חברת Populous ונמל התעופה הבינלאומי בקנסאי פתחו את טרמינל 1 המחודש לקראת World Expo 2025

צילום: Populous
השלב האחרון של טרמינל 1 המשופץ בנמל התעופה הבינלאומי קנסאי (KIX) נפתח על מנת לתת מענה למיליוני הנוסעים הצפויים לעבור בבניין האייקוני כדי להגיע לתערוכת World Expo באוסקה
Kansai Airports וחברת העיצוב העולמית Populous עבדו יחד מעל שבע שנים על עיצוב מחודש לחלוטין לתוכנית נמל התעופה, שמעלה את היעילות וחוויית הנוסעים במערב יפן לרמה חדשה.
לדברי ברט וייטמן, מנהל בכיר ודירקטור ב-Populous, טרמינל 1 של נמל התעופה הבינלאומי בקנסאי (KIX) שואף לנצל בצורה הטובה ביותר את התשתית הקיימת ולמקסם את התמורה המסחרית עבור Kansai Airports.

“תוך עבודה צמודה עם מפעילי הטרמינל, בעלי עניין עיקריים ומשתמשי הקצה ובשיתוף יועצים מומחים בתחום הקמעונאות והתכנון, הגענו לעיצוב שבנוי על פונקציונליות תפעולית, נוחות הנוסעים, נגישות וקיימות, ומספק פתרונות חדשניים היוצרים סביבה אותנטית וחווייתית, ש’רוח המקום’ מוגדרת בה בבירור.
טרמינל 1 החדש כולל גידול של 60% בגודל הטרקלין הבינלאומי וההיצע הקמעונאי באזור הנוסעים היוצאים, פריסות קמעונאיות חדשניות המבוססות על חוויות הנוסע ויצירת חווית תהליך שוטפת ונוחה.
שיפוץ בשלבים איפשר להמשיך את הפעילות
Populous הובילה את האדריכלות ועיצוב הפנים של השיפוץ ופיקחה על הפרויקט לאורך כל הבנייה.
לדברי ברט וייטמן, כחלק חשוב מתהליך התכנון, נלקחה בחשבון הפונקציונליות התפעולית במהלך השיפוץ.
הפרויקט בוצע בארבעה שלבים כדי לאפשר את המשך הפעילות של שדה התעופה, שצפוי לשרת מעל 40 מיליון נוסעים בשנה החל מ-2025, והקיבולת הבינלאומית שלו כמעט הוכפלה.
באוקטובר 2022 פתח נמל התעופה KIX את אזור טיסות הפנים החדש בשלב 1, ואחריו את אזור הטיסות הבינלאומיות. שלב 2 של הפרויקט הושלם בדצמבר 2023, והוא כולל 6,650 מ”ר של חנויות קמעונאיות נוספות בצד ה-Airside מעבר לעמדות הבידוק הביטחוני, 1,130 מ”ר של שטחי מזון ומשקאות, ואזור מרכזי לביקורת הגבול.
אנשי Populous ו-Kansai Airports השלימו את שלב 3 ב-27 במרץ 2025 על מנת לאפשר איחוד והרחבה של אזור הבידוק הביטחוני לפני פתיחתה של תערוכת World Expo 2025 באוסקה בחודש אפריל.
שלב 3 – ב-27 במרץ 2025 נפתח הבידוק הביטחוני באזור הטיסות הבינלאומיות
שלב 3 כולל בדיקה ביטחונית מהירה, נוחה ושוטפת יותר, עם תוספת נתיבים חכמים ויכולת להעביר בין 4,500 ל-6,000 נוסעים בשעה.
מערכת ניהול התור החדשה היא הראשונה מסוגה ביפן, וכוללת בקרת שערים אוטומטית המיועדת לנתב את התורים תוך שימוש בנתוני זרימת הנוסעים בזמן אמת. המערכת מאפשרת הכוונה אוטומטית של הנוסעים לנתיבי הבידוק הביטחוני על סמך מספר הנוסעים וזרימתם.
אזור מסחרי חדש כולל 13 חנויות בשטחי הטיסות הבינלאומיות הנכנסות והיוצאות ורחבת אוכל רחוב.
הפרויקט כבר זכה להכרה בזכות החזון האדריכלי שלו והיה מועמד סופי לפרסי World Architecture Festival לשנת 2023 בקטגורית ‘פרויקטים עתידיים – תשתיות’.
נמל התעופה תוכנן במקור על ידי האדריכל האיטלקי הידוע רנצו פיאנו, והוא נחשב לאייקון אדריכלי. KIX נחשב לחלק מתנועת אדריכלות ההיי-טק של שנות ה-90, והעיצוב התעשייתי שלו ידוע בזכות קו הגג הא-סימטרי והפרופיל האווירודינמי. אורכו של הבניין 1.7 ק”מ, והוא אחד ממבני טרמינל הנוסעים הארוכים ביותר בעולם.
מנהל העיצוב הראשי, האדריכל ג’ק קאטו, אמר כי התכנון מחדש היה צריך לכבד את העיצוב הישן, תוך אימוץ הזדמנויות מסחריות חדשות לטובת הנוסעים.
“התנתקנו מסכמת הצבעים האפורה הקודמת וחידשנו את החללים הפנימיים עם פלטת חומרים טבעיים כדי להעניק למסוף אווירה יפנית מובהקת, ובמקביל פתחנו אזורים כמו אולם בקרת הגבולות שהועבר למקום חדש כדי לספק חלל פתוח המשקף את הארכיטקטורה המקורית ומציע חוויה מעוררת השראה לנוסעים המגיעים, בתחילת מסעם”, אמר ג’ק קאטו.
“חווית ההגעה בתחילת כל מסע הופכת לעניין מעורר השראה”.