בורסהחדשות

שוק מניות מקומי חיובי על בסיס ריבית יציבה, ושוק אמריקאי אופטימי – סקירת בורסה יומית

החשש מהתגובה הישראלית, ומהשלכותיה, נכנס למגרה של “בואו נראה ונחליט אח”כ”. בינתיים, הכיוון העולה הוא בעל הפוטנציאל הקל והפשוט ביותר

הבורסה

המצב הביטחוני הקשה שחווינו ביום רביעי (09-10) לא התבטא בכלל בבורסה המקומית. אחרי שראינו בתחילת השבוע השפעה ישירה של המלחמה על המדדים, הקשר הזה חזר ונותק ביומיים האחרונים. כמו שהסברנו כאן: החשש מהתגובה הישראלית אינו מהווה כבר איום על שוק ההון כי המשקיעים החליטו לחכות לה בפועל כדי להחליט מה לעשות אם בכלל. 

ומה נשאר הגורם המשפיע השני? וול-סטריט. זו ממשיכה לעלות בקצב שונה כל יום, כאשר המגמה החיובית ממשיכה להיות המנוע העיקרי לאופטימיות גם אצלנו. היום (09-10) הייתה גם החלטת ריבית ישראלית. זו נשארה במקומה (4.5%) עם תחזית להישארות במקום עוד זמן רב. אין ספק שהגרעון והאינפלציה המקומיים אינם זירה נוחה להורדת הריבית כאן, למרות שראינו הורדות בארה”ב ובאירופה. 

חייב לבוא שינוי כלשהו במהלך המלחמה (הפסקה או סיום) כדי שהמשק יוכל לתמחר את ההשפעות הכלליות של הסכסוך הרב זירתי, וכתוצאה מכך, שבנק ישראלי יוכל לתת סבירות וסיכוי לתמריץ בדמות ריבית יורדת. חוץ מזה, הדולר יורד והמניות עולות, כך שאין ממש משבר שהוא חייב לטפל בו בעזרת הקלות מוניטאריות. 

היום (09-10) ראינו בארה”ב שני אלמנטים מעניינים במיוחד: פרוטוקול ישיבת הפד האחרונה ומכרז לאג”ח הממשלתי ל-10 שנים. נתחיל מהעניין השני: המכרז הסתיים עם תשואה ממוצעת של 4.07% ! (לפני חודש היה 3.65%) ועם דרישת יתר של פי 2.5 מול 2.6 בפעם הקודמת. והנה, למרות שלכאורה אלו שינויים לרעה, השוק קיבל זאת בהבנה, והמשיך לעלות אחרי המכרז (כחצי אחוז במדדים העיקריים של שוק המניות). 

לגבי הפרוטוקול, ייקח קצת זמן לזה להשפיע אבל ה”מחשבים” כבר קראו את הדיווח ולא ראו בטקסט משהו שיזיז את המחירים. ממחר (10-10) מתחילים לחגוג עם מדד המחירים לצרכן, וביום שישי נקבל את מדד המחירים ליצרנים. כל אלו נתונים חשובים אבל קצת חסרי חשיבות מעשית עד תחילת כהונת הנשיא(ה) הבא. רק אז הפד ישקול שוב לגבי הורדה אפשרית, או שמירתה של הריבית. מדד ת”א 90 הוא המדד שנבחן היום:

(הגרף בוצע בעזרת פלטפורמת TradingView)

האמת היא שקשה להביע דעה נבונה על המדד הזה מבחינת טכנית. הפריצה האחרונה מעל 2150 הייתה צריכה להניב מהלך מהיר ואסרטיבי כלפי מעלה, מלווה במומנטום חיובי חזק. בפועל, קצת נתקעו בחלק העליון של ההחלטה. בדרך למטה נוכל לציין את הממוצע הנע 20 (2110) ואת 2020 כרמות תמיכה חשובות. אבל, לחיוביים ברור שעליהם לעשות מאמץ ולהמשיך את המהלך העולה כי אין הרבה סבלנות למשקיעים כאשר פריצה לא מביאה לשיפור משמעותי במחיר. יעד מיידי וקרוב הוא השיא של 2240 בדרך לגבהים חדשים. 

סיכום קצר של מה שקרה בבורסה

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן