חדשותישראל

בשורה לתעשיית הקנביס הרפואי הישראלית

תקציב משרד הכלכלה והתעשייה, עומד על כ-12.5 מיליארד ₪, לשנים 2021-2022 לעידוד צמיחת המשק וכלכלת ישראל

משרד הכלכלה והתעשייה מסכם את הישגי התקציב וחוק ההסדרים: 
תקציב משרד הכלכלה והתעשייה, עומד על כ-12.5 מיליארד ₪, לשנים 2021-2022

במטרה לעודד את הצמיחה במשק, בתעשייה הישראלית ובעסקים, לצד שיקום שוק העבודה, שרת הכלכלה והתעשייה הציבה מספר יעדים הכרחיים לחוק התקציב וההסדרים, כדי להניע את המשק, לצמצם פערים, ולפתח את כלכלת ישראל

  • בשורה לצרכנים – הרפורמה ביבוא תפתח מסלולי יבוא בדומה לרגולציה האירופית ותאפשר יבוא על בסיס הצהרה. גם עולם התקינה עומד בפני רפורמה, שמהותה מעבר מסיבי להצהרות במרבית התקנים בטווח הקרוב. הרפורמה תביא לייעול תהליך היבוא, הכנסת מגוון מוצרים לישראל באופן מפוקח ומבוקר, הקלה בבדיקות והוזלת מגוון רחב של מוצרים. 
     
  • בשורה לתעשייה הישראלית – לא תבוטל חובת רכש הגומלין בחוק המטרו – מיזם התשתיות הגדול בישראל, בעלות  מוערכת של כ-150 מיליארד ₪. רכש גומלין הוא בעל משמעות חיונית לתעשייה ולעסקים המקומיים. מדובר בהשקעה המצמיחה תשתיות מקומיות, מכניסה ידע חדש, מפתחת את התעשייה, מייצרת הזדמנויות עסקיות ומייצרת מקומות עבודה רבים. בנוסף, יושקעו בשנים הקרובות תקציבים לטובת האצת שילוב ייצור מתקדם בתעשייה, בדגש על יישובי הפריפריה.
     
  • בשורה לאזרחי ישראל הערבים – זרוע העבודה תקדם תעסוקה, הכשרות והשמות למקצועות בשכר גבוה והכוון תעסוקתי, בהיקף של 1.05 מיליארד ₪. בנוסף, משרד הכלכלה והתעשייה ישקיע כ-300 מיליון ש”ח בהקמת והרחבת אזורי תעשייה בחברה הערבית, במטרה להרחיב את אפשרויות התעסוקה באזורים של ריכוזי אוכלוסייה, בתעסוקה והשקעות בתעשייה.
     
  • בשורה לתעשיית הקנביס הרפואי הישראלית – בהובלת שרת הכלכלה והתעשייה,  הוחלט, במסגרת חוק ההסדרים, על הסרת חסמי הייצוא הקיימים בענף הקנביס הרפואי ובכך לאפשר ייצוא על פי תקן אירופאי ולהכניס לקופת המדינה בין 2-3 מיליארד ₪ בשנה, תוך יצירת מאות מקומות עבודה במגוון תחומים.
     
  • בעקבות העלאת גיל הפרישה לנשים – הוקצה תקציב ייעודי בגובה של 325 מיליון ₪ לקידום תעסוקת נשים וצמצום פערי שכר במסגרת פעילות זרוע העבודה. מדובר בתכנית משולבת וארוכת טווח.
     
  • בשורה לדורשי העבודה – אושרה תכנית רב שנתית, במסגרתה תורחב הפעילות של מרכזי הכוון תעסוקתי, לאוכלוסיות מגוונות, חרדים, ערבים ועוד, בדגש על  הפריפריה.
     
  • בשורה לעסקים – הרפורמה שאושרה נועדה לצמצם תהליכים בירוקרטיים במסגרת הליך  רישוי העסקים. ועדת אסדרה שחברים בה משרד רה”מ משרד הכלכלה והתעשייה, משרד האוצר ומשרד המשפטים, ונציגי הרגולטורים תכתוב מפרטים אחידים, המקצרים את השירות לעסקים. 
     
  • בשורה לתעשיית הבניה ולעובדים בה – במקביל לאישור מכסת עובדים, הוצב יעד לגידול העובדים הישראלים בענף הבניה, ביחס שיעמוד על 1:1.5 ומתווה אשר יהווה תנאי למימוש אישור פעימה נוספת של עובדים זרים, זאת לצד הגברת האכיפה והפיקוח על נהלי הבטיחות בעבודה.

סך כל תקציב משרד הכלכלה והתעשייה, הכולל גם את זרוע העבודה ומערך הדיגיטל הלאומי, עומד על כ-12.5 מיליארד ₪, לשנים 2021-2022.

תהליך גיבוש התקציב בוצע בשיתוף פעולה עם משרד האוצר ושרים בממשלה, אשר פעלו יחדיו לטובת אזרחי המדינה.    

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן