הסכם שיתוף פעולה של אוטוטוקס עם Rolling Wireless יאיץ את הפריסה של רשתות 5G-V2X

Autotalks team. Photo Credit: Eyal Toueg

עבור שוקי הרכב והאופניים החשמליים

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle-to-Everything), הודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת Rolling Wireless מלוקסמבורג, שבמסגרתו שתי החברות יאיצו את הפריסה של הדור הבא של פתרונות V2X. Rolling Wireless בחרה בערכות השבבים SECTON3 ו-TEKTON3 של אוטוטוקס שיסייעו לה להתמודד עם הביקוש הגובר של יצרני רכב, אופניים חשמליים וספקי תשתיות תקשורת לכבישים לפתרונות 5G-V2X.

Rolling Wireless היא הספקית המובילה בעולם של מכשירי גישה לרשתות בתעשיית הרכב (NADs – Network Access Devices) ועד היום היא סיפקה למעלה מ-50 מיליון מודולים ליצרני רכב וספקים מובילים. 

ערכת השבבים SECTON3 של אוטוטוקס היא המנוע של מודול RX135x V2X של Rolling Wireless שיאפשר ליצרנים להציע אפליקציות בטיחות נהיגה מתקדמות (Day 2+). בשלב זה מוצעות ליצרנים דוגמאות של המוצר והוא יהיה זמין מסחרית לרכבים העולים על הכביש בשנת 2026. Rolling Wireless מפתחת בימים אלה מודול V2X המבוסס על ערכת השבבים TEKTON3 של אוטוטוקס המותאמת לצרכים של שוק האופניים החשמליים.  

אנדראס קוהן, מנהל תפעול Rolling Wireless: “אנו שמחים לשתף פעולה עם אוטוטוקס כדי להביא לשוק את פתרון ה-5G-V2X הראשון. היכולות המשולבות שלנו ממצבות אותנו כשותף האידאלי של יצרני רכב, אופניים חשמליים וספקי תשתיות תקשורת לכבישים המחפשים את פתרונות V2X העתידיים שלהם”. 

יובל לחמן, סמנכ”ל פיתוח עסקי לשוקי אירופה וארה”ב, אוטוטוקס: “שיתוף הפעולה יסייע להטמיע את הדור הבא של טכנולוגיית V2X בכל האקו-סיסטם. מודול RX135x מנצל בצורה מלאה את יכולות ערכת השבבים SECTON3 שלנו והזמינות שלה היא אבן דרך לקראת נהיגה בטוחה ויעילה יותר לכולם”.   

ערכות השבבים SECTON3 ו-TEKTON3 הן הראשונות שתומכות בכל 4 הסטנדרטים של תקשורת V2X: LTE-V2X ,IEEE 802.11P (DSRC) ,5G-V2X ו-802.11bd. בנוסף הן מאפשרות הפעלה במקביל של שתי טכנולוגיות רדיו (כמו DSRC  ו-5G-V2X). יכולת זו מאפשרת פריסה של רשת 5G-V2X תוך תמיכה בטכנולוגיה הנוכחית בשימוש. 

אוטוטוקס מסייעת לצמצם תאונות דרכים ולשפר את זרימת התנועה באמצעות מערכי שבבים. V2X הוא החיישן היחיד ברכב המסוגל לספק מידע על רכבים או משתמשי דרך אחרים מוסתרים, גם מעבר לפינה או מאחורי רכב, במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ע”י קישור בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל.  

אוטוטוקס השיקה לאחרונה את מערך השבבים מהדור השלישי  של החברה, שהוא השבב היחיד שתומך בתקשורת 5G-V2X, אפילו במקביל לתקשורת DSRC מסורתית. מערך השבבים החדש סולל את הדרך ליכולות V2X עתידניות בזכות העובדה שהוא מאפשר בלימה אוטומטית על בסיס V2X ויישומי Day2 מתקדמים ב-V2X. כתוצאה מהיכולות האלה, אוטוטוקס נבחרה כספקית לפלטפורמות לייצור המוני של 14 יצרני רכב (OEMים) וחברה אחת לאופניים חשמליים, וחתמה על עסקאות שהובילו לצבר הזמנות של מאות מיליוני דולרים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version