חדשות

אלטרנטיבה בטוחה: הכלי החדש למתכננים פיננסים ולמשקיעים כשירים שעוקף את המשבר בשווקים

קבוצת “השיא” וסטארט-אפ הפינטק Valoo מוציאים לדרך את ‘פרייבטור’ – סל המאגד בתוכו מניות של חברות טק פרטיות בצמיחה, ומאפשר למתכננים, מנהלי הון משפחתי ומשקיעים כשירים ליהנות מכל העולמות: גם להצטרף לזרם ההולך וגדל של השקעות אלטרנטיביות – וגם להפחית משמעותית את רמת הסיכון והחשיפה לתנודתיות. 

סטארט-אפ הפינטק Valoo שפיתח פלטפורמה חכמה להשקעה בחברות הייטק פרטיות, יחד עם פרייבט מקבוצת “השיא פיננסים” המתמחה באיתור הפצה והנגשה של מוצרי השקעה אלטרנטיבים משיקים את “פרייבטור” – כלי ייחודי המאפשר למשקיעים להצטרף למגמת הגופים המוסדיים הגדולים במשק ההולכת וצוברת תאוצה של השקעות אלטרנטיביות בנכסים לא סחירים תוך פיזור סיכונים מיטבי. זאת, באמצעות השקעה ב’סל’ של חברות פרטיות בעלות הכנסות של עשרות מיליוני דולרים וצפי צמיחה גבוה.

הכלי החדש שהשיקו “השיא” ו-Valoo נועד בראש ובראשונה למי שמעוניינים ליהנות מהשקעות בחברות היי-טק פרטיות בשווי הריאלי שלהן כפי שזיהה האלגוריתם של Valoo – גם בסכומים נמוכים יחסית (החל מ-250 אלף דולר); ולא פחות חשוב מכך – בנטרול מרבית רכיבי הסיכון. עד השקת “פרייבטור”, השקעה בסכומים כאלה בחברות טק פרטיות היתה חייבת להתמקד בחברה אחת או שתיים לכל היותר, על כל המשתמע מכך ביחס לסיכונים, רגישות לתנודתיות וכיו”ב; בעוד השקת הכלי מאפשרת ליותר שחקנים להיכנס להשקעות אלטרנטיביות במניות צומחות בגיוון סקטורים המאפשר פיזור. 

על השקת “פרייבטור” הכריזו Valoo ו”השיא” בערב גאלה מיוחד שבו השתתפו למעלה מ-100 מנהלי עושר משפחתי (“family offices”) ומתכננים פיננסיים בכירים. 

עדי ויצהנדלר, מייסדת ומנכ”לית משותפת של קבוצת Valoo, אמרה: “השקת ‘פרייבטור’ היא בשורה משמעותית שעונה על צורך שעולה מהשטח בתקופה האחרונה פעם אחר פעם – לאפשר למשקיעים ליהנות מהזדמנויות בשוק לצד הגופים המוסדיים הגדולים. הזדמנויות אלה הן אלטרנטיבות השקעה במקום ההשקעות המסורתיות בנדל”ן, שוק ההון ואפיקים שקליים אחרים. בזכות הטכנולוגיה של Valoo והמומחיות של השותפים שלנו בקבוצת ‘השיא’, הצלחנו ליצור אלטרנטיבה אמיתית וייחודית למתכננים פיננסים ומשקיעים כשירים שמחפשים עבור לקוחותיהם הזדמנויות השקעה שמייצרת התקופה הנוכחית, לצד גידור הסיכונים החיצוניים בשווקים”.

לדברי רועי חתוקה, מנכ”ל פרייבט, “‘פרייבטור’ היא כלי למתכננים פיננסים שמחפשים אלטרנטיבה אמיתית וראויה בתקופת התנודתיות בשווקים וחוסר הוודאות הפיננסי. בעשור האחרון ובפרט בשנה האחרונה אחרי הירידות בשוק ההון ב-2022, ראינו מגמה ברורה בעולם של הסטת השקעות לכיוון של נכסים לא סחירים, כשבישראל חווינו הסטה של השקעות לאפיקים דולריים. הכלי החדש שאנו משיקים עם Valoo מספק מענה לשתי המגמות הבולטות האלה, ומאפשר למתכננים ולמשקיעים ליהנות מהזדמנויות התקופה ולהיזהר מנטילת סיכונים מיותרים.”

Valoo היא חברת סטארט-אפ שהוקמה על-ידי עדי ויצהנדלר ומאיר שטייגמן, אשר פיתחה פלטפורמה חכמה וייחודית לביצוע עסקות במניות של חברות פרטיות גלובליות (עסקאות סקנדרי). לאחר שצברה קהילה של למעלה מ-1,000 משקיעים כשירים בעלי הון מצרפי של למעלה ממיליארד דולר, משמשת כיום Valoo בית עבור משקיעים כשירים לרבות אנג’לים המעוניינים למכור או לרכוש מניות סקנדרי, Family Offices, קרנות הון סיכון וגופים מוסדיים; וכן עבור חברות טכנולוגיה פרטיות בשלבים מתקדמים כדוגמת  VIA, eToro, Verbit ועוד.

המערכות הטכנולוגיות של Valoo כוללות דאטה מתעדכן של למעלה מ 400 חברות טק גלובליות בצמיחה ששווין למעלה מ-100 מיליארד דולר. מאז הקמתה ב-2019, Valoo יצרה יותר מ-200 עסקאות סקנדרי, בחברות טכנולוגיה יציבות ובוגרות.  

קבוצת השיא הינה קבוצת פיננסים ותיקה הקיימת מסוף שנות ה90 בפריסה ארצית הנותנת שירותים ללקוחות פרטיים עם כ100 מתכננים פיננסים ובין שירותיה חברת פרייבט אשר מנגישה השקעות אלטרנטיביות למתכננים וללקוחות בקבוצה ומחוצה לה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן