חדשות

איתן הדאיה מונה למנכ”ל הסטארטאפ SightBit המתריע מפני סכנת טביעה

החברה הוקמה ונוהלה על ידי אדם ביסמוט ז”ל, שנפל ברצועת עזה

חברת SightBit, המפתחת טכנולוגיה מהפכנית למניעת טביעות באמצעות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית, הודיעה היום על מינויו של איתן הדאיה למנכ”ל החברה. איתן, שעלה לישראל בינואר האחרון, לאחר שניהל חברה בינלאומית בשנים האחרונות בהונג קונג, למד בארה”ב וניהל קריירה מגוונת בניהול בכיר באירופה, מביא עימו ניסיון עשיר בניהול חברות בינלאומיות בתחומי טכנולוגיה, תקשורת ומדעי החיים בשווקי אירופה, אמל”ט והמזרח הרחוק. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים ופסיכולוגיה ארגונית ומומחה בליווי חברות בשלבי צמיחה ופריצה בינלאומית.

חברת SightBit הוקמה ונוהלה מתוך חזון אישי של אדם ביסמוט ז”ל, לאחר שחווה מקרוב מקרה טביעה טראגי בים המלח. החברה, הפועלת במסגרת חממת InNegev, פיתחה מערכת חדשנית המשתמשת בשילוב של ראייה ממוחשבת, בינה מלאכותית וניתוח ביג-דאטה כדי לנטר חופי רחצה בזמן אמת. המערכת מסוגלת לזהות מצבי סכנה, כמו שחיינים במצוקה או זרמים חזקים, ולהתריע לצוותי ההצלה ולמנהלי החופים. אדם שימש במקביל להובלת החברה מרצה ליזמות וחדשנות באוניברסיטת בן-גוריון ומנהל של תוכנית ראידאת (“פורצות דרך”) לקידום יזמות של צעירות בדואיות. אדם ביסמוט ז”ל נפל בחודש ינואר ברצועת עזה.

איתן הדאיה, מנכ”ל SightBit הנכנס: “אני נרגש להצטרף ל-SightBit ולהמשיך את המורשת של אדם, שהקדיש את חייו למניעת טביעות. הוא היה יזם אמיתי שיצר את ההזדמנויות העומדות בפנינו כיום. אנו מודעים לאתגרים, אבל מאמינים בנחישות הצוות ובפוטנציאל העצום של הטכנולוגיה שלנו. אני מחויב להוביל את החברה לצמיחה, תוך מימוש החזון הישראלי הרווח ליצירת חדשנות טכנולוגית לטובת הכלל ולהפוך את SightBit למובילה עולמית בתחום בטיחות המים.”

הטכנולוגיה של SightBit כבר הוכיחה את יעילותה בפיילוטים מוצלחים במקומות בהם תל אביב, אשדוד, קליפורניה, ברזיל, דובאי, אוסטרליה וקנדה, וסיפקה התרעות מצילות חיים. למרות האובדן הקשה שספגה החברה, בחודשים האחרונים SightBit ממשיכה לצמוח. החברה נמצאת במגעים מתקדמים עם מספר חופים ברחבי העולם וצפויה להודיע בקרוב על התקנות נוספות של המערכת. טביעה היא גורם המוות השלישי בשכיחותו בתאונות בעולם, עם למעלה מ-400,000 מקרי מוות בשנה. בישראל לבדה, טובעים למוות עשרות אנשים מדי שנה. בנוסף, על כל אדם שטובע למוות, ישנם כ-8 מקרים של טביעה שאינה קטלנית, הדורשים טיפול רפואי יקר וממושך.

אל מול המחסור הגלובלי במצילים והביקוש הגובר לפתרונות טכנולוגיים לשיפור בטיחות המים, SightBit מציעה פתרון משלים ומתקדם. המערכת היא כלי משלים המרחיב את טווח הפעילות של המצילים באופן משמעותי, מנטר שטחים נרחבים יותר של רצועת החוף בצורה מדויקת יותר, מזהה מצבי סכנה בזמן אמת ומייעל את ניהול החופים – ובכך מאפשר להציל חיים רבים, בפריסה רחבה יותר ובאופן אפקטיבי. בנוסף, המערכת מסייעת לרשויות המקומיות לספק מענה גם בחופים לא מוכרזים, או בשעות בהן אין מצילים פעילים. 

בהובלת איתן, SightBit מחוייבת להפוך לפורצת דרך בפיתוח פתרונות להצלת חיים במים על ידי גיוס מומחים מובילים בתחומי הבינה המלאכותית, למידת מכונה וראייה ממוחשבת, פיתוח יכולות מתקדמות לזיהוי סיכונים והתרעה, התרחבות למדינות ויבשות נוספות וגיוס הון אסטרטגי לתמיכה בצמיחה המהירה של החברה.

החברה גייסה עד היום 2 מיליון דולר מחממת InNegev ומשקיעים אסטרטגיים נוספים. חממת InNegev אשר הוקמה ב-2020 במטרה לחזק את תעשיית ההייטק בנגב. החממה תומכת ב-13 סטארטאפים בתחומי אקלים-טק ודיפ-טק, ומגובה על ידי גופי השקעה גלובליים ותעשיות מובילות מהדרום, כמו סודה סטרים ונטפים. InNegev פועלת בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת בן גוריון, מרכזי מו”פ ממשלתיים וגורמים נוספים לקידום החדשנות והיזמות בנגב. SightBit מזמינה משקיעים ושותפים אסטרטגיים להצטרף למאמצים להפוך את העולם למקום בטוח יותר.

מנכ”ל חממת InNegev ארנון קולומבוס: “בחודשים האחרונים, מאז נפילתו של אדם, חיפשנו בקדחתנות מנכ”ל שיוכל להיכנס לנעליים הגדולות שהוא הותיר ולממש את חזונו להציל חיים. איתן הוא האיש הנכון למשימה. ניסיונו המגוון של איתן כיזם, מנהל בכיר ויועץ לחברות בשלב הקריטי של היציאה לשוק ברחבי העולם, יחד עם רוח החדשנות הישראלית שמביא עימו, יהפכו את החלום למציאות יומיומית ואת המערכת של SightBit – לחלק בלתי נפרד מחופי הרחצה בעולם.” 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן