חדשות

זנאס ביופארמה רוכשת זכויות בלעדיות ברחבי העולם לאובקסלמימאב מקסנקור

קסנקור מקבלת זכויות להון עצמי נוסף בזנאס כתשלום מראש וזכאית לתשלומים פוטנציאליים של עד 480 מיליון דולר על מכירות נטו של מוצרים ממוסחרים

Obexelimab הוא נוגדן בייפונקציוני חדשני עם פוטנציאל ראשון מסוגו לטיפול במחלות אוטואימוניות.

Xencor, Inc (נאסד”ק: XNCR), חברה ביו-פרמה בשלב קליני המפתחת נוגדנים חד שבטיים מהונדסים וציטוקינים לטיפול בסרטן ובמחלות אוטואימוניות, ו- Zenas BioPharma (״Zenas״), חברת ביופארמה הפועלת מסין ומארה”ב, המחויבת לפיתוח והבאה לשוק של פתרונות רפואה התומכים במערכת החיסון (Immune-based therapies), הודיעה היום כי זנאס רכשה מקסנקור זכויות עולמיות בלעדיות לפיתוח, לייצר ולמסחר את הנוגדן המחקרי obexelimab.

Obexelimab הוא נוגדן דו-פונקציונלי פוטנציאלי ראשון מסוגו המכוון ל- CD19 עם התחום המשתנה שלו ומשתמש ב- XmAb® Immune Inhibitor Fc Domain של קסנקור כדי למקד FcγRIIb, קולטן המעכב את תפקוד תאי B, שהם מרכיבים חשובים במערכת החיסון. קסנקור הדגימה באמצעות מחקרים קליניים בשלב מוקדם שאובקסלימאב מעכב ביעילות את תפקוד תאי B מבלי לרוקן את התאים ומייצר אפקט טיפול מעודד בחולים עם מחלות אוטואימוניות מרובות.

“זנאס מקדמת תחום רחב של מועמדים לתרופות מובחנות שנועדו להביא את החדשנות הטובה מסוגה לחולים עם צרכים רפואיים לא מטופלים”, אמר הואה מו, Ph.D., MD, נשיא ומנכ”ל בזנאס. “כיום, אנו שמחים להוסיף אובקסלימאב לפורטפוליו שלנו, ובהתבסס על הפרופיל הקליני שלה, אנו מאמינים שהיא ממוקמת כמועמדת ראשונה מסוגה עם פוטנציאל לטיפול במחלות אוטואימוניות רבות”.

“הסגר החזק והרחב ביותר של אובקסלימאב על הפעלת תאי B – מבלי לדלל תאי B – מבדיל אותו מטיפולים אחרים להתמקדות בתאי B  והוא הוכיח פעילות לשינוי מחלות בהגדרות שבהן עיכוב תאי B הוא אסטרטגיה מוכחת”, אמר באסיל דאהיית, Ph.D., נשיא ומנכ”ל ב-Xencor. “בזנאס ביופארמה, מצאנו שותף המחויב לפיתוח רחב ואגרסיבי של טיפולים כמו אובקסלימאב עבור חולים עם מחלות אוטואימוניות, מה שמאפשר את ההתמקדות המתמשכת של קסנקור בהזדמנויות ההולכות וגדלות שמספקים נוגדנים ואת הציטוקינים שלנו ב-XmAb.”

על פי תנאי ההסכם החדש, זנאס תנפיק לקסנקור חוזה שיעניק לקסנקור את הזכות לרכוש הון עצמי נוסף של Zenas, כך שההון העצמי הכולל של קסנקור בזנאס יהיה 15% מההון המדולל המלא שלה לאחר סגירת סבב הגיוס הבא של זנאס, בכפוף לדרישות מסויימת. קסנקור קיבלה בעבר הון עצמי בזנאס במסגרת הסכם רישיון נפרד. קסנקור זכאית גם לקבל עד 480 מיליון דולר בהתבסס על הישגים של אבני דרך מסוימות לפיתוח קליני, רגולציה ומסחור והיא זכאית לקבל תמלוגים מדורגים, חד ספרתיים עד אמצע העשרה אחוזים עם מסחור של אובקסלימאב, התלוי בגיאוגרפיה. לזנאס תהיה אחריות בלעדית לקידום הפעילות המחקרית, הפיתוחית, הרגולטורית והמסחרית של אובקסלימאב ברחבי העולם.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן