הסטארטאפ Pickommerce גייס 3.4 מיליון דולר לפיתוח עמדות אוטונומיות לליקוט ואריזה במערכים לוגיסטיים

צוות פיקומרס, צילום: שירה הררי

החברה מפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית וראיית מכונה לאיסוף פריטים מגוונים בנקודה אחת ובכך משלימה אוטומציה מלאה של המרכזים הלוגיסטיים

חברת הסטארטאפ Pickommerce, המפתחת מערכות אוטונומיות לליקוט ואריזה במרכזים לוגיסטיים מבוססת בינה מלאכותית וראיית מכונה, השלימה גיוס פרה-סיד של 3.4 מיליון דולר בהובלת קרן IL Ventures, המתמחה בהשקעה בטכנולוגיות חדשניות לתעשיות מסורתיות, ובהשתתפות חממת InNegev, קרן  Fusion VC, רשות החדשנות והמשקיע האסטרטגי ZIM Ventures, זרוע החדשנות של חברת צים. כספי הגיוס ישמשו להאצת הפיתוח, הייצור והמכירה של מערכת ה PickoBot ולהטמעה מואצת של הפתרון בתעשיות השונות.

Pickommerce AI Robotics פועלת בעולם הלוגיסטיקה ומפתחת רובוטיקה עילית, לליקוט ואריזה של מוצרים באופן אוטונומי מלא. מאפשרת מענה למחסור החמור בכוח אדם בתחום זה בארץ ובעולם שמוערך בעשרות מיליוני עובדים. עמדת הליקוט והאריזה נחשבת למורכבת ביותר בציר הלוגיסטי ומבוצעת כיום כמעט לחלוטין באופן ידני. הפתרון של Pickommerce, מבוסס על מחקר אקדמי מקיף, ניתן ליישום גם במחסנים אוטומטיים וגם במחסנים מסורתיים (ללא תשתית אוטומציה), תוך שיפור הדיוק והיעילות התפעולית ובשילוב מובנה עם אוטומציה קיימת. מביא להוזלת עלויות בתפעול המחסנים והפחתת התלות בעבודה ידנית, הכשרות חוזרות וטעויות אנוש.

המחסנים הלוגיסטיים הופכים יותר ויותר לאוטומטיים, כאשר תהליכים כמו איסוף ארגזים ופריקת חבילות מטופלים לא מעט על ידי רובוטים. יחד עם זאת, שלבי הליקוט והאריזה האחרונים מסתמכים עדיין במידה רבה על כוח אדם אנושי, אפילו במחסנים המתקדמים ביותר. מערכת ה PickoBot שפיתחה החברה מספקת את החולייה החסרה בהשלמת האוטומציה של המחסנים, תוך מתן פתרון מקיף לתעשיות מגוונות כמו הלבשה, קמעונאות, מסחר אלקטרוני, תרופות, רשתות שיווק, חקלאות ועוד. הטכנולוגיה של החברה משלבת יכולת רובוטית ייחודית לאחיזה בהדבקה המוגנת בפטנטים של החברה יחד עם פתרונות אחיזה מבוססי ואקום, ואצבעות רובוטיות המוכרים בתעשייה. המאפשרים לה ללקט ולארוז פריטים רבים ומגוונים באותה עמדה. החברה מפתחת אלגוריתמיקה לראייה ממוחשבת מתקדמת ומשלבת איתה יכולת קבלת החלטות עצמיות מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת את בחירת צורת האחיזה האופטימלית עבור כל פריט בהתאם לגודל, משקל, מרקם ושיקולים נוספים.

יוני היילברון, מייסד ושותף מנהל בקרן IL Ventures, שהובילה את סבב הגיוס: “Pickommerceמשנה את תעשיית הלוגיסטיקה על ידי אספקת פתרונות מתקדמים המייעלים את פעולות האוטומציה. 95% מפעולות הליקוט במרכזים הלוגיסטיים נעשים עדין באופן ידני, כך שיש בתעשייה זו פוטנציאל אדיר להתייעלות. החברה נמצאת בעמדה מעולה להגדיר מחדש את הסטנדרטים בתעשייה ולהוביל לעידן חדש מהיר, גמיש לשינויים וחסכוני. הביקוש המשמעותי לטכנולוגיה של Pickommerce מוכיח שהפתרונות של החברה נותנים מענה לצורך דחוף וחיוני”.

ארנון קולומבוס, מייסד ומנכ”ל חממת InNegev, מכהן כיו”ר הדירקטוריון של Pickommerce: “מעטות מאוד החברות בעולם שמשנות את פני התעשייה בה הן פועלות, חברת Pickommerce הצליחה לייצר “נקודה סינגולרית” בהתפתחות תעשיית הרובוטים החכמים, הפועלים בסביבה רנדומלית. תעשיות רבות יושפעו מהחשיבה והטכנולוגיה החדשנית של החברה. זו גאווה גדולה שמישראל ומהנגב יוצאת שוב טכנולוגיה עילית שתשנה את העולם”.  

כפיר ניסים, מייסד ומנכ”ל Pickommerce: “אנחנו מודים למשקיעים, ללקוחותינו ולשותפים על המחויבות ורואים ביקוש משמעותי בשוק ל-PickoBot. Pickommerce מגדירה מחדש את גבולות התעשייה, באמצעות קבלת החלטות מבוססת בינה מלאכותית, אלגוריתמיקה מתקדמת לאריזה, יכולות עיבוד תמונה ייעודיות ויכולות אחיזה רובוטית מעוגנות פטנטים. Pickommerce מביאה לשוק יכולות חסרות תקדים, הממצבות אותה כחברה פורצת דרך וכמובילה טכנולוגית”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version