חדשותישראל

הוועדה המייעצת לממונה על שוק ההון בנושא ההוצאות הישירות הגישה דוח ביניים עם המלצותיה

הועדה המייעצת לממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הוקמה על ידי רשות שוק ההון  בפברואר 2020, במטרה לבחון את סוגיית ההוצאות הישירות בשל ביצוע עסקאות על ידי הגופים המוסדיים עבור לקוחותיהם. הוועדה ברשות פרופסור ישי יפה, וחברים בה פרופ’ אסף חמדני (עד אפריל 2021), אלון ברב, פרופ’ אתי איינהורן, ד”ר נדין בודו טרכטנברג, עו”ד ורו”ח מיכל עבדאי – בויאנגו וד”ר הראל פרימק. הוועדה הוקמה במטרה להעניק מענה ראוי וקבוע לסוגיית ההוצאות הישירות. בהגשת הדוח הסופי תבחן הרשות את ההמלצות וכיצד לאמצן.

בין עיקרי המלצות הדוח –
– שינוי מבנה דמי הניהול באמצעות מעבר למחיר ידוע מראש, המחושב כשיעור מהצבירה,  וכולל את דמי הניהול מצבירה ומהפקדה וגם סוגי הוצאות ישירות שונות.
– עידוד מסלולי השקעה פאסיביים בעלות נמוכה שכל אחד מהם יעקוב אחרי מספר מדדי מניות ומדדי איגרות חוב מרכזיים בעולם ככלל ובארץ בפרט
– מתן אפשרות לגופים המוסדיים להציע מסלולי השקעה בעלי דמי ניהול מבוססי ביצועים שיחושבו באופן סימטרי על בסיס ארוך טווח, מעל ומתחת למדדי הייחוס.
– שיפור שקיפות המידע המוצג לרשות שוק ההון ולחוסכים, הן בדיווחים התקופתיים והן באתרי האינטרנט הרשמיים, בפרט כל הנוגע לתשואות קרנות ההשקעה הלא סחירות.
– הגברת עצמאותה, חיזוק סמכויותיה והרחבת תקציבה של הרשות.
– שיפור יכולת הפיקוח של הרשות ככלל על תהליכי השקעה ובפרט על השקעות באפיקים לא סחירים. 

הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד”ר משה ברקת: “אני רואה חשיבות רבה בקיבוע והסדרת סוגיית ההוצאות הישירות. הרשות תלמד את דוח הביניים ותפעל בהתאם במטרה להעניק מענה קבוע וראוי לסוגיה, תוך ראיית טובת ציבור העמיתים והחוסכים בישראל. אני מודה לחברי הועדה על העבודה המקצועית והמקיפה שנעשתה”.

קבצים להורדה

להורדת כל הקבצים טיוטת דוח הוועדה המייעצת לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון בנושא בחינת ההוצאות הישירות סוג הקובץ : pdf משקל : 3.73 Mb

פנייה להגשת עמדות לטיוטת דוח הוועדה המייעצת לממונה על שוק ההון סוג הקובץ : pdf משקל : 182.99 Kb

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן