בכל תוכנית CBI מצליחה, שכן היא משלבת בדיקות ממשלתיות פנימיות עם מחקר של חברות בדיקת נאותות מתמחות מצד שלישי, והערכות של אזורים וגופים בינלאומיים. כשלים בבדיקת נאותות פוגעים במוניטין של מדינה מארחת ובתוכנית שלה, ולכישלונות אלו יש לרוב השלכות נרחבות על התעשייה כולה.

קרנות מתכניות CBI מספקות לעתים קרובות מקור הכנסה חיוני למדינות מסוימות, במיוחד בתקופות משבר – כפי שקורה לעתים קרובות עבור מדינות הקריביים שההוריקנים הורסים – מדינות אלו מעריכות את ההשקעה שנכנסת לכלכלות שלהן מכיוון שהיא מאפשרת להן לקיים את עצמן באופן כלכלי.

“מדינות הקריביים הן מהשקופות ביותר מבחינת דיווח על תהליכי בדיקת הנאותות שלהן. זה השפיע לטובה על המותג והמוניטין שלהן בשוק הבינלאומי”, הוסיף פול סינג, מנהל ב-CS Global Partners – סוכנות שיווק ממשלתית בינלאומית.

“עשינו עבודה מתמשכת כדי לעזור למדינות להבין את החשיבות של ההגנה והשיפור, לא רק של המוניטין שלהן בקהילה הבינלאומית, אלא גם כדי להבטיח שהאזרחים והמועמדים שלהן ידעו שהם משקיעים במותגים מוכרים ומהימנים עבור העסקים והמשפחות שלהם”.

Professional Wealth Management, מקבוצת FT, הוא המשאב המוביל לכיסוי בנקאות פרטית וקרנות נאמנות באירופה, אסיה ומעבר לה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן