בריאותחדשות

בדיקות מהירות (אנטיגן) לאבחון נגיף קורונה

בהתאם למדיניות הממשלה, הכניסה למקומות שפועלים על פי ‘התו הירוק’ תתאפשר גם בהצגת תוצאה שלילית בבדיקה מהירה. מי שנבדק על ידי גוף בודק שנרשם במשרד הבריאות ונמצא שלילי, יוכל להציג תוצאת בדיקה שלילית לשם כניסה למקום. תוצאה שכזו תהיה בתוקף למשך 24 שעות

מהן הבדיקות המהירות (אנטיגן)

בדיקות מהירות הן בדיקות לגילוי נגיף קורונה, המבוססות על טכנולוגיה שאינה מצריכה שינוע הבדיקה למעבדה ומאפשרת מתן תשובה תוך 15 עד 30 דקות מרגע הדגימה.

אמנם הבדיקות המהירות הן בעלות רגישות פחותה מזו של בדיקות ה-PCR (מטוש רגילה) הרגילות, אך הן מאפשרות זיהוי מהיר וטוב מספיק כדי לאפשר כניסה לעסקים ומקומות הפועלים תחת התו הירוק למשך 24 שעות מרגע ביצוע הבדיקה.

היכן ניתן לבצע את הבדיקה

את הבדיקות המהירות לטובת כניסה למקומות הפועלים תחת כללי תו ירוק (למשך 24 שעות) ניתן לבצע רק דרך גופים בודקים אשר נרשמו כראוי במשרד הבריאות לשם ביצוע בדיקות מהירות כאמור. רשימה של גופים אלו ניתן למצוא כאן:

בשלב זה, התשלום על הבדיקה יבוצע באופן פרטי לגורם מבצע הבדיקה.

ביצוע הבדיקות וקבלת אישור מתאים

הגוף המבצע את הבדיקות המהירות יבצע בדיקות בתחנות בדיקה הפועלות על פי התקנות המתאימות ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

  • מי שמבקשים להיבדק בבדיקה המהירה צריכים להציג תעודת מזהה בתוקף.
  • נבדקים שהם קטינים ילוו על ידי אחד מהוריהם או אפוטרופוס הקטינים או יציגו אישור בכתב מאת אחד מהוריהם או אפוטרופוס על הסכמתו לביצוע הבדיקה.

הבדיקה נעשית באמצעות ערכות בדיקה ייעודיות (בהתאם להוראות ההפעלה של יצרן הבדיקה ובכפוף להנחיות משרד הבריאות).

כיום, כמעט כל הבדיקות המהירות בישראל נעשות באמצעות דגימת מטוש ללוע ו/או לחלל האף – בדומה לבדיקת PCR (מטוש רגילה).

תוצאות הבדיקות

  • כניסה למקום הפועל בתו ירוק תתאפשר על סמך הצגת תוצאה שלילית בבדיקה שבוצעה בהתאם לאמור לעיל, בתוקף ל-24 שעות. ולא תתאפשר שימוש בתוצאות מעבר לכך.
  • מי שנבדקו בבדיקה מהירה וקיבלו תוצאה חיובית לקורונה – יחויבו להיכנס מיידית לבידוד בהתאם להוראות צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות) (הוראת שעה), התש”ף-2020.
    נבדקים אלו נדרשים לבצע גם בדיקת PCR (מטוש רגילה) לאימות התוצאה (עד 48 שעות ממועד הבדיקה המהירה):
    • אם תוצאת בדיקת PCR (מטוש רגילה) תהיה שלילית לקורונה – יהיו פטורים מהמשך הבידוד.
    • אם תוצאת בדיקת PCR (מטוש רגילה) תהיה חיובית לקורונה – יהיו מחויבים בהמשך בידוד.
    • מי שלא יבצעו בדיקת PCR (מטוש רגילה) לאימות התוצאה תוך 48 שעות מרגע הבדיקה המהירה, יידרשו להשלים 14 ימי בידוד. באפשרותם לקצר את תקופת הבידוד בהתאם להוראות סעיף 2(ג3) לצו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש)(בידוד בית והוראות שונות) (הוראת שעה), התש”ף-2020.
      למידע לחייבים להיות בבידוד >

קישורים שימושיים

צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (בידוד בית והוראות שונות) (הוראת שעה), התש”ף-2020

מידע לחייבים להיות בבידוד

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן