חדשותישראל

הדג הטורף שיצא לקניות: נתפס דג טורף מסוג תנין בבריכת נוי במתחם קניות בשפלה

הכול החל כאשר התקבלה תלונה במוקד משרד החקלאות על חשד להחזקה של דג טורף באחת מבריכות הנוי הנמצאות במרכז קניות בשפלה. כאשר הגיעו מפקחי משרד החקלאות, נדהמו לגלות כי דג טורף מסוג תנין באורך מטר שוחה

בבריכת הנוי שבמקום. לתלונה שהגיעה למשרד קדם אירוע שהתרחש כמה ימים קודם לכן במקום, שבמהלכו ננשכה אישה, כאשר הכניסה את ידה לבריכה. לנוכח הסכנה בהמשך החזקתו בבריכה, הוחלט לתפוס את הדג באופן מידי באמצעות ציוד מיוחד. עדיין לא ברור כיצד הגיע הדג אל הבריכה, והמקרה נמצא בחקירת משרד החקלאות. 

ככלל, על פי תקנות הדיג, חל איסור על החזקה של דג זה בישראל. מדובר בדג תוקף שיכול אף להרוג(!!) בן אדם. הוא ניזון בעיקר מדגים ועופות מים, ויכול להגיע עד לאורך של שני מטרים. שמו של דג התנין ניתן לו בשל חרטומו, הדומה לזה של תנין. מקורו הוא במקווי מים מתוקים באמריקה הצפונית, והוא אינו רגיל כלל לתנאי מזג האוויר של ישראל. 

חגי נויברגר, ממונה פיקוח ואכיפה באגף הדיג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: “חשוב להזכיר כי על פי תקנות הדיג החזקת דגים אסורים היא עבירה פלילית. החזקת מיני דגים אסורים מהווה איום לפגיעה במגוון האקולוגי בישראל ובאדם, ובמקרה זה ממש סכנה מוחשית וברורה לשלום הציבור”. 

נתקלת בחשד להחזקה של דגים אסורים? פנו כבר עכשיו למוקד משרד החקלאות 6016*.

קבצים להורדה

דג תנין סוג הקובץ : docx משקל : 291.83 Kb

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן