בנק ללא נייר – מערכת חדשה בלאומי מחליפה אלפי מסמכים בקבצים דיגיטליים

אריק נני

המשמעות: באמצעות הפיתוח של הסטארט-אפ הישראלי CallVU ניתן לבצע מאות פעולות מרחוק, ללא הגעה לסניף

הכירו את המערכת שעומדת מאחורי אחד השינויים הדיגיטליים הגדולים של בנק לאומי: מגבלות הקורונה והצורך לעבור לעבודה ושירות לקוחות מרחוק, האיצו תהליכי פיתוח במגוון תחומים, כולל במערכת הבנקאית. כך קרה גם בבנק לאומי, שכעת לקוחותיו כמעט ולא צריכים לבקר בסניפי הבנק כדי לבצע פעולות בנקאיות שבעבר חייבו חתימה פיזית על מסמכים או טפסים ולא התאפשרו לביצוע בערוצים הישירים של לאומי. מערכת חתימה דיגיטלית חדשה שפותחה על ידי הסטארט-אפ הישראלי CallVU מאפשרת להמיר אלפי סוגי מסמכים – מאישורי הפקדה ועד בקשות לאשראי – בקבצים דיגיטליים המועברים מרחוק באמצעות מסרונים לסמארטפון, וכן מאפשרת חתימה דיגיטלית מהירה ונוחה.

המערכת פותחה בשיתוף עם חטיבת לאומי טכנולוגיות בלאומי ומאפשרת גם שמירת הטפסים לפרקי זמן ממושכים ושליפתם באופן מהיר במידת הצורך. “שיתוף הפעולה רב השנים עם לאומי שכלל את היכולות שלנו לייצר ארגז כלים טכנולוגי חדשני ומתקדם”, אמר אורי פארן, מייסד ודירקטור בחברת CallVU. “מדובר במהלך מורכב ומאתגר שיסייע רבות לחיסכון במשאבים, לשימור הסביבתי ולחיזוק הקשר בין לאומי ללקוחותיו”.

אייל בן-חיים, סמנכ”ל תפעול בלאומי, אמר היום: “החתימה הדיגיטלית היא חלק ממהלך כולל שאנו מובילים בבנק לאומי במטרה להפוך את חווית הבנקאות לדיגיטלית, שקופה ונוחה. כך מטופלת בקשת שירות של לקוחות כבר בפנייה הראשונה מבלי הצורך להגיע לסניף או לשלוח פקס או מייל.”
לאומי הוא הבנק היחיד בישראל שמאפשר ללקוחותיו בכל הסניפים, המוקדים ומרכזי השירות, לבצע פעולות בנקאיות רבות בחתימה דיגיטלית ללא צורך בחתימה על מסמכי נייר – בשיחות טלפוניות וגם בסניף. המערכת החדשה, שנכנסה לשימוש עם פרוץ משבר הקורונה, שירתה עד כה כחצי מיליון לקוחות של לאומי, שחסכו לעצמם הגעה לסניפים.

ענף הבנקאות החל בשנים האחרונות להעביר פעולות בנקאיות לביצוע מקוון באפליקציות ובאתרי האינטרנט, אולם ישנן פעולות המחייבות הגעה לסניף או שליחת פקס לצורך חתימה. פעולות אלה מהוות מגבלה מעכבת בזרימת העסקים השוטפת – הדבר בלט במיוחד בעידן הקורונה – אולם כעת יכולים לקבל את מרבית המסמכים בקובץ ישירות לנייד באמצעות מסרון ולצרף את חתימתם הדיגיטלית במקרה הצורך.

פעולות משמעותיות שבעבר דרשו חתימה פיזית או בפקס, כגון קבלת מוצרי האשראי (הלוואות, מסגרות אשראי, הזמנת כרטיסי אשראי), עדכון פרטים אישיים (כתובת, טלפון), תוכניות חסכון – פתיחה ומשיכה ועוד שלל אישורים לבקשת הלקוח (למשל אישור בעלות בחשבון) – מתבצעים כעת באמצעות המערכת החדשה, שאף שולחת ישירות לסמארטפון ריכוזי פעולות וכל תיעוד שיבקשו מהבנקאי – מיידית.

מאחורי המהלך האסטרטגי עומד הרצון להפחית את הבירוקרטיה ללקוחות ולהנגיש את מסמכי הבנק בצורה יעילה ומהירה יותר. בנוסף, תישמר דיגיטליזציה מלאה בין הבנקאים ללקוחות ויצומצם השימוש בנייר- נחסכו מעל 10 מיליון דפים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version