חיזוי אקלימי המסוגלת להתריע על שבץ מוחי לפני התרחשותו

מימין לשמאל: גיל ארזי וקובי בנדלק שמובילים את כנס Insurtech Israel Global Summit, צילום: חן כדורי

חברת הסטארט אפ Emnotion תציג בכנס Insurtech הבינלאומי טכנולוגיה מבוססת AI לחיזוי אקלימי המסוגלת להתריע על שבץ מוחי לפני התרחשותו

חברת הסטארט אפ Emnotion תציג בכנס Insurtech Israel Global Summit טכנולוגיה מתוחכמת לניטור וחיזוי אקלים, ובכללן פתרונות ניטור וחיזוי מדויקים ומותאמים כדי להתמודד עם האתגרים שמציבים שינויי האקלים, ובכלל זה לחזות לפני התחרשותם אירועים רפואיים דוגמת שבץ מוחי, שיכולים להיגרם מתנאי אקלים קשים. הפתרון של הסטארט אפ הישראלי צפוי בין היתר לחסוך לחברות הביטוח מיליוני דולרים. הכנס שיתקיים, במלון הילטון בתל אביב ב-4-6 בספטמבר, הוא פרי יוזמה משותפת של חברת כנס תערוכות בשיתוף קרן ההון סיכון FinTLV ו-Insurtech Israel.

Emnotion נוסדה בסוף שנת 2016 בישראל, על ידי איליה שפירא (מנכ”ל) ואלכסנדר זוגס (CTO). ליבת היכולות של Emnotionטמונה במינוף גישות מתמטיות מתקדמות, כגון ניתוח ביג דאטה, למידת מכונה (ML), בינה מלאכותית (AI), עיבוד שפה טבעית (NLP) וניתוח אשכולות רב-שכבתיים (מערכות מידע גיאוגרפיות – GIS). שילוב של פתרונות מאפשר לנטר בזמן אמת קשרים סיבתיים בתוך מערכת האקלים בעולמית, המכונים “אפקט הפרפר”.

בשונה מחברה טיפוסית לשירותי מטארולוגיה, הסטארט אפ הישראלי מציע תחזיות ייחודיות ונדירות המכוונות מראש לסיכוני אקלים ארוכי טווח. התחזיות מצטיינות ברמות גבוהות של  דיוק, טווח ועקביות מרגע שהתחזית סופקה. שילוב זה מאפשר למקבלי החלטות בתעשיות כגון ביטוח, תשתיות, מסחר, תיירות וחקלאות לקבל החלטות אסטרטגיות נבונות. תחזיות טובות יותר צפויות לייעל את פעילותן הקיימת והעתידית לאור סיכוני אקלים גדלים ומתפתחים, באמצעות פיתוח מודלים עסקיים חדשים שהטכנולוגיה החדשה מאפשרת.

קובי בנדלק, מנכ”ל InsureTech Israel: ״Emnotionיודעת לספק לחברות ביטוח תחזיות ארוכות טווח, על מנת למזער סיכוני אקלים מאירועים קיצוניים, לשפר תמחור ביטוחים, בהתאם לרמת הסיכונים האקלימים באזורים ספציפיים ולפתח מודלים עסקיים חדשים בתחום הביטוחים. דוגמה לכך היא היכולת לשפר ביטוחי בריאות על בסיס שקלול של השפעות אקלים, באמצעים ייחודיים כמו התראות על אירועים דוגמת שבץ מוחי״. 

בנדלק המשיך: “כיום בישראל ידוע על כ-20 אלף מקרי שבץ מוחי בשנה. המקרים הללו מתרחשים גם כתוצאה משינוי אקלימי ובהתאם לרמת הסיכון של המבוטח הנובעת מגורמים דוגמת גיל, עישון והשמנה. החברה יודעת לסמן ולהתריע לגבי מקרי שבץ טרם התרחשותם וכן על אירועי לב, שנעשים נפוצים הרבה יותר בשל ההתחממות הגלובלית. הטכנולוגיה החדשנית תשפיע גם על ביטוחי זיקנה, ביטוח מבנים וביטוחי רכב”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version