חדשותעסקים

בומברדייה – תוצאות הכספיות ברבעון השלישי של 2021

הכנסות המטוסים העסקיים הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר, עלייה של 17% משנה לשנה, בעיקר כתוצאה מתמהיל משלוחים משופר והמשך התאוששות חזקה לאחר הטיסה, כאשר סך שעות הטיסה של הצי עולה על רמות 2019.

EBITDA כולל מתואם(1) של 142 מיליון דולר (EBITDA שולי מתואם של 9.8% (1)) המייצג שיפור שנתי של 58 מיליון דולר או 69% המשקף את המשך ההתקדמות בעקומת הלמידה של מטוסי Global 7500 , שיפור מבנה העלויות ותמהיל אספקה משופר. ה-EBIT המדווח מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם ב-48 מיליון דולר.

תזרים מזומנים חופשי חזק(1) של 100 מיליון דולר מפעילות שוטפת, המייצג שיפור של 747 מיליון דולר מיליון משנה לשנה. תזרימי המזומנים המדווחים מפעילות שוטפת – המשך הפעילות ברבעון הסתכמו על 156 מיליון דולר ותוספות נטו לנכסים נדל”ן, רכוש וציוד ונכסים בלתי מוחשיים-הפעילות השוטפת ברבעון הייתה 56 מיליון דולר.

יחס הזמנות לחיוב ברבעון השלישי(2) כ-1.7 ~ וצבר ההזמנות גדל ב-500 מיליון דולר ל-11.2 מיליארד דולר, בשל המשך תנופת ההזמנות החזקה.

אבן דרך משמעותית בתוכנית פירוק המינוף שהושגה עם פדיון פירעון החוב לדצמבר 2024, המייצגת הפחתת חוב כוללת של כ-3 מיליארד דולר מתחילת 2021. הנזילות של פרו-פורמה (3)נותרה חזקה ברמה של 1.9 מיליארד דולר.

כל הסכומים בהודעה לעיתונות הזאת הם בדולרים אמריקנים אלא אם מצוין אחרת. הסכומים בטבלאות הם במיליונים, אלא אם מצוין אחרת.

בומברדייה (TSX: BBD.B) פרסמה היום את התוצאות הכספיות שלה ברבעון השלישי של 2021. החברה מרוצה מהמשך הביצוע ביוזמות האסטרטגיות שלה, ייצור תזרים המזומנים ותנופת ההזמנות המניעה את התוצאות הכספיות של הרבעון. בומברדייה גם הדגישה כי במהלך הרבעון השלישי פדתה החברה את פירעון החוב עד דצמבר 2024, אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיזור שלה.

“צוות בומברדייה שוב סיפק רבעון חזק, אישור שהשנה הולכת להיות טובה משמעותית מקודמתה”, אמר אריק מרטל, נשיא ומנכ”ל בומברדייה. “יחס מספר לחשבון של היחידה שלנו נשאר בריא מאוד, ותורם לעלייה משמעותית בהזמנות שלנו. מומנטום זה תורגם גם לעלייה נאה ברווחיות, כאשר שולי ה-EBITDA המתואם התקרבו ל-10% ברבעון זה”. 

“אנחנו מספקים באופן עקבי את מה שאנחנו מתכוונים לעשות, במיוחד כשמדובר בפירוק המאזן. הודות לעבודה הקשה של הצוות המצטיין שלנו, פינינו את מסלול פירעון החוב בתוכנית”, הוסיף מרטל. “כסיום פנטסטי לרבעון וברגע נהדר בזמן לתעשייה שלנו, השקנו את מטוס הצ’לנג’ר 3500 החדש שלנו בחודש שעבר. קבלת הפנים החיובית ביותר וההזמנות הראשונות החזקות למטוס החדש הן עדות ברורה לכך שהצלחנו להביא ערך משמעותי ללקוחות באמצעות השקעות מדודות וממושמעות”.

ביצועים פיננסיים ברבעון השלישי של 2021

הכנסות מטוסים עסקיים של 1.4 מיליארד דולר עלו ב-17% משנה לשנה, בעיקר על ידי תמהיל משלוחים משופר, עם משלוחים גבוהים יותר של מטוסים גדולים. החברה גם רשמה עלייה בהכנסות ב- 76 מיליון דולר משירותי מטוסים עסקיים. זאת בעיקר בשל העלייה בשעות הטיסה של הצי, לאחר שעברה כעת את רמות 2019, איתות ברור לכך שהתעשייה נמצאת בתוואי התאוששות חזק מההלם העולמי שנגרם על ידי מגפת COVID-19. רמות הביטחון בענף נמצאות בשיא חדש של כל הזמנים, נתון שמעיד על עליית רמות החיסון וההקלה בהגבלות הנסיעה. בארה”ב, ניצול המטוסים העסקיים עלה ב-42.5%, משנה לשנה בשמונת החודשים הראשונים של השנה. באירופה, ניצול המטוסים העסקיים עלה ב-27.1% משנה לשנה בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

בומברדייה דיווחה על EBITDA מתואם של 142 מיליון דולר, המייצג שיפור שנתי של 58 מיליון דולר או 69%. החברה מייחסת זאת לתמהיל מטוסים משופר, המשך התקדמות בעקומת הלמידה של מטוסי Global 7500 ושיפור מבנה העלויות. ה-EBIT המדווח מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם ב-48 מיליון דולר.

ברבעון השני ברציפות, החברה רואה שיפור בתזרים המזומנים החופשי (FCF). FCF של 100 מיליון דולר מפעילות שוטפת מייצג שיפור של 747 מיליון דולר משנה לשנה. התוצאה החיובית נובעת בעיקר מקבלת הזמנות חזקה יותר ותנאי תשלום טובים יותר בהזמנות חדשות. תזרים המזומנים המדווח מפעילות שוטפת – המשך הפעילות ברבעון הסתכם ב-156 מיליון דולר, והתוספות נטו לנכסים נדל”ן רכוש וציוד ולנכסים לא מוחשיים– המשך הפעילות ברבעון הסתכם ב-56 מיליון דולר.

אבן דרך גדולה שהושגה עם סליקת פירעון החוב עד דצמבר 2024

החברה דיווחה על הפחתת חוב כוללת של כ-3 מיליארד דולר מתחילת 2021, ופינתה, באמצעות פדיון או מימון מחדש, מועדי פירעון של חובות עד דצמבר 2024. זוהי אבן דרך משמעותית באחת מסדרי העדיפויות המרכזיים של בומברדייה השנה, שכן היא יוצרת מסלול להתמקד בפעילותה ומייצבת את הצורך בנזילות. הנזילות של פרו-פורמה נותרה חזקה ברמה של 1.9 מיליארד דולר.

השקה מוצלחת של צ’לנג’ר 3500

עם תום הרבעון השלישי, החברה הציגה עדכון משמעותי לפלטפורמת צ’לנג’ר 350 רבת המכר שלה, צ’לנג’ר 3500. המטוס החדש מייצג שיא של תקופה של פיתוח מוצר חשוב שראה את בומברדייה מציגה טכנולוגיות חדשניות ומוצרים ושירותים חדשים מובילים בתעשייה.

עם עיצוב פנים שעוצב מחדש וכולל את מושב Nuage המוגן בפטנט של בומברדייה כחלק מהתצורה הסטנדרטית של המטוס ותא הנוסעים הראשון בתעשייה הנשלט על ידי קול, הצ’לנג’ר 3500 החדש מעלה עוד יותר את חוויית תא הנוסעים כדי לענות על ציפיות הלקוחות הגוברות. קבלת הפנים הנלהבת שקיבלה הדגם של המטוס באירוע הראשון של איגוד התעופה העסקית הלאומית לאחר המגפה מוקדם יותר החודש היא אישור ראשון לכך, כמו גם הזמנה של 20 מטוסים שהוכרזה ברבעון השלישי.

בדיקות טיסה ופעילויות הסמכה עבור צ’לנג’ר 3500 מתקדמות בלוח הזמנים לכניסה צפויה לשירות במחצית השנייה של 2022.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן