חדשות

בלי השקעה אסטרטגית ב-AI מדינת ישראל כבר לא תהיה סטארטאפ ניישן

ללא השקעה אסטרטגית בתחום הבינה המלאכותית מדינת ישראל תאבד את מעמדה המוביל כסטארטאפ ניישן, כך הזהיר היום איתמר גולן, מייסד משותף ומנכ”ל חברת הסייבר Prompt Security בדיון של השדולה לחקר והבנת ה-AIשהוקמה בכנסת. בדיון השתתפו שרת הטכנולוגיה והמדע, גילה גמליאל, חברי הכנסת מיכל שיר ובועז טופורובסקי ואנשי מחקר וחברות הייטק.

גולן אמר בדיון שעד היום מספיקים היו כמה יזמים נבונים, יוצאי 8200, כדי להקים סטארטאפ ולהצליח. בעידן הבינה המלאכותית זה כבר לא יהיה המצב, חסם הכניסה יהיה גבוה בהרבה והרעב של היזמים כבר לא יספיק.  לטכנולוגיות מבוססות AI יש צורך בהשקעות גבוהות שחברה בתחילת דרכה עם הון ראשוני לא יכולה לאפשר לעצמה. אנחנו רואים בחו”ל אסטרטגיות ממשלתיות מסודרות ורגולציות להסדרת תחום הבינה המלאכותית. אם ישראל רוצה להישאר רלוונטית בתחום החדשנות גם בעתיד, צריך תמיכה מהמדינה. יש כיום החלטה על תקציב של מיליארד שקל להסדרת ה-AI אבל אין תוכניות מעשיות מה לעשות עם ההון.

בדיון השתתף יוני דילר, שורד מסיבת “נובה”, שסיפר על ניסיונו בחודשים האחרונים בהתמודדות ברשתות החברתיות עם מתקפות מאורגנות שמשתמשים בבינה מלאכותית ככלי התקפי רב עוצמה. לישראל אין פעילות מספקת לבלימת מתקפות ברשתות ועבודה פרו אקטיבית להעברת המסרים בעזרת כלים טכנולוגיים מתקדמים במאבק על דעת הקהל.

מדינת ישראל מגבשת כיום את מדיניותה בתחום הרגולציה על תחום הבינה המלאכותית. האיחוד האירופי החליט על רגולציה הדוקה מאוד ואילו בארה”ב היא משתנה לפי תחום הפעילות הספציפי. המטרה היא למצוא את דרך הזהב של מינימום מעורבות ופיקוח ממשלתי, תוך שמירה על ביטחון האזרחים והפרטיות, כדי לאפשר לישראל להתייצב בעמדה מובילה ללא כבלים בירוקרטיים מעיקים.

איתמר גולן הציג בדיון את הסיכונים של מתקפות מבוססות בינה מלאכותית וכיצד Prompt Security מפקחת על כל האינטרקציות שעובדי הארגון ולקוחות מקיימים עם כלי בינה מלאכותית על מנת להבטיח שהם יתבצעו בהתאם למדיניות אותה קבע הארגון ולהתריע בכל מקרה של חריגה ממנה או איום על הנכסים הדיגיטליים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן