יום של ירידות מתונות, עם מתח וציפייה לתגובה מול איראן – סקירת בורסה יומית

Photo-Pop-Nukoonrat-Dreamstime.com

אחרי תקופה ארוכה, הדולר והמניות המקומיים מגיבים בעיקר לענייני המלחמה

הבורסה

ביום ראשון (06-10), ראינו את שוק ההון הישראלי מגיב ברצינות לענייני המלחמה אחרי תקופה ארוכה שבה הוא קצת התעלם ממנה. זה היה קצת מוגזם אחרת, אחרי מטח הטילים האיראניים, התמרון הקרקעי, ומה שקורה בצפון שלנו. מעבר לירידות קטנות במניות, הדולר-שקל הראה את הדרך על ידי הגעה לאזור קרוב לשיא המינורי האחרון של 3.85, דהיינו סביב 3.82. 

יש לציין שהבנקים היו העיקריים לרדת עם 1.64%-, מול ירידה במדד העיקרי (ת”א 35) של 0.23%- בלבד. בדרך כלל, מצב כזה מצביע על יציאה של זרים, יותר מאשר מקומיים, בגלל חשיבות הבנקים כשלב אסטרטגי של השקעה במדינה על ידי גורמי חוץ. בכל אופן, כולנו במתח לקראת התגובה הישראלית, וזה ניכר גם בשוק המניות, במיוחד כאשר וול-סטריט אינה מובילה בהנחיה מצידה עקב סגירת הבורסה שם בימי ראשון. היום נסגר כך:

ת”א 35 – 0.23%-, ת”א 90 – 1.02%-, נדל”ן – 0.26%-, ובנקים – 1.64%-

זה המקום לומר ששוק המניות האמריקאי קיבל דחיפה משמעותית ביום חמישי (03-10) (0.9% – S&P500), כאשר נתוני התעסוקה יצאו שם הרבה יותר טובים מהצפוי. אז נשאלת שוב השאלה: מדוע הפד הוריד כל כך הרבה את הריבית? להם הפתרונים. ייתכן שנקבל את התשובה לכך ביום רביעי הבא, כאשר יגיעו פרוטוקולי ישיבת הפד האחרונה (FOMC Minutes). בטוח שהם יהיו פרוטוקולים חשובים מהרגיל מהסיבה המיוחדת הזו.

עד אז, לא יהיו נתוני מקרו אחרים מעניינים במיוחד. לעומת זאת, ביום חמישי יהיה לנו יום מקרו גדול: יפורסמו נתוני מדד המחירים לצרכן, הקובעים את ההרגשה הכללית כלפי האינפלציה. הצפי הוא של ירידה מ-2.5% ל-2.3%. נראה אם זה אכן יתגשם. כמו כן, ביום שישי, נקבל את מדד המחירים ליצרנים (PPI), שהוא גם חשוב אבל הרבה פחות מאשר המדד לצרכנים כי חלק מהעלייה בו יכולה להיבלע על ידי היצרן, ולא לעבור לצרכן. 

לסיום, נבצע מבט על מדד הבנקים שקיבל היום מכה קשה מאוד. למרות אותה מכה אסרטיבית, הגרף מטה מראה היטב שזה יכול להיות דווקא מבחן לחיוב עבור המדד. מדוע? כי הפריצה של 4140 דרשה בדיקה, ויש כאן הזדמנות לאישורה של הפריצה, במידה והמדד לא יירד מתחת ל-4140-4120. במקרה כזה, השיא המינורי הנוכחי סביב 4300 יהיה מייד יעד לחיוביים. במקרה השני, של שבירה, רמת ה-3920 בולטת מייד כיעד. 

(הגרף בוצע בעזרת פלטפורמת TradingView)

סיכום קצר של מה שקרה בבורסה

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version