חדשות

אוגוינד תספק לחברת חשמל מערכת אגירת אנרגיה בהיקף של 40 מגוואט-שעה

חח”י התקשרה עם אוגווינד בהסכם להקמת מערכת אגירה בטכנולוגיית ה-AirBattery בהיקף של 40 מגוואט-שעה. מערכת האגירה תוקם בתחנת משנה של חברת החשמל ואוגווינד תספק גם שירותי תפעול ותחזוקה לתקופה של 20 שנה. במקביל הוסכם כי הצדדים יבחנו הקמת פרויקטים נוספים בטכנולוגית AirBattery עבור חח”י

עסקה זו מביאה את צבר ההזמנות של אוגוינד להיקף של למעלה מ- 200 מגוואט-שעה.

לדברי ד”ר אור יוגב, מייסד ומנכ”ל החברה: ״מדובר בהסכם חשוב ביותר עבור אוגווינד עם משמעות רחבה במובנים רבים. 

חברת החשמל בחנה את פתרון האגירה של אוגווינד ובחרה בו לצורך התקנה בתחנת משנה של החברה בדרום הארץ. 

החלטה זו מהווה הכרה ב- AirBattery כמערכת אגירה מהמעלה הראשונה. הבחירה בנו כפתרון מועדף לאגירת אנרגיה על ידי גוף מקצועי ויוקרתי כמו חברת החשמל, אשר פועל במדינה מפותחת כישראל, הינו הבעת אמון מלאה בחברה ובמוצר שלה, ולהערכתנו יהיו לכך השלכות גם ברמה הבינלאומית.

אישור העסקה מביא את צבר ההזמנות של אוגוינד בתחום אגירת האנרגיה למעל 200 מגוואט-שעה, כאשר ברקע מנהלת החברה תהליכים מול יזמים ולקוחות פוטנצילאים בארץ ובעולם בקשר עם פרויקטים נוספים.

ההסכם עליו מודיעה החברה היום יתרום להכרה הבינלאומית בה ולהתפתחותה העסקית.

עוד הוסיף יוגב, “אני סמוך ובטוח כי יש לנו כיום שילוב מנצח של טכנולוגיה מובילה בתחום אגירת האנרגיה, עם צוות הנהלה עתיר ניסיון בניהול פעילות גלובלית  המשלבת טכנולוגיה ייחודית וייזום פרויקטים. 

כל אלו ישרתו אותנו במימוש אסטרטגיית הצמיחה של החברה ברמה הגלובלית. 

ביחד נפעל להפצת הבשורה האנרגטית שמקורה ביסודות הטבע אותם נרתום לטובת עתיד נקי וירוק יותר.״

חברת אוגווינד  –  הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם חברת חשמל לאספקת מערכות ה- AirBattery להקמת מתקני אגירת חשמל עצמאיים (“stand-alone storage”).

במסגרת ההסכם תתקין אוגווינד מערכת אגירה בהיקף של כ-40 מגה-וואט לשעה בתחנת משנה של חברת החשמל באזור דימונה במהלך שנת 2023. 

אוגווינד תספק גם שירותי תפעול ותחזוקה שוטפים למערכת האגירה למשך תקופה של כ- 20 שנים. 

ההתקשרות כפופה לחתימת הסכם מפורט בין הצדדים עד לתאריך ה- 30.6.2022.

בנוסף הסכימו הצדדים על מתווה עסקי שיעמוד בתוקף עד סוף 2030 לבחינת הקמת פרויקטים נוספים בטכנולוגית החברה.

הקמת מערכת האגירה, במסגרת ההתקשרות עם חברת חשמל לישראל מהווה הכרה של גורם בר-סמכא מהמעלה הראשונה במערכת ה AirBattery ומהווה שלב משמעותי בקידום התרחבות פעילותה של החברה בארץ ובעולם.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן