דו”ח חדש של Rithum חושף מדוע מנהלי מסחר אינם מוכנים לקשיים של 2026

צילום: Rithum

מדד מוכנות המסחר לשנת 2026, שהושק בכנס Rithum LIVE, בוחן את מוכנותם של מנהלי מסחר להתמודד עם קשיים מקרו-כלכליים בשנת 2026.

Rithum, ספקית פתרונות מסחר גלובלית מובילה, השיקה את מדד מוכנות המסחר לשנת 2026 בוועידת Rithum LIVE הראשונה בעיר ניו יורק. הדו”ח, המבוסס על סקר של 200 מנהלים בתחום הקמעונאות והמותגים בארה”ב ובבריטניה, חושף את קווי השבר המעצבים את המוכנות לשנת 2026, החל מאימוץ בינה מלאכותית והפחתת מכסים ועד לזרימות עבודה מקוטעות. הוא מדגיש היכן מתמקדים המנהלים על רקע לחץ גובר למודרניזציה של הפעילות והיכן הם לוקים בחסר מבחינת יעילות, מהירות ותחרותיות.

“מנהלי הסחר יודעים שהזעזועים של השנה לא מאיטים, וגורמים רבים – כמו מכסים ואינפלציה – נותרים מחוץ לשליטתם”, אמרה סוזין וולד (Suzin Wold), סמנכ”לית השיווק ב- Rithum. “הדבר היחיד שבו יש להם שליטה הוא המהירות והיעילות של ההסתגלות שלהם. הדו”ח שלנו מציע מפת דרכים שתעזור למנהלי קמעונאות ומותגים לעשות זאת”.

בהתבסס על תשובות הסקר, הדו”ח חודר לעומק חמשת האתגרים הקריטיים שעומדים בפני מנהלי המסחר לשנת 2026:

• מחסומים חיצוניים ופנימיים: כמעט 75% ממנהלי המסחר מודים כי החלטות מתקבלות לעתים קרובות על סמך נתונים מיושנים, לא עקביים או לא שלמים, מה שיוצר נקודות עיוורות מסוכנות. מנהלים עשויים להרגיש בטוחים בלוחות המחוונים שלהם, אך במציאות, הם טסים בצורה עיוורת ברגעים קריטיים.

• הסתמכות על תהליכים ידניים: כמחצית ממנהלי המסחר עדיין תלויים בגיליונות אלקטרוניים ובזרימות עבודה ידניות. צוואר בקבוק זה מאט את יכולתם להגיב לאותות הנעים במהירות, החל מקפיצות ביקוש ויראליות ועד לשיבושים פתאומיים בשרשרת האספקה.

• אימוץ רעוע של בינה מלאכותית: כ-3 מתוך 4 מנהלים אומרים שהבינה המלאכותית מתפתחת מהר יותר ממה שהם יכולים לאמץ, מה שיוצר פער ביצוע הולך וגדל. אך במקביל, רבים ממהרים להשקעות בבינה מלאכותית מבלי לתקן בעיות איכות נתונים בסיסיות – תוך סיכון של קבלת החלטות גרועות, מהירות ואוטומטיות.

• לחצים על שולי הרווח: עלויות, מכסים ומורכבות מוצרים עולים מאלצים מנהלים לפשרות קשות בנוגע לתמחור, מבחר ומבצעים. כאשר 91% ממנהלי הקמעונאות אומרים שהתמחור מושפע במידה רבה ממדיניות ממשלתית, ו-92% מהמותגים מציינים את מורכבות המוצר כמחסום לשליטה בעלויות, הגנה על הרווחיות הפכה חמקמקה יותר ויותר.

• דליפת הכנסות במסעות הלקוח: למעלה מ-90% ממנהלי המסחר שינו את תמהיל השיווק שלהם בשנה האחרונה, אך נותרו סדקים תפעוליים. קמעונאים רואים את הדליפות הגדולות ביותר לפני התשלום – קישורים שבורים, תוכן מוצרים מיושן, פרסומות לא רלוונטיות – בעוד שמותגים מפסידים הכנסות לאחר המכירה עקב החזרות יקרות, פערים במילוי הזמנות ושירות לקוחות גרוע.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version