חדשות

אור ליבן, Airwallex: “סטארט-אפים סובלים מאפליה פיננסית”

אור ליבן, מנכ”ל Airwallex ישראל והמזרח התיכון, השתתף במושב מיוחד בנושא האבולוציה של הפינטק שנערך במסגרת כנס ההיי-טק Journey שערכה השבוע פירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג. 

ליבן הציג את פעילות ענקית הפינטק הגלובלית Airwallex שנכנסה לישראל בשנה שעברה. לדבריו, “Airwallex מספקת פלטפורמה לתשלומים ולתפעול פיננסי, שמעניקה לעסקים מודרניים את העוצמה הנדרשת כדי לצמוח בשווקים בינלאומיים. אנחנו מאפשרים לחברות ולסטארט-אפים, שסובלים מאפליה פיננסית, לפעול באופן גלובלי מהרגע הראשון ולעשות את זה בצורה הרבה יותר פשוטה ומשתלמת ביחס למצב שבו החברות היו צריכות לעבור תהליך ארוך מאוד מול מוסדות פיננסיים מסורתיים, ובכל פעם מול בנק אחר. התהליכים האלה הם יקרים ולוקחים הרבה מאוד זמן”. 

“מה שאנחנו יודעים לתת בצורה הטובה ביותר זה מערך פיננסי מקצה לקצה עבור עסקים בינוניים וגם עבור סטארט אפים שבסופו של דבר נאבקים כדי להקים את התשתית הפיננסית הנכונה כדי להתרחב ברמה הבינלאומית. אנחנו מספקים ללקוחות מגוון של פתרונות פיננסיים בתחומי הסליקה, ניהול כספים, מטבע חוץ והעברות לחו”ל. בנוסף, אנו מבצעים תשלומים חוצי גבולות באמצעות מוצרי הפיננסים המוטמעים שלנו. בסופו של דבר אין לעסקים האלה גישה לכלים הנכונים שיכולים לעזור להם לגדול”. 

ליבן הוסיף: “מחקרים מראים שהשירותים שהבנקים מספקים היום לחברות שפונות לשוק הגלובלי פחות רלוונטיים מבעבר, בעוד שהשירותים של חברות פינטק כמו Airwallex מותאמים יותר לאספקת מענה לצרכים של אותן חברות. אנחנו מהירים יותר ומספקים שירותים בעלויות נמוכות יותר. הצמיחה החזקה של Airwallex בישראל ובמזרח התיכון, ובכלל ברחבי העולם, נובעת מכך שאנחנו חוסכים לסטארט-אפים, לחברות צמיחה, ולעסקים בינוניים הרבה מאוד זמן וכסף”. 

ליבן התייחס גם לאקו סיסטם בישראל: “אנחנו מביאים חדשנות, וישראל היא אקו סיסטם של חדשנות. מנכ”לים ומנהלי כספים של סטארט-אפים מבינים את זה די מהר. אני מדבר על חברות מתקדמות מבחינה טכנולוגית שמחפשות שותף שמבין טכנולוגיה ויכול להתממשק איתם. זה ה-DNA שלּנו ולאו דווקא של שחקנים פיננסים מסורתיים. חברות ממגזר ההיי טק בארץ יודעות לאמץ טכנולוגיה, רוצות חדשנות פיננסית ורוצות שותף פיננסי שיגדל יחד איתן. בסופו של דבר אנחנו עוזרים לעסקים להיות גם מקומיים וגם גלובליים מהיום הראשון”. 

ליבן סיכם: “אנחנו מסתכלים על ישראל כשוק אסטרטגי גם ברמת בסיס הלקוחות וגם ברמת חברות שאפשר לייצר איתן שותפויות, בחלק מהמקרים להשקיע בהן או אפילו לרכוש אותן”.

ענקית הפינטק הגלובלית Airwallex, המפעילה פלטפורמה גלובלית לתשלומים ולשירותים פיננסיים לעסקים בכל הגדלים, עיבדה טרנזקציות בנפח של קרוב ל-500 מיליון דולר בשנה הראשונה לפעילות בישראל. ברבעון הראשון של 2024, הכנסות החברה בישראל צמחו בשיעור שנתי של 129% ונפח הטרנזקציות גדל ב-51%. נכון לאוגוסט השנה, Airwallex העולמית עיבדה טרנזקציות בנפח של יותר מ-100 מיליארד דולר בשנה, עלייה של 73 אחוזים משנה לשנה. Airwallex ממשיכה לרשום גידול בנפחי הפעילות בכל המוצרים שלה, כולל סליקה, מט”ח, העברות והנפקות כרטיסים, תשלומים מוטמעים 

(embedded finance), וקצב הכנסות שנתי (annual run rate) של כ-500 מיליון דולר. הישגים אלו מגיעים לאחר שהחברה עברה לתזרים מזומנים חיובי בסוף 2023 – תוצאה של התאמה מוצלחת של מוצריה לשוק, תשתית גלובלית ענפה והתרחבות מתמדת לשווקים נוספים. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן