דירוג PitchBook :OurCrowd היא המשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון כבר תשע שנים ברציפות

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ''ל OurCrowd, קרדיט: יח״צ OurCrowd

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd דורגה על ידי עורכי PitchBook כגוף ההשקעות הפעיל ביותר בישראל בהון סיכון. זו השנה התשיעית ברציפות שבה PitchBook, שנחשב ל”תנ”ך של תעשיית ההשקעות”, מדרג את OurCrowd כמספר 1 ברשימה זו.  

אתר PitchBook מדווח שישראל מציינת שנת שיא שבה קרנות הון סיכון השקיעו 7.45 מיליארד דולר בסטארט אפים ישראלים בתשעת החודשים הראשונים של 2021, 49% יותר ביחס לשנת 2020 כולה. חלק גדול מצמיחה זו הגיע באמצעות סבבי גיוס הון בשלבים מאוחרים, יותר משני שלישים מההון המושקע הגיעו לסטארט-אפים בשלים יותר.

ג’ון מדבד, מייסד ומנכ”ל OurCrowd, מסר: “אנחנו גאים להוביל את תעשיית ההיי טק בישראל, שפועלת עכשיו בעוצמת שיא. הביצועים של אומת הסטארט-אפ מעולם לא היו טובים יותר. ישראל היא כבר כיום בית עבור חברות יוניקורן בשווי מצרפי של 70 מיליארד דולר – שהוא כ-10% מהשווי המצרפי של חברות יוניקורן בכל העולם. בישראל מתבצעים עשרות הנפקות IPO, מהלכי SPAC, מיזוגים ורכישות”. מדבד הוסיף: “לישראל יש יכולת ליצור פריצות דרך חדשות בקשת רחבה של ענפים דוגמת רפואה, חקלאות, ניידות ותחבורה, טכנולוגיית מזון, בינה מלאכותית, סייבר, רחפנים, מחשוב ענן, קלינטק וסמיקונדקטורים. יכולת זו תמשיך להניע השקעות והצלחה בסביבת ההייי טק המרשימה בישראל. OurCrowd מתכוונת להביא אלפי משקיעים כשירים חדשים להשתתף בעסקאות אלה ולעזור ליזמים לשפר את העולם”.

בשנת 2021 פלטפורמת OurCrowd ביצעה עסקאות במגוון מגזרים ובכללם ניידות, סייבר, רפואה, חקלאות, טכנולוגיות לוגיסטיקה, AI ומגזרים נוספים. החברות הממומנות כעת בפלטפורמת OurCrowd כוללות את: IntellAct, שמסייעת לחברות תעופה ולנמלי ים לשפר את הרווחיות על ידי צמצום צווארי בקבוק לוגיסטיים, זיהוי עיכובים פוטנציאליים, שיפור הבטיחות וזיהוי סכנות, Cymptom, שמזהה ומתעדפת דרכים שבהן חברות יכולות לשפר את מצב הגנת הסייבר שלהן, ו-Scopio Labs, שפלטפורמת ה-AI והמיקרוסקופיה שלה מאפשר להשיג התקדמות משמעותית באבחון דם ברמת התא.

מאז הקמתה בשנת 2013 גייסה פלטפורמת ההשקעות OurCrowd התחייבויות להשקעה של 1.8 מיליארד דולר במעל 280 חברות פורטפוליו ו-30 קרנות, ורשמה 50 אקזיטים, וביניהם ההנפקות בנאסד”ק של Beyond Meat ו-Lemonade, הרכישה של Jump Bike על ידי Uber, הרכישה של Briefcam על ידי Canon, הרכישה של Argus על ידי Continental, הרכישה של Crosswise על ידי אורקל, הרכישה של Replay על ידי אינטל, הרכישה של Corephotonics על ידי סמסונג, והרכישה של CyberX על ידי מיקרוסופט. כיום רשומים בפלטפורמת ההשקעות של OurCrowd 135,000 משקיעים כשירים מ-195 מדינות וביניהם: מאות קרנות הון סיכון, מאות חברות רב לאומיות ואלפי משקיעים פרטיים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version