חדשותישראל

הממשלה אישרה את מינויי 13 חברי המועצה הלאומית למחקר ופיתוח

אחרי 5 שנים בהם לא בוצעו מינויים במולמו”פ, אישרה הממשלה את הצעתה של שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן, על מינויים של שלושה עשר חברים וחברות חדשים למועצה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש-הכהן:  “אני שמחה להביא היום לאישור הממשלה את המינויים של חברי המועצה הלאומית למחקר ופיתוח. מינויים שעוכבו תקופה ארוכה ולהביא לחידוש פעולת גוף זה. חברי המועצה החשובה הזאת, המהווים את חוד החנית בתעשיית ההייטק ובאקדמיה,  יסייעו בגיבוש ההמלצות על תחומי המחקר העתידיים שישנו את העולם ויקבלו מעמד עדיפות לאומית ועידוד ממשלתי. מתן עדיפות לאומית בעבר לתחומי טכנולוגיית הרכב, הבריאות הדיגיטלית והסייבר, הפכו את ישראל למעצמה עולמית בתחומים אלו עם מספר שיא של חברות הפועלות בתחום. היום, אנחנו מניחים את התשתית לעידוד התחומים הבאים שיסייעו לישראל להמשיך לשגשג ולפרוח בתחום החדשנות וההיי-טק, תוך מתן אפשרות ליותר ויותר אזרחים ליהנות מפירות הקדמה והצמיחה הכלכלית הנלווית לה. אני רוצה לאחל הצלחה בתפקידם לחברי המועצה החדשים ובטוחה כי תשתמשו בניסיונכם הרב על מנת לתרום לכל אזרחי מדינת ישראל”.

החברים והחברות החדשים במולמו”פ:

  1. פרופ’ יוסף קוסט – מרצה להנדסה כימית באוניברסיטת בן גוריון בנגב, וחבר האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים.  כמו כן, הוא חבר באיגודים מקצועיים שונים.
  2. פרופ’ אבינועם (אבי) צדוק – פרופ’ בחוג להנדסה באוניברסיטת בר אילן; חבר באקדמיה הצעירה; נושא בתפקידים אקדמיים שונים. יועץ לחברות הייטק שונות בתחום מומחיותו.
  3.  פרופ’ אבי שרודר – פרופ’ להנדסה כימית בטכניון; חבר באקדמיה הצעירה, נושא בתפקידים אקדמיים שונים. יועץ לחברות הייטק שונות בתחום מומחיותו. 
  4. פרופ’ ליאת איילון – מרצה בחוג לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר אילן. סגנית ראש ביה”ס וראש תכנית ההשלמה לתואר שני. חברת סנט אוניברסיטת בר אילן.
  5. פרופ’ קרן אברהם – המשנה לדיקאן לנושאים קדם קליניים בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב.
  6. עימאד יונס – נשיא חברת אלפא אומגא הנדסה בעמ’ לייצור ציוד רפואי ומחקרי וחבר הוועד המנהל של הטכניון.
  7. אריק  קלינשטין – מייסד משותף ושותף מנהל של קרנות הון סיכון גלילות קפיטל פרטנרס, המתמחה בחברות תכנה המפתחות מוצרים לעולם העסקי.
  8. אהרון אהרון –לשעבר מנכ”ל רשות החדשנות.   
  9.  ד”ר איתי גבריאלי –  חוקר בכיר במכון הגיאולוגי לישראל. חבר בוועדת הקידוח של מקורות.
  10. פרופ’ מינה טייכר – פרופ’ אמריטה למתמטיקה באוניברסיטת בר אילן, ובעבר המדענית הראשית של משרד המדע והטכנולוגיה. חברת דירקטוריון של חברת הסנה וחברת וועדה מייעצת של חברת HTS technologies  המפתחת רכיבים לתעשיית החלל. 
  11. פרופ’ דני שטיינברג – סגן לנושאים אסטרטגיים וחוקר במחלקה לפתולוגיה של צמחים במינהל המחקר החקלאי (מכון וולקני); פרופ’ בפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית בירושלים.
  12. פרופ’ דן פלד – לשעבר חבר סגל החוג לכלכלה באונ’ חיפה ומתמחה במחקר אקדמי ובגיבוש מדיניות ציבורית בנושאי צמיחה כלכלית, כלכלת מחקר ופיתוח, וכלכלת בטחון.
  13. איתן אשל – סמנכ”ל שיווק ופיתוח עסקי באלביט מערכות. לשעבר ראש מפא”ת.

בהתאם לחוק המולמו”פ, לאחר ההמלצות למינויים היום על ידי הממשלה, החברים והחברים יקבלו כתב מינוי מנשיא המדינה. תוקפו של כתב המינוי הינו לארבע שנים.

פרופ’ פרץ לביא, יו”ר המולמו”פ: “ברצוני להודות לשרת החדשנות המדע והטכנולוגיה ולממשלה כולה על האישור המהיר של חברי המולמו”פ. לאחר מספר שנים בהן המועצה לא היתה פעילה, אני משוכנע שנפעל במרץ על מנת לדון בצרכי המחקר והפיתוח האזרחים במדינה, ולהניח את המלצותינו על שולחן הממשלה. מחקר ופיתוח איכותיים, הן אקדמיים והן תעשייתים חיוניים מאין כמותם להבטחת חוסנה הכלכלי של המדינה, לפיתוחה ולשגשוגה. אני גם רוצה להודות לחברי המועצה  אשר יקבלו את כתבי המינוי מידיו של נשיא המדינה, כולם מצטיינים ומובילים בתחומם, שהסכימו להתנדב למשימה החשובה.”  

המועצה הלאומית למו”פ, הפועלת מתוקף חוק,  משמשת זרוע החשיבה האסטרטגית של הממשלה. תפקיד המועצה הוא לבחון את מערכות המחקר והפיתוח הקיימות בישראל, למפות את צרכיהן ואת נקודות החוזק והתורפה שלהן. המועצה ממליצה לממשלה על מדיניות לאומית בנושאי מחקר ופיתוח, מפיקה דו”חות ועורכת סקרים על מצב המדע והמחקר בישראל ככלי להשגת היעדים הלאומיים.

בין הנושאים שבהם עוסקת המועצה: מחקר ופיתוח ממשלתי, מחקר ופיתוח במכוני מחקר, תשתיות מחקר, קשרי אקדמיה-תעשייה, אנרגיה, חלל, סייבר, מדעי החיים וקשרי מחקר ופיתוח בין-לאומיים. המועצה מורכבת מחברים, הנבחרים לתפקידם הציבורי על בסיס הרקע האקדמי, המחקרי, הכלכלי והארגוני, ויש לה מספר ועדות משנה”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן