חברות בארץחדשות

אבולושין מים מציגה לראשונה: בינה מלאכותית בתחום המים

“מקורות” שהינה אחת מחברות המים המובילות בעולם בניהול תשתיות מים וטכנולוגיה הקשורה למים, בחרה ב”איבולושיין מים” והחליטה להטמיע את הטכנולוגיה של “איבולושיין מים” במערכות החברה ולהיות שותפה אסטרטגית של “איבולושיין מים” בישראל ולאחר מכן בעולם כולו.

לראשונה הצליחה קבוצה טכנולוגית ישראלית בתחום הבינה המלאכותית להקים ולהוביל מיזם פורץ דרך בתחום תשתיות המים אשר יפתח, יקדם, ינהל וימסחר טכנולוגיות לחסכון בחשמל בתשתיות הולכה של מים לשתייה, שפכים וקולחין. “איבולושיין מים”((evolution water מקבוצת “איבלושיין נטוורקס” נבחרה על ידי מקורות להיות החברה והטכנולוגיה אשר תבצע את ההתייעלות האנרגטית במערכותיה. “מקורות”, חברת המים הלאומית הישראלית, צפויה בהדרגה לייעל ולהקטין את עלויות החשמל שלה בכ- 10-18 אחוזים, מדובר בעלויות הנאמדות בכ- 800-900 מיליון ₪ בשנה, המהוות כ-  10 אחוז מעלות צריכת החשמל השנתית של מדינת  ישראל.

קבוצת האם “איבולושיין נטוורקס” ((www.evolution-networks.com הינה  הסטארט-אפ הישראלי הראשון בה השקיעה חטיבת האנרגיה של ברקשייר האתווואי (וורן באפט) ב- 2015 יחד עם General Electric, ולפני כשנתיים הצטרפו גם משקיעים אסטרטגיים מיפן והונג קונג . חברת הבת “איבולושיין מים” מתמקדת בהתוויה ויישום של התייעלות אנרגטית אסטרטגית מבוססת בינה מלאכותית למדינות ובהטמעתה בתשתיות המים והיא חלק מהתפישה האסטרטגית של הקבוצה להקים מיזמים שונים בתחומי תשתית שונים יחד עם שותפים אסטרטגיים בינ”ל. בנוסף לתחום המים מובילה הקבוצה פרויקטים בתחומי החשמל, המובייל והדאטה סנטרס ומיזמים נוספים בפיתוח.

זירת המים הפכה למוקד השיח והעניין בתחום התשתיות בעקבות משבר האקלים המתמשך וההתחממות הגלובלית, בעקבותיהם חוששים מומחים כי לא יהיו בעתיד מספיק מים עבור כלל אוכלוסיית העולם. כלכלת המים והחיסכון במשאבי מים, אויר וחשמל הוגדרו בהסכם פריז, האמנה הבינלאומית (שכוננה בנובמבר 2015 ולאחרונה הצהיר הנשיא החדש ג’ו ביידן כי ארה״ב תאמץ אותה מחדש), כחיוניים להמשך קיומו של כדור הארץ. ל”איבולושיין מים” יכולות טכנולוגיות ייחודיות ויישומים מהפכניים שפיתחה, המאפשרים ניהול כולל למערכות מים של מדינות. “מקורות” בחרה להיות הלקוח האסטרטגי הראשון של “איבולושיין מים” ואף להשקיע בחברה משותפת.

אמיר יער, מנכ”ל “איבולושיין מים” ויזם בין-לאומי בעל ניסיון המוביל מספר חברות טכנולוגיות: “היכולות של הטכנולוגיה הייחודית יחד עם שיתוף הפעולה האסטרטגי המוערך עם “מקורות” תאפשרנה, לראשונה, פרישה והתרחבות לרמה הגלובלית ואימוץ הפתרונות והיתרונות על ידי ממשלות וחברות מים ממשלתיות ברחבי העולם. נשאף להשיג התייעלות אנרגטית ובטחון סביבתי, מדינתי וגלובלי משופר, תרומה נוספת של ישראל לעולם המחזקת את מעמדה כ-“אנווט ומנ”ט ניישן” ולא רק כ”סטארט אפ ניישן” .

יער מוסיף כי הודות לניטור ועיבוד מסד נתונים הנחשב עילאי, כזה המשקלל ומתכלל פעילות של מערכות מתממשקות, מתורגמת הבנת הדפוסים והפרדיקציה של הביג-דאטה להגדלה משמעותית של יעילות אנרגטית- מערכת “איבולושיין מים” לומדת ותוכל ללמוד את תבנית הפעילות של חברת המים הלאומית, בכל מדינה, ומבצעת אופטימיזציה של מרכיבי מסד הנתונים: כיבוי לפי צריכה, הפחתת עומסים במרכזי המידע, וניתוב הפעילות בעת חירום ועוד פיתוחים לפי הנדרש. המערכת מבצעת אופטימיזציה לאחר שלב מיפוי וזאת על מנת לאתר דפוסים ולחזות אותם מראש.

לדברי יער, לפי הצפי של גורמי המחקר והמומחים – הביקוש העולמי למים יעלה בעשרות אחוזים עד 2030 בהשוואה ליכולת וההספק המרבי לאספקה בהווה (בפרט ביבשות ובמדינות שאינן מפותחות). ההבנה ששיפור בפריון המים ועוד מגמות בתחום כמו גם עלייה בהיצע צפויות לתת מענה ולהשלים מחצית מהפער, מחלחלת לתודעתם של מקבלי ההחלטות. כן ברור לכל הנוגעים בדבר שהמחצית הנותרת תגיע מהשקעה בתשתיות, רפורמה במדיניות המים ובפיתוח טכנולוגיות ויכולות ניהול חדשות כולל הסתייעות בבינה מלאכותית.

לדבריו, “אני שמח להיות חלק מצוות מנצח הכולל את “קבוצת איבולושיין” ו”חברת מקורות” בראשותם של אלי כהן מנכ”ל מקורות ומר מוטי שירי סמנכ”ל הנדסה וטכנולוגיה ב”מקורות”, וכן להיות שותף למהלך אשר יחולל מהפכה עולמית של התייעלות בניהול ההתייעלות האסטרטגית בתשתיות מדינה באמצעות בינה מלאכותית”.

ללא גידול ופיתוח משמעותי של ההתייעלות והניהול בתחום תשתיות המים בעולם צפוי אתגר אסטרטגי משמעותי עולמי, לאור מגמות שונות :

  • התחממות כדור הארץ בטמפרטורה ממוצעת של לפחות 2-3 מעלות צלסיוס נוספות
  • גידול מהיר באוכלוסייה ובעיקר באסיה
  • שינויי אקלים וזיהום והשפעתם על מחזורי הגשם
  • הצורך להמשיך להשקיע בתשתיות מים וכן למנוע שחיקה של תשתיות מים קיימות והצורך לחדשן כולל מניעת דליפות ואבדן מים במערכת האיגום וההפצה
  • גידול משמעותי בכל נושא ההתפלה
  • אתגרים שהאנושות עומדת בפניהם בעקבות התפרצות  מגיפת ה- Covid 19

האלגוריתמיקה של “איבולושיין מים” מנתחת את מכלול פעילות מערכות התשתית באופן הוליסטי ותוך הטמעת ה”מוח” בתוך המוח של המערכות המורכבות והכבדות הקיימות. המערכת מבצעת אופטימיזציה ניהולית ומסחרית לאחר שלב המיפוי, מאתרת דפוסים וחוזה אותם מראש, יכולות כאלה מאפשרות סטנדרטים חדשים בכל הקשור לניהול מערכות תשתית מים ועוד.

 העסקה מלווה על ידי דלויט ישראל וכן ע”י עו”ד זיו פרייס ממשרד ליפא מאיר.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן