אלקטריאון החלה בהפעלת קו אוטובוס חשמלי ראשון בשבדיה

קרדיט: אלקטריאון

חברת אלקטריאון הישראלית, המפתחת פתרון מערכת לטעינה אלחוטית באופן סטטי ודינאמי,  עבור רכבים חשמליים, הודיעה היום על השקה מוצלחת של האוטובוס התפעולי הראשון המשתמש בתשתית הטעינה האלחוטית של החברה בעיר ויסבי שבגוטלנד, שבדיה. פרויקט  Smartroad Gotland, המקודם קונסורציום שותפים, החל לפעול בתחילת 2020 והוא אחד מארבעה פרויקטים להדגמת כביש חשמלי הממומנים כיום על ידי מנהל התחבורה השוודי, Trafikverket.

שוודיה היא חלוצה בקידום מחקר ופיתוח של פרויקטים של כבישים חשמליים ומקדמת את הנושא כבר למעלה מעשור במטרה לקדם פיילוטים מסחריים רחבי היקף שנועדו להפחית פליטות פחמן, לנצל את התשתיות הקיימות ולאפשר שיתוף פעולה בין רשויות ציבוריות, תעשייה, אקדמיה ולחסוך עלויות. האי גוטלנד הוא קרקע אידיאלית לבחינת מערכות תשתית טעינה חדשניות אלה בשל הרצון לקדם חדשנות ולשתף פעולה סביב פתרונות חדשניים אלו יחד עם שחקנים מרכזיים בפרויקטים, בשילוב םע בדיקות בתנאי מזג אוויר משתנים  כמו קרח ושלג. 

הפרויקט החל באמצע 2018, כאשר פריסת החלק הראשון של תשתית הכביש האלחוטי החלה בנובמבר 2019 והדגמת משאית נוסעת בתנאי שלג. , ב-2020 הושלמה הפריסה לאורך 1.6 ק”מ. מאז, ביצעה החברה ניסויים רבים עם משאית חשמלית כבדה, במשקל 40 טון על מקטע הכביש בין שדה התעופה למרכז העיר ויסבי, במהירות של  עד  80 קמ”ש והספק ממוצע של 70 קילוואט.

קרדיט תמונות: אלקטריאון

פרויקט ההדגמה הטרום מסחרי בגוטלנד, יסתיים באביב 2022 ומהווה  צעד קריטי בדרך למסחור מערכות כבישים חשמליים  בקנה מידה גדול ברחבי שבדיה. צעד זה שם את שבדיה בדרך ליעד הלאומי שהציבה לעצמה –  התקנת 2,000 ק”מ של כבישים חשמליים עד 2030 ולהשיג אפס פליטות עד 2045. 

מרטין יאנג, מנהל המכירות של HIGER לשוק האירופי: ” אנו שמחים מאוד להיות חלק מההשקעה העולמית הייחודית בפתרונות תחבורה ללא דלק מאובנים. הטכנולוגיה של אלקטריאון עובדת מצוין עם האוטובוסים החשמליים שלנו וכעת אנו מוכנים לייצור המוני של כלי-רכב מותאמים לטכנולוגיה החדשה. אנו מצפים להשתתף בהמשך פיתוח טעינה סטטית ודינמית.”

אורן עזר, מנכ”ל ומייסד אלקטריאון: “הפרויקט שלנו בגוטלנד הוא אחת מהפריסות הראשונות של הטכנולוגיה של אלקטריאון בכביש ציבורי. מרגש לראות את הפרויקט מבשיל לכדי פרויקט מסחרי ראשון מסוגו. באמצעות המחשת האופן בו אוטובוס יכול להיטען בהצלחה בכביש חשמלי ציבורי, ניתן ללמוד כיצד טעינה אלחוטית יכולה לספק לערים דרך נוחה, חסכונית ובת קיימא להתקדם אל-עבר תחבורה ציבורית חשמלית. אנו מצפים להמשך את המומנטום הזה לקראת הטמעה רחבת היקף של הטכנולוגיה שלנו בכבישי שבדיה.”

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version