בטיחותחדשות

הפער בין כוונה ליישום בתהליכי בטיחות במקום העבודה נמשך

כך עולה מדו”ח הבטיחות של Sphera ל-2021. נתונים מדו”ח הבטיחות החדש של Sphera מגלים שלמרות שבטיחות היא חלק מהתרבות הארגונית, לחברות אין מפת דרכים מוגדרת היטב ליישום אמצעים לשיפור הבטיחות

רוב החברות אימצו את הבטיחות כחלק מהתרבות הארגונית שלהן, אבל עדיין יש מכשולים שצריך להתגבר עליהם כדי לשפר את תהליכי הבטיחות וביצועי הבטיחות האישיים שלהן, מגלה דו”ח הבטיחות החדש של Sphera.

Sphera®, ספקית גלובלית מובילה של תוכנות לניהול ביצועים וסיכונים סביבתיים, חברתיים וממשלתיים (ESG), שירותי מידע וייעוץ, סקרה כמעט 350 אנשי מקצוע בתחום הסיכון, תהליכי בטיחות ובריאות ובטיחות. התוצאות מראות שבעוד ש-75% מהמשיבים אמרו שבטיחות היא חלק מהתרבות הארגונית בארגון שלהם, רק 40% אמרו שיש להם מפת דרכים מוגדרת היטב לביצועי בטיחות.

בטיחות היא הבסיס לכל ארגון חזק ומרכיב מרכזי ב-ESG. על פי דו”ח הבטיחות של Sphera, יצירת תרבות המתייחסת לבטיחות חשובה לא פחות מעמידה בדרישות, וזה השפיע על סדר העדיפויות של אלו שמניעים את ביצועי הבטיחות. המשיבים ציינו כי שלושת הגורמים העיקריים הדוחפים לביצועי בטיחות הם הפחתת החשיפה לסכנת תפעוליות ותאונות גדולות (60%) ציות לרגולציה (48%), והקניית עדיפות תאגידית וניהולית (37%).

המודעות של המעסיקים לסכנות הבטיחותיות העומדות בפני כוח העבודה שלהם התגברה במהלך המגיפה. למעלה מרבע (27%) מהנשאלים ציינו כי האימוץ של תהליכי בריאות ובטיחות מרכזיים נמצא בפיגור.

במשך חמש שנים הפיקה Sphera את הדו”ח מעורר הציפיות לניהול תהליכי בטיחות/ניהול סיכונים תפעוליים (PSM/ORM) הבוחן את המגמות בתעשייה בתהליכי בטיחות וניהול סיכונים תפעוליים. הפעם, עם דו”ח 2021, Sphera הרחיבה את מרחב הבטיחות הכולל כך שיכלול גם בריאות ובטיחות. בעוד שתחום הבטיחות והבריאות התעסוקתית חש לחץ במיוחד, חברות בכל המגזרים נאלצו לבצע התאמות מבניות מתמידות כדי לשמור על בטיחות העובדים.

“המגיפה הדגישה עד כמה מהר ניתן להוציא מאיזון תהליכי בטיחות וניהול סיכונים. בטיחות על כל היבטיה מייצרת מודל עסקי עמיד ובר קיימא, במיוחד בעידן שבו יעדי ESG הם בעלי חשיבות עליונה”, אמר פול מרושקה, מנכ”ל ונשיא Sphera. “תרבות בטיחות יעילה ותהליכי בטיחות יעילים מסייעים להבטיח כוח עבודה בריא וביצועים עסקיים משופרים. עם זאת, אנו עדיין רואים פער באופן שבו חברות מקשרות בטיחות וביצועים עסקיים, מה שמדגיש את הצורך בגישה הוליסטית יותר באמצעות נתונים, תוכנה ומומחיות”.

תובנות נוספות:

הסקר של השנה מראה כי 51% מהמשיבים מצביעים על משאבים מוגבלים, 43% על סדרי עדיפויות סותרים ו-31% על תקציבים מוגבלים כמכשולים העיקריים לאספקת תחזוקה ובדיקות קריטיות לבטיחות, וזה נותר עקבי. סמנים מובילים אלה של הבעיות הבסיסיות המונעות מארגונים להשיג ביצועי בטיחות משופרים ופחות תקריות מתקשרות לפער בין הכוונה ליישום בטיחות.

דו”ח הבטיחות של Sphera מראה כי נדרשת עדיין עבודה ביישום של תהליכי ניטור סיכונים המתייחסים לכל מרחב הסיכונים על פני המצבורים הארגוניים. בנוסף, קצת יותר ממחצית (56%) מהמשיבים ציינו שהם עדיין עוקבים באופן ידני אחר אמצעי הגנה/מחסומים קריטיים, כגון אובדן בלימה ושלמות מבנית, ורק 19% אמרו שאמצעי ההגנה הללו מנוטרים בזמן אמת. זה מדגיש עוד יותר את הקשרים החזקים יותר בין תהליכים ובטיחות עובדים שהופיעו במהלך המגיפה ואת הצורך של ארגונים לקבל ראייה הוליסטית של בטיחות וניהול סיכונים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן