חדשות

חברת הסטארט-אפ Somite AI הודיעה על הרחבת סיבוב הפרה-סיד

עם גיוס נוסף של 4.8 מיליון דולר שמגדיל את הסיבוב אל מעל 10 מיליון דולר

בגיוס הנוסף משתתפות Astellas Venture Management ו-Montage Ventures

Somite AI נוסדה על ידי היזם הסדרתי ד”ר מיכה ברקסטון יחד עם חוקרים מובילים מ-MIT וארבעה פרופסורים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם. החברה שואפת להיות ה-OpenAI של הביולוגיה התאית, כשהיא מכוונת לשוק של 250 מיליארד דולר, והיא מפתחת מודלים מבוססי בינה מלאכותית לייצור תאים ורקמות אנושיות לטיפול במחלות כגון סוכרת, השמנה וניוון שרירים, באמצעות רפואה רגנרטיבית.

חברת הטק-ביו Somite AI העושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לפתח טיפולים חדשניים באמצעות תאי גזע למחלות שונות, הודיעה על גיוס של 4.8 מיליון דולר שמרחיב את סיבוב הפרה-סיד, 6 חודשים בלבד אחרי הגיוס הראשוני. הגיוס הנוסף מגדיל את את הסיבוב לסכום כולל של מעל 10 מיליון דולר. 

בגיוס הנוסף של 4.8 מיליון דולר השתתפו קרן ההון סיכון של חברת הפארמה היפנית Astellas Venture Management וכן Montage Ventures שנציגיהן הצטרפו לדירקטוריון החברה כמשקיפים. כמו כן השתתפו בסיבוב נחום (חומי) שמיר, לשעבר יו”ר ומנכ”ל Luminex, וגם פול האריס וד”ר קנדרה האריס, קלינאית בעל מוניטין המתמחה בניסויים קליניים שתצטרף למועצה המדעית המייעצת של החברה.  

את סיבוב הגיוס הראשוני לפני 6 חודשים הובילה קרן ההון סיכון הישראלית TechAviv, אליה הצטרפו חברות הון סיכון מאוסטין, Next Coast Ventures, Trust Ventures ו-Texas Venture Partners וכן Lerer Hippeau מניו יורק.  

המימון הנוסף יאיץ את תהליך יצירת הדאטה ואימונו בפלטפורמת ה-AI של החברה ויקדם את תכנית הדגל של החברה SMT-M01 לשלב הניסויים הקליניים. בנוסף, המימון יאפשר להתחיל תוכנית  קלינית שניה, SMT-B01, לטיפול במחלות מטבוליות כגון סוכרת, וכן להתחיל לעבוד עם תאים היפואימוניים, היודעים לחמוק ממערכת החיסון.

ד”ר מיכה ברקסטון, מייסד ומנכ”ל Somite AI: ״רוב ההון שגייסנו לפני 6 חודשים עדיין היה בחשבון הבנק, ולכן לא תכננו לגייס הון נוסף עד שנת 2025. יחד עם זה, כאשר Astellas Venture Management ו-Montage Ventures פנו אלינו במטרה להצטרף לסיבוב הגיוס, היה ברור שהם יכולים להוסיף ערך אסטרטגי משמעותי. חברת הפארמה Astellas Pharma ו-Astellas Institute for Regenerative Medicine (חברת בת בבעלות מלאה של Astellas) מתמקדות ברפואה רגנרטיבית ובמחקר העוסק בטיפול באמצעות תאי גזע עבור מחלות נוספות שאין להן חלופות טיפוליות או שיש להן חלופות מעטות. Montage Ventures הגדירה תזה חדשנית ושיתפה איתנו תובנות עמוקות בתחום ולאור הידע הרחב של שתי הקרנות החלטנו להרחיב את סיבוב הפרה-סיד״.   

״אנו נרגשים לשתף פעולה עם חברת Somite ולתמוך בגישתה החדשנית לטיפולים באמצעות תאי גזע המפותחים על ידי בינה מלאכותית,” אמרה ד”ר נגיסה סאקורי, מנהלת השקעות בכירה ב-Astellas Venture Management, אשר תצטרף  כמשקיפה לדירקטוריון של Somite AI. “המחקר והפיתוח של Somite AI בתחום הטיפולים באמצעות תאי גזע, המפותחים על ידי בינה מלאכותית מתאימים באופן מושלם למיקוד של Astellas. בשיתוף הפעולה בין שתי החברות טמון פוטנציאל גדול לסינרגיה בעלת השפעה רחבה על עולם הרפואה”. 

“מבין חברות רבות בתחום הטק-ביו, חברת Somite AI בלטה כמתאימה ביותר לחזון שלנו החותר לטיפולים חדשניים המונעים על ידי בינה מלאכותית”, אמרה ד”ר דפני צ’ה, שתצטרף גם היא כמשקיפה בדירקטוריון של Somite AI. “אנו מאמינים, כי Somite תהפוך למובילה בתחום טיפולים בתאי גזע המפותחים על-ידי בינה מלאכותית.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן