חדשות

“אולפן הקסם” באולפני הרצליה

מרכז מבקרים חווייתי ואינטראקטיבי לילדים ומשפחות באולפני הרצליה “אולפן הקסם” יאפשר למבקרים להתנסות ביצירת טלוויזיה וקולנוע בטכניקות וטכנולוגיות שונות. האולפן מאפשר הנגשה של אלמנטים שונים בהם: מסכים ירוקים, הקרנה אחורית, דיבוב, אנימציה ושידור חדשות 

“אולפן הקסם” ייפתח מיום שבת ה-19 ביוני ויהיה פתוח בסופי שבוע לקהל הרחב ובמהלך השבוע לסיורים מאורגנים; מחיר ההשקה יעמוד על 60 ₪ בשיתוף פעולה עם עיריית הרצליה יוזמנו ילדי כיתות ג’ בעיר לבקר בתערוכה בחינם.

אולפני הרצליה, צלע מזרחית, רחוב הקסם 12, הרצליה

החודש ייפתח “אולפן הקסם”, מרכז מבקרים חוויתי וחדשני המאפשר לילדים ומשפחות להתנסות באופן אינטראקטיבי ויצירתי ביצירת טלוויזיה, קולנוע ואנימציה בטכנולוגיות שונות ומגוונות. “אולפן הקסם”, המציע חוויה בלתי נשכחת, מרגשת ומעמיקה לילדים ובני נוער, נפרש על פני 220 מ”ר בשטח אולפני הרצליה ומיועד לביקור של כ-60 מבקרים למשך שעה וחצי. 

“אולפן הקסם” הוקם בשטח ביתה ההיסטורי של מייסדת אולפני הרצליה, מרגוט קלאוזנר, שעלתה לארץ לפני כמעט 100 שנים עם חלום לספר את סיפורו של עם ישראל לכל העולם דרך מסך הקולנוע. קלאוזנר ובן זוגה, יהושע ברנדשטטר, ייסדו את האולפנים שנה לאחר קום המדינה ב-1949, מתוך הבנה כי למרות שבמדינה הצעירה עדיין חסרים בתי חולים, בתי ספר וכבישים, חשוב שיהיו לה האמצעים לספר את סיפורה לעולם וכך לגייס תמיכה, משאבים ולעודד יהודים לעלות ארצה. ביתה של קלאוזנר שימש במשך השנים כאולפן לתכניות שונות. 

את “אולפן הקסם” יצרה תמר מאיר, המנהלת האומנותית והמעצבת של המתחם. יזמה ומובילה אותו דפנה גניגר. האולפן מחולק לשבעה מתחמי יצירה מותאמים לכל הגילאים. החומרים שהמבקרים ייצרו ויצלמו בביקורם באולפן יישלחו אליהם ישירות לתיבת המייל המבוקשת למזכרת ושיתוף. 

מתחמי היצירה כוללים מתחם איפור ותחפושות בו יוכלו הילדים לעטות אביזרים, לאפר את עצמם ולשנות צורה לקראת היצירה באולפן; רכב הקרנה אחורית המאפשר לילדים לבחור באיזה רכב הם נוהגים ובאיזה עולם: ג’יפ על הירח או הליקופטר מתחת למים, לברוח מדינוזאורים ולנהוג בעננים; אולפן חדשות לילדים בשיתוף חדשות 12 בו הילדים יוכלו לבחור כתבות שיוקרנו על מסך מאחוריהם כשהם מדווחים על החדשות החמות שיצרו; שני מסכים ירוקים (Green screens), מסך זחילה ומסך טיפוס, המאפשרים לדמיון של הילדים להמריא לגבהים חדשים, עם רקעים ואפקטים מפתיעים בהם יוכלו לברוח על רכבת, ליפול מבניין, להיות תלויים על הקרח ולבלות במסיבת ממתקים; חלל אנימציה בשיתוף שרוטונים וזאק אנד קוואק עם עמדות שונות – עמדת סטופ מושן, זאוטרופים ועוד; חלל סאונד שיאתגר את הילדים ליצור קולות לסרטים מוכרים מהארכיון העשיר של אולפני הרצליה וחלל דיבוב אליו מגיעים הילדים דרך מקרר המוביל אותם למיקום סודי שבו יוכלו לדובב את סרטי האנימציה שהכינו. 

בנוסף, מוצבת ב”אולפן הקסם” עמדה מיוחדת של סינמטק ירושלים – ארכיון הישראלי לסרטים, שתאפשר למבקרים להתרשם משלל קטעים מדהימים ונדירים מיומני כרמל ויומני גבע – מבזקי החדשות שהוקרנו לפני תחילת כל סרט בקולנוע בתקופת המנדט הבריטי ובקום המדינה. היומנים שהיוו כלי תקשורת מהותי בתקשור הנעשה בארץ לציבור ומהווים אוצר היסטורי המאפשר ללמוד על התנהלות החיים בראשית המדינה, מונגשים באמצעות אתר הארכיון והמשפחות המבקרות בתערוכה יוכלו לחפש בעמדה חומרים מעניינים לפי אנשים, אזורים גיאוגרפים, ונושאים שונים. 

האולפן ייפתח לציבור הרחב החל מיום שבת ה-19 ביוני ויהיה פתוח במהלך סופי שבוע. במהלך השבוע האולפן ייפתח לסיורים עבור בתי ספר, ארגונים ומוסדות. הביקור ב”אולפן הקסם” מתאים לכל הגילאים ובמיוחד עבור גילאי 4-13. בעת ההרשמה לפעילות יקבלו המשתתפים צמידים שיאפשרו להם להזדהות בכל מתחמי היצירה באולפן ולשמור את הסרטים שיצרו. מחיר ההשקה המיוחד יעמוד על 60 ₪ לילד ולמבוגר כאחד. 

יו”ר אולפני הרצליה, עמי גניגר: “‘אולפן הקסם’ מהווה דרך כיפית ואיכותית להעביר לילדים ובני נוער, וגם להורים, את הקסם שטמון בעשייה הטלוויזיונית והאודיו-ויזואלית. בעולם מידי של טיק טוק ואינסטגרם, זו הזדמנות אמיתית בה כל המשפחה יכולה להתרגש ביחד, לצד היכרות עם ההיסטוריה של התעשייה בישראל שצמחה מאולפני הרצליה. אנחנו מודים לעיריית הרצליה ולראש העיר, משה פדלון, על הפירגון, שיתוף הפעולה והתמיכה במיזם”.

דפנה גניגר, מנהלת אולפן הקסם מסרה: “היום, כל ילד עם חשבון תיקתוק הוא גאון מדיה: תסריטאי, עורך, כוכב ראשי וגוף משדר. רצינו לייצר שיח עם העומק והמורכבות של יצירת תוכן: לתקשר שבטלוויזיה וקולנוע מאות אם לא אלפי אנשים נוגעים בכל שידור, ולנסות ולהעביר את סטנדרט המצוינות והאחריות שנגזרים מזה גם לדור הבא שיכול ליצור כל דבר ברגע, ולהגיע לחשיפה עצומה. רצינו שהם יחשבו שניה לפני שהם מעלים: “הסרטון הזה יהיה מצחיק יותר אם אקצר אותו? האם להוסיף כתוביות?” אולי סרטון כזה יכול לפגוע בי או במישהו אחר, ועדיף שלא להעלות?”.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן