חדשותישראל

החדשנות הישראלית מגיעה לצרפת

לראשונה, ביקור של הבורסה לניירות ערך בתל אביב בפאריס

בביקור משתתפות החברות הציבוריות הישראליות: אלקטריאון, אקוואריוס, גלאסבוקס, ג’נסל, טראקנט, נופר אנרגיה ושטראוס.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב עורכת השבוע ביקור ראשון בפריס, בו לוקחות חלק חברות ישראליות ציבוריות מובילות. הביקור נועד לחשוף את החדשנות הישראלית בפני הקהילה העסקית הצרפתית ואת ההזדמנויות לצמיחה באירופה שצרפת מציעה בפני החברות.  

הביקור, שהחל אמש, יימשך עד יום חמישי 21 באוקטובר, תוכנן בשיתוף עם שגרירות צרפת בישראל וסוכנות Business France והוא נערך בסימן קידום הקשרים הכלכליים ופיתוח ההשקעות בין צרפת וישראל. 

המשלחת הישראלית, בראשות איתי בן זאב, מנכ”ל הבורסה לניירות ערך בתל אביב ובהשתתפות מנכ”לים של חברות הנסחרות בבורסה, תיפגש עם אנשי כלכלה ומדינאים צרפתיים מטעם הסוכנות לפיתוח כלכלי של אזור Ile-de-France ו- Paris Europlace וכן עם משקיעים מוסדיים ופרטיים מתחומי הכספים וההשקעות. בנוסף, נפגשה המשלחת עם פיליפ אנגלברט, יועצו של הנשיא מקרון לעסקים ולייצוא בארמון האליזה.

בין החברות המשתתפות במשלחת הישראלית: אלקטריאון שפיתחה מערכת להטענת רכבים חשמליים בנסיעה באמצעות סלילי נחושת המוטמנים מתחת לנתיב הנסיעה, אקוואריוס שעוסקת בפיתוח, ייצור ומכירת מנועים וגנרטורים מבוססי בעירה פנימי, גלאסבוקס היא חברת SaaS מובילה, המספקת פתרונות בתחום האנליזה של נתוני גלישה בערוצים דיגיטליים (אתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל), ג’נסל שפיתחה טכנולוגית ייצור חשמל ממימן ואמוניה וכן מפתחת אגירת אנרגיה בתצורת אמוניה ירוקה. תהליך מהפכני ליצירה יזומה של מימן מאמוניה, טראקנט שפיתחה פלטפורמה ייחודית לאופטימיזציה של תובלה יבשתית עבור חברות המנהלות ציי רכב, נופר אנרגיה העוסקת בתחום האנרגיות המתחדשות – מפתחת, בונה ומפעילה מערכות לייצור חשמל מאנרגיה סולארית, וחברת שטראוס, אחת מהחברות המובילות בתחום המזון והמשקאות בישראל. 

למשלחת הצטרף עו”ד רון קליין, מנהל מערך הפיתוח העסקי ברשות ני”ע, זאת כחלק מהרצון המשותף גם לרשות ני”ע לקרב משקיעים גלובליים אל שוק ההון הישראלי.

איתי בן זאב, מנכ”ל הבורסה, אמר: “אני שמח כי הבורסה הישראלית מובילה זו הפעם הראשונה משלחת שבונה גשר ומקדמת את הקשרים העסקיים עם צרפת. לצרפת שורשים עמוקים באירופה והיסטוריה ארוכה כגורם מוביל בכלכלה העולמית, זאת לצד הרפורמות שמוביל הנשיא מקרון, המהוות תשתית חשובה לשיתוף פעולה בין החברות והמשקיעים. 

כבית של הכלכלה הישראלית, הבורסה שמחה לסייע גם בפיתוח הקשרים הכלכליים מחוץ לישראל ורואה חשיבות רבה בחשיפת חברות טכנולוגיה ישראליות, שנמשכות באופן טבעי אל השוק האמריקאי, גם לשוק משמעותי כל כך באירופה”.

צמיחה משמעותית במסחר בין צרפת לישראל

היקף המסחר בין צרפת לישראל צמח באופן משמעותי בשנת 2019 (6.8%+) לשיא היסטורי של 2.84 מיליארד אירו. זאת בהשוואה, צמיחה של 2.1% לשנה בלבד שנרשמה בין השנים 2008 עד 2018, כאשר ב- 2018 נרשם אף קיטון של 5.8%. צרפת היא כיום היעד החמישי המועדף להשקעות ישראליות באירופה, המהוות כ- 4% מכלל ההשקעות הישראליות באירופה. 

על פי הערכות, יש כיום נוכחות בצרפת לכ- 60 חברות ישראליות, המעסיקות 3,000 עובדים (בניהן: טבע עם 350 עובדים, דלתא גליל עם 600 משרות, אלרוב עם 400 משרות). כ- 70% מהמוסדות של השחקנים הישראלים בצרפת מרוכזים בפאריס. עם יבוא בהיקף של 1.31 מיליארד אירו בשנת 2019, ישראל היא הספקית המרכזית של צרפת מקרב מדינות המזרח התיכון.

במהלך 15 השנים האחרונות, ההשקעות של חברות צרפתיות בישראל נסקו וגדלו כמעט פי ארבע.

שווי השקעות החוץ הישירות של צרפת בישראל עומד כיום על 2.9 מיליארד אירו, מהם קרוב ל- 2 מיליארד אירו בתחום הנדל”ן לבדו. בישראל קיימות 104 חברות בנות של חברות צרפתיות. הן מעסיקות 5,600 עובדים ומניבות מחזור של כ- 1 מיליארד אירו.

דוגמאות לשיתופי פעולה בין ישראל לצרפת

–        MyHeritage בצרפת
https://blog.myheritage.fr/2021/08/myheritage-va-acquerir-filae/

–        דלתא גליל בצרפת
https://www.deltagalil.com/content/Index/112

–        טבע בצרפת
https://www.teva-sante.fr/about_teva_health/article-pages/teva_health_in_france/

–        בקרוב ייפתח בפאריס מרכז החדשנות הבינלאומי, “מרגלית סטארטאפ סיטי”.
https://www.jvpvc.com/press-releases/entrepreneur-investor-erel-margalit-chairman-jvp-margalit-startup-city-met-french-finance-minister-bruno-le-maire-leading-technology-innovation-figures-elysee-palace/

–        Lab Renault בישראל
https://www.renaultgroup.com/groupe/implantations/open-innovation-lab-tel-aviv-2/

–        Faurecia בישראל
https://www.faurecia.com/newsroom/faurecia-inaugure-tel-aviv-sa-nouvelle-plateforme-technologique-dediee-la-cybersecurite

–        STMicroelectronics בישראל
https://www.st.com/content/dam/stupacc/ST-Up-2020-NF.pdf

–        רכישת Beach Bum על ידי Voodoo
https://business.lesechos.fr/entrepreneurs/racheter-fusionner/0700033517065-voodoo-rachete-beach-bum-pour-pres-de-300-millions-de-dollars-345266.php

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן