חדשות

המרכז הרפואי סוראסקי בתל אביב בוחר בפתרון SOPHiA DDMTM HRD מבית SOPHiA GENETICS

הפתרון SOPHiA DDMTMHRD יעזור להעצים מחקרים רפואיים כדי לקדם את חקר הסרטן

SOPHiA GENETICS (נאסד”ק: SOPH), חברת תוכנה מקורית בענן בתחום שירותי הבריאות ומובילה בתחום הרפואה מבוססת הנתונים, הכריזה היום שהמרכז הרפואי ע”ש סוראסקי בתל אביב (איכילוב), המרכז הרפואי הגדול בישראל, בחר בפתרון SOPHiA DDM™‎ כדי לשפר את יכולות הבדיקות הגנטיות. המרכז, שמשרת אוכלוסייה של מיליון תושבים, יעשה שימוש בפתרון DDM™ Homologous Recombination Deficiency ‏(HDR) כדי לקדם את תהליכי המחקר האונקולוגי. 

HDR נגרם בשל אי יכולת של התאים לתקן פגמים בסלילי דנ”א באמצעות תיקון נתיבי הרקומבינציה ההומולוגית (HRR) – תופעה נפוצה במקרים של סרטן השחלות (HGSOC), כמו גם במקרים של סרטן שד, ערמונית ולבלב. במקרה של אבחון סוגי הסרטן האלה, ניתן לעשות שימוש ב-HDR כסמן ביומטרי שמספק תחזיות לגבי התגובה לטיפול. 

הפתרון SOPHiA DDMTM HRD מספק גישה ייחודית לביצוע בדיקות סרטן מולקולריות באמצעות שילוב בין היכולת לזהות את גורם ה-HDR שגורם להתפתחות המוטציות ליכולת לנתח את נתוני ה-HDR שגורמים לאי יציבות גנטית לכל אורך הגנום בדגימות הגידול. יישום הפתרון SOPHiA DDMTM HRD יאפשר למרכז הרפואי סוראסקי (איכילוב) בתל אביב ליהנות מההזדמנות לזהות קבוצות גדולות יותר באוכלוסייה שסובלות מגידולים סרטניים עם HDRחיובי ויוכלו להפיק תועלת מטיפול במדכאי PARP (‏PARPi). 

“יישום שיטות שמאפשרות זיהוי HRD חיוניות לזיהוי חולים שיכולים להפיק תועלת מטיפול ב-PARPi”, אמר ד”ר אריאל ארנטל מהמרכז הרפואי ע”ש סוראסקי בתל אביב. “הפתרון SOPHiADDMTM HRD יעזור לנו לקבל החלטות מונחות נתונים שיקדמו את המחקר של זני סרטן הקשורים ל-HDR במרכז הרפואי ע”ש סוראסקי בתל אביב”. 

הפתרון SOPHiA DDMTM HRD מאפשר למעבדות ולמרכזים רפואיים לזהות מוטציות HDRולמדוד את אי היציבות הגנטית הודות לגישה מבוזרת. הגישה הזאת לבדיקות HDR בדגימות גידולים מאפשרת למשתמשים לנצל את מלא הבעלות על הנתונים שלהם, לחסוך זמן והוצאות כספיות ולספק תובנות מקיפות בתחום הגנום בעזרת אלגוריתמים של למידה עמוקה. 

“SOPHiA GENETICS פועלת כדי להפוך רפואה מבוססת נתונים לנגישה באופן נרחב יותר עבור מטופלים ברחבי העולם”, אמר קן פרידמן, סמנכ”ל הכנסות ב-SOPHiA GENETICS. “יישום הפתרון SOPHiA DDMTM HRD יאפשר למרכז הרפואי ע”ש סוראסקי בתל אביב ליהנות יכולות ניתוח נתונים גבוהות ומזרימות עבודה חלקות בתחום המידע הביולוגי (ביואינפורמטיקה), כדי לשפר את רמת היעילות בעת זיהוי סטטוס HDR במקרי סרטן שחלות מתקדמים וסוגי סרטן רלוונטיים אחרים”. 

בנוסף לתמיכה במאמצי המרכז הרפואי ע”ש סוראסקי בתל אביב לזהות סטטוס HDR בסוגי סרטן מסוימים, יכולות ניתוח הנתונים רבות העוצמה של הפתרון SOPHiA DDMTM HRD יעזרו למרכז הרפואי למקסם יכולות של חילוץ תובנות בתחום הגנום כדי לקדם את מאמצי המחקר הרפואי. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן