דוח מגמות החופשה הגלובלי לשנת 2023 של אמריקן אקספרס מראה כי מטיילים, ובמיוחד אנשי המילניום ודור ה- Z, מתכננים להגדיל את הוצאות החופשה שלהם בשנת 2023 לעומת 2022.
המטיילים מושפעים מהתוכניות ומהסרטים החביבים עליהם, הם מתכננים את יעד החלומות הבא משיקולים קולינריים, והם מונעים מתשוקה לשיפור הרווחה והתמיכה בקהילות מקומיות.
American Express Travel® פרסמה היום את דו”ח מגמות החופשה הגלובלי לשנת 2023, ובו ארבעת המגמות הגלובליות שמעניקות לאנשים השראה לטייל השנה:
*עלייתה של חופשת “האקרנים”: סרטים ותכניות טלוויזיה פופולריות, וכן המדיה החברתית נותנים לאנשים השראה לטייל אל מקומות אותם הם ראו על גבי המסך כגון איטליה, פריז, ילוסטון ולונדון
*יעדים ערבים לחך: אנשים בוחרים את היעד הבא שלהם בהתאם למה שהם אוכלים, החל במסעדות המפורסמות, דרך מקומות החביבים על המקומיים ועד לסדנאות בישול.
*גל של בריאות: מגמת החופשות המחזקות את הנשמה והגוף בעלייה, והמטיילים נותנים עדיפות לרווחה העצמית וכן לבריאות הנפשית והפיזית שלהם
*חופשה במקומות לא מוכרים: המטיילים רוצים לגלות פינות חמד נסתרות ולתמוך בקהילה המקומית בה הם מבקרים
מנתוני הדו”ח, המבוסס על נתוני סקר שנערך בקרב מטיילים מארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, מקסיקו, יפן, הודו ואנגליה, עולה כי למעלה מחצי (52%) מהמשיבים אמרו כי הם מתכננים לצאת לטיולים רבים יותר לעומת השנה הקודמת ואילו 50% מהמשיבים מתכננים להוציא בשנת 2023 סכום גבוה יותר על טיולים מאשר בשנת 2022. 84% מבני דור ה-Zוהמילניום שענו על הסקר מעדיפים לצאת לחופשת החלומות במקום לקנות פריט יוקרתי, ואילו 79% מסכימים כי טיול הוא מרכיב חשוב בתקציב שלהם.
“חופשה היא דבר חשוב ביותר, והמטיילים נותנים עדיפות למסלול מותאם אישית שנבנה סביב תשוקותיהם, החל בתכנון חופשה מלאה סביב הזמנה יחידה לארוחת ערב ועד להפקת הסרטון המושלם בטיק טוק”, זאת לדברי אודרי הנדלי, נשיא American Express Travel. “ליועצים של American Express Travel יש את הכלים והניסיון שיאפשרו להם לעזור לכל מטייל לתכנן את כל סוגי החופשות המושפעות מכל סוג של השראה”.
התובנות העיקריות מדוח מגמות החופשה הגלובליות של American Express Travel לשנת 2023 כוללות את הדברים הבאים:
*תרבות הפופ והמדיה החברתית משפיעות על הפופולריות של חופשת ה”אקרנים”, במיוחד בקרב מטיילים צעירים.
- 75% מהמשיבים מסכימים שקיבלו את ההשראה לטיול אל יעד ספציפי מהמדיה החברתית
- 70% ממשיבי דור Z והמילניום מסכימים שקיבלו את ההשראה לביקור ביעד מסוים לאחר שצפו בו בתכנית טלוויזיה, במקור חדשות או בסרט
- 46% ממשיבי דור Z והמילניום אמרו שקיבלו את ההשראה לנסיעה אל יעד מסוים בהשפעת אינסטגרם
*לאוכל יש השפעה עצומה על יעדי הנסיעה, החל מביקור במסעדות ובמקומות החביבים על המקומיים ועד להשתתפות בסדנאות בישול.
- 81% מהמשיבים מסכימים כי ההתנסות בבישול ובאוכל מקומי מהווה את אחד החלקים הנכספים ביותר בנסיעה
- 66% ממשיבי דור Z והמילניום מסכימים כי הם מקבלים את ההשראה לאוכל בטיול מהמדיה החברתית
- קרוב לחצי (47%) ממשיבי דור Z והמילניום מסכימים כי הם תכננו נסיעה שלמה סביב ביקור במסעדה ספציפית
*הרווחה העצמית מקבלת עדיפות גבוהה יותר באתרי חופשה ש”ממלאת את המצברים”.
- 73% מהמשיבים מתכננים לצאת השנה לחופשה במטרה לשפר את הבריאות הנפשית, הפיזית והרגשית שלהם
- 60% ממשיבי דור Z והמילניום אמרו שהם יעשו מאמץ מיוחד כדי להזמין מקום במלון שכולל שירותי ספא ובריאות
*המטיילים מעוניינים לגלות פינות חמד נסתרות ולתמוך בקהילות המקומיות בהן הם מבקרים.
- 85% מהמשיבים רוצים לבקר במקום בו הם יוכלו להתמסר לגמרי לחוויית התרבות המקומית
- 78% מהמשיבים מעוניינים לצאת ב-2023 לחופשה שתתמוך בקהילות המקומיות
לנוכח הגידול בדרישה לטיולים בשנת 2023, American Express Travel מציעה לחברים בעלי כרטיסים זכאים גישה ייחודית לטיולים הכוללת למעלה מ-1,400 טרקלינים בשדות תעופה באמצעות Global Lounge Collection; למעלה מ-7,000 יועצי חופשה; הזמנות למסעדות באמצעות Resy ומדריכי אוכל הזמינים בכתובת Resy.com/Travel; הטבות בלמעלה מ-2,000 בתי מלון ברחבי העולם אשר נבחרו באופן ידני, באמצעות Fine Hotels + Resorts® ו- The Hotel Collection; ועוד.