חדשותעסקים

אימפקט חברתי במיטאפ על הגג של סולוטו בשדרות רוטשילד

“מנהל מוצר בהייטק – תפקיד משמעותי להצלחת החברה” 

בחמישי האחרון אירחה חברת סולוטו את משתתפות ומשתתפי הקורס “מבוא לניהול מוצר” של קהילת הפייסבוק Becoming Product Managers ועמותת Give & Tech.  

המיטאפ כלל פאנל בנושא סוגי מנהלי מוצר בהייטק, בו לקחו חלק מנהלות ומנהלי מוצר של חברות ההייטק המובילות בישראל ביניהן סולוטו, מיקרוסופט, לייטריקס ועוד. כל אחת מחברות הפאנל שיתפה בניסיון האישי שלה, בבחירות השונות לאורך הקריירה, ונתנה למשתתפים טיפים לכניסה והצלחה בתפקיד.

מנהלי ומנהלות מוצר בהייטק אחראים להוביל צוותים טכנולוגיים לבניית מוצרים חדשניים ושירותים על ידי תהליך מתמיד של זיהוי בעיות, בחינה של פתרונות אלטרנטיביים ומדידת ההשפעות שלהם על המשתמשים והתוצאות העסקיות של החברה. תפקיד מנהל המוצר משתנה מחברה לחברה כתלות בסוג המוצר, הלקוחות והשלב שבו נמצאת החברה. על אף השוני, קיימות התמחויות שונות וניתן להתמקד וללמוד את הכלים, הכישורים ותהליכי המחשבה הנדרשים כדי להצליח בתפקידים השונים.

בשנים האחרונות, הביקוש לתפקיד מנהל מוצר עלה משמעותית, כאשר על כל משרה מתמודדים מאות מועמדים. לרוב, תפקיד ניהול מוצר אינו תפקיד כניסה לעולם ההייטק והדרך להיכנס לתחום דורשת מהמועמדים להיות פרואקטיביים ולחפש הזדמנויות לצבור ניסיון מתוך תפקידים משיקים. 

כדי לסייע ולקדם את הדורות הבאים של מנהלי ומנהלות המוצר בארץ , Becoming Product Managers ו – Give & Tech חברו ויצרו קורס לעובדי הייטק בתפקידים המשיקים לניהול מוצר כגון אנליסטים, מפתחים, מעצבים ועוד, המתעניינים במעבר לתפקידי ניהול המוצר.

בניגוד לקורסי ניהול מוצר אחרים בתעשייה, הקורס הוקם כדי לייצר בראש ובראשונה אימפקט חברתי במחיר נגיש עבור המשתתפים. כל ההכנסות מהקורס נתרמות ל5 עמותות בישראל: ראשון אוהבת חיות, תנופה לחיים, מחוברים פלוס, מסל”ן וגשר אל הנוער. בנוסף סגל הקורס מורכב ממנהלי ומנהלות המוצר המובילים בארץ אשר התגייסו כדי לתרום מזמנם על מנת לקדם יוזמה חשובה זו. עד כה נתרמו כ-150 אלף ש״ח משני המחזורים של הקורס וכמחצית מבוגרי הקורס מצאו את משרת ניהול המוצר הראשונה שלהם. במחזור הבא עמותת Give & Tech וקהילת Becoming Product Managers מתכננים לתרום מעל 250 אלף ש״ח ומחפשים חברות וארגונים לקחת חלק ביוזמה חשובה זו.

קהילת Becoming Product Managers היא קהילת מנהלי המוצר הצומחת ביותר בישראל, המסייעת לאנשים מוכשרים להשיג את תפקיד ניהול המוצר הראשון שלהם, ולהצליח בשנה הראשונה לתפקיד. תוך פחות משנתיים, צמחה הקהילה מ -0 למעל 10,000+ חברים ועשרות מחברי הקהילה מצאו את תפקידם הראשון בתחום. את הקהילה מובילים ילנה ליבריך ורן ארז

עמותת Give & Tech בראשות רון ויינר מקדמת את האימפקט של ההייטק בחברה, בשילוב של Edtech ו- Social Impact יצרה פלטפורמה לתוכניות לימודיות בהייטק הנבנות יחד עם מתנדבים מומחים מהתעשייה, כל זאת תו״כ תרומת 90% משכר הלימוד לעמותות נזקקות על פי בחירת הסגל. עד כה נתרמו על 350,000₪ תחת הפעילות.

שירה גרשוני, מובילת מחלקת מוצר הום בחברת סולוטו ומנחת הפאנל: “מנהל מוצר הוא אחד התפקידים המשמעותיים ביותר בהצלחתה של חברה. זהו לא מקצוע שאפשר ללמוד כתיאוריה, וקורס המשלב פרקטיקה וליווי צמוד ממנהלי המוצר המובילים בתעשייה יכול להוות מקפצה אמיתית. יש פה ערך חברתי ותרומה עצומה לשתי קהילות- המקצועית והחברתית. מנטורינג וליווי קריירה של מנהלי מוצר מתחילים, לצד תרומה חברתית משמעותית לעמותות כה ערכיות וחשובות. אני גאה לקחת חלק באירוע הזה ובליווי של מנהלי מוצר בתחילת דרכם. “

סולוטו נוסדה ב-2008 כסטארט-אפ ישראלי בתל אביב, עם החזון לסייע לאנשים ליהנות מכל יתרונות הטכנולוגיה שסביבם. ב-2013 נמכרה החברה ל- Insurtech tech care האמריקאית אשוריון, חברה המספקת ביטוח ושירות לניידים חכמים, טאבלטים, מוצרי חשמל ועוד. החברה משרתת מעל 300 מיליון משתמשים בארה”ב, יפן ועוד ומועסקים כ-22,000 עובדים ברחבי העולם. משרדי החברה ממוקמים בשדרות רוטשילד בתל אביב.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן