חדשות

המספרים הכלכליים מאחורי עסקת בית”ר

יותר שחקני רכש, פיתוח נוער ותשתיות: אלו הסכומים שישקיע השייח’ בבית”ר

בית”ר הודיעה כי העסקה בה נמכרה לשייח בן ח’ליפה מאיחוד האמירויות פרוסה על פני עשר שנים ושוויה 300 מיליון שקל, אבל מאחורי הסיפור עומד החזר השקעת בעלים בסך 100 מיליון, הכולל רכישת שחקנים ותשלום של 26 מיליון שקל לרכישת הקבוצה. אז מה נשאר? כל המספרים בפנים 

עסקת העברת ביתר ירושלים לידי איש העסקים והשיח’ חמד בן ח’ליפה מקבלת היום משנה תוקף, עת נערכה מסיבת עיתונאים בהשתתפותו כשלצדו משה חוגג ובנו, מוחמד בן חמד בן חליפה, שיהיה יד ימינו של אלי אוחנה.

בבית”ר ירושלים טוענים כי השייח’ ישקיע 300 מיליון שקל בפריסה לעשר שנים, אלא שמאחורי העסקה עומד גם סימן שאלה, משום שחלק מהכסף הוא החזר להשקעת הבעלים. על פי האומדן של משה חוגג, הוא השקיע מאז רכישת בית”ר כ-100 מיליון שקל. הוא רכש את הקבוצה תמורת 26 מיליון שקל, אבל מאז השקיע לא מעט כסף ברכישת שחקנים כמו עלי מוחמד (1.5 מיליון דולר), מיכאל אוחנה (שמונה מיליון שקל תמורת מחצית מהכרטיס), אבל גם מכר את גדי קינדה ב-3.7 מיליון דולר לקנזס ואת ליוואי גרסיה בסכום לא מבוטל לא.א.ק אתונה (2.5 מיליון יורו ל-60 אחוז מהכרטיס). 

האמירתים, שרכשו 50 אחוז מהמועדון, לא מתכוונים לתת את הסכום במכה אחת. חלק מהכסף ישולם כבר העונה ויילך ישירות לחוגג עבור השקעתו. חלקים אחרים ישולמו בהדרגה. לטענת חוגג, אין סעיף יציאה מההסכם הזה, כך שאלה אמורים להישאר בבית”ר תקופה ארוכה. כמו כן, סוכם כי חלק נכבד מהסכום יגיע בצורה של השקעה בנוער ותשתיות. הסיבה לכך היא פשוטה: חוקי ה”פייר פליי” הפיננסיים של פיפ”א מטילים הגבלות על רכישת שחקנים ותקציב, אבל לא מטילים מגבלות על השקעה בפיתוח תשתיות ונוער.

יחד עם זאת, כשמסתכלים על הנושא הפיננסי ומורידים את השקעת הבעלים, התמורה אותה תקבל בית”ר היא של כ-20 מיליון שקל בשנה, מה שעדיין לא הופך אותה לקבוצה הגדולה בישראל. מה שכן עשוי להפוך אותה היא ניסיון של השייח’ לרתום חברות תעופה ונדל”ן להשקעה כספונסריות בבית”ר. במקרה כזה, אומרים בבית”ר, התקציב יגדל משמעותית וכבר לא יעמוד על 60-80 מיליון שקל, אלא יעבור את רף 100 מיליון השקלים, הכל בכפוף חוקי ה”פייר פליי”.

על השאלה מה האינטרס שלו לקנות את בית,ר, השיב מוחמד הבן: “בית”ר ירושלים היא כבר אחת מ-5 הקבוצות הגדולות בישראל. אני רואה הזדמנות גדולה לפתח את המועדון ולקחת אותו לרמה הכי גבוהה. הסיבה השנייה היא היחסים שלי עם חוגג”.

השייח בן ח’ליפה התייחס לארגון לה פמיליה ולהתנהגדות שלהם למכירת המועדון. “הם שטופי מוח מהצד האפל, נראה להם את האור”, אמר. “אני חושב שאנחנו צריכים להושיט את ידנו אליהם ולשתף פעולה”. עוד הוסיף, כי אין סעיף שיאפשר לו לרכוש את כל המניות במועדון.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן