חברת SafeFields החלה בהתקנות ראשונות לציבור של המערכת להפחתת קרינה ברכבים היברידיים, פלאג אין וחשמליים

טויוטה קאמרי היברידית במהלך בדיקה במעבדה | צילום: יח"צ

בנוסף, החברה הציגה את רשימת הרכבים ההיברידיים והחשמליים התומכים רשמית במערכת לסינון הקרינה, שאותה השיקה לאחרונה כפתרון המפחית בצורה אקטיבית קרינה ברכבים חשמליים והיברידיים בכ- 80%-90% 

חברת הסטארט-אפ “סייפפילדס טכנולוגיות” (SafeFields Technologies Ltd) הישראלית שהכריזה על פתרון ייחודי ופורץ דרך, המפחית בצורה אקטיבית את הקרינה הנוצרת ברכבים חשמליים והיברידיים בשיעור של 80%-90%, מתחילה בימים אלו בהתקנות ראשונות של המערכת ברכבי הלקוחות שרכשו את המערכת במחיר היכרות מופחת. 

מדובר בלקוחות ראשונים שייהנו בימים הקרובים מנסיעה ברכב היברידי עם הפחתה משמעותית של קרינה, המגיעה ברכבים חשמליים והיברידיים לעשרות מיליגאוס (החשיפה המומלצת היא עד 4 מיליגאוס בממוצע ביממה), ומספר ההתקנות ילך ויגדל בשבועות הקרובים. המערכת והמוצר של החברה מתאימים לרכבים חשמליים והיברידיים מסוגים שונים – פלאג אין, היברידי מסורתי ומיילד הייבריד (כולל סוללת V48). 

רכב של לקוח במהלך ההתקנה | צילום: יח”צ

רשימת הרכבים ההיברידיים ורכבי הפלאג-אין בהם תומך כיום בצורה מלאה הפתרון של  Safefields: זיקר 001, יונדאי איוניק היברידית, יונדאי סונטה היברידית, יונדאי קונה היברידית, קיה נירו היברידית, סוזוקי סוויפט מיילד היבריד, טויוטה קאמרי, טויוטה RAV4 החדשה, וולוו XC90 פלאג אין, לקסוס ES, לקסוס IS, פורשה פאנאמרה פלאג אין, ב.מ.וו 530e פלאג אין, ב.מ.וו  X5 xDrive45e פלאג אין.

רכבים חשמליים ורכבים נוספים יצטרפו לרשימה בזמן הקרוב, כמו BYD ATTO3, ג’ילי גיאומטרי C וטסלה מודל 3. בנוסף, בימים אלו נמצאים במעבדות SafeFields כלי רכב מסוגים שונים לצורך בדיקת עוצמת הקרינה, בחינה והתאמה של המערכת להפחתת הקרינה, כך שלקראת שנת 2025 צפויים להצטרף לרשימה דגמים נוספים של כלי רכב היברידיים וחשמליים לצד מרכזי התקנות נוספים ברחבי הארץ. 

במהלך השנה הבאה החברה צפויה להתחיל בשיווק ובהתקנות של המערכת בכלי רכב במדינות נוספות. במקביל פועלת החברה ברחבי העולם ליצירת שיתופי פעולה עם יצרניות רכב לשילוב הפתרון כחלק אינטגרלי ברכבים חשמליים והיברידיים כבר בשלב התכנון והפיתוח ושילובו כחלק מפס הייצור. 

הפתרון להפחתת הקרינה של SafeFields מתבסס על עקרון ה”ביטול אקטיבי”, בצורה הדומה לעקרון הפועל באוזניות מבטלות רעשים (ANC). הביטול האקטיבי מתבסס על זיהוי הקרינה ויצירת שדה “הפוך” ומנוגד לשדה הנפלט, ובכך השדות מתבטלים זה אחרי זה כמעט לחלוטין בחלל הנוסעים. יצירת השדה ההפוך נעשית ע”י כרטיס אלקטרוני מהיר ומתוחכם, וחברת SafeFields הגישה עד כה מספר פטנטים בארץ ובעולם.

המערכת מתחברת רק למקור המתח הנמוך ברכב (12V, בדומה למצלמת רכב, מערכות אזעקה וכו’), היא צורכת הספק נמוך מאוד (עשרות וואט) ואינה פוגעת בביצועי הרכב וחווית הנהיגה. כחלק ממבצע ההיכרות, עלות המערכת כולל התקנה עומדת על 2,966 ₪ כולל מע”מ (מחיר מחירון 4,563 ₪).

החשיפות המרביות לקרינה בכלי רכב חשמליים והיברידיים עשויות להגיע בכלי רכב מסוימים לעשרות מיליגאוס ולעיתים למאות מיליגאוס, זאת לעומת הערך המומלץ בישראל של חשיפה של מתחת ל-4 מיליגאוס בממוצע ביממה. רמות הקרינה הגבוהות יותר נמדדות 

ברוב הדגמים במושבי הרכב האחוריים. הפתרון של SafeFields הוא הראשון מסוגו בעולם המאפשר את יישום “עקרון הזהירות המונעת”, עליו ממליץ ארגון הבריאות העולמי (WHO). 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version