חדשות

רילוקיישן – חוויה לכל החיים. רק תבואו מוכנים

רילוקיישן הוא חלומו של כל עובד הייטק. לצד ההזדמנויות והחוויות שמחכות לכם, ישנם גם אתגרים ואפילו קשיים. וכרגיל כל הסיפור הוא להגיע מוכנים

“אנשים נמצאים כל כך בהיי כשהם בדרך לרילוקיישן שלפעמים הם לא טורחים להתכונן בצורה מסודרת ואז עושים טעויות שעולות גם כסף וגם גורמות עוגמת נפש. שורה תחתונה, גם לדברים טובים צריך להתכונן כמו שצריך” מיכאל הוא סמנכ”ל התפעול בישראל של אחת מענקיות האינטרנט שאתם מכירים היטב. הוא שלח לרחבי העולם וגם קיבל לכאן לארץ עשרות אם לא מאות עובדים שעשו רילוקיישן. אם אתם רק בשלב התכנון, אם אתם כבר ממש בדרך ואפילו אם כבר הגעתם ליעד, שווה לקרוא, לשלוח לינק לבן/בת הזוג וליישם מה שרלוונטי. עצות ששוות זהב.

ככל שתהיו מוכנים, הרילוקיישן יהיה חוויה טובה יותר (By Pressmaster (envato

חייבים לשלוט בהוצאות

גם החברה הנדיבה ביותר לא תכסה עבורכם את כל ההוצאות. לכן חשוב מאוד להתכונן. לפתוח טבלת אקסל שבה מופיעות בצורה מאורגנת ההוצאות, מי מכסה אותן ועד איזה סכום. גם אם החברה ששלחה אתכם מממנת לכם את קניית הרהיטים, לא בטוח שהם ישמחו לשלם על פסל של ג’ף קונץ. אם אתם מצפים לתינוק מתישהו בזמן השהות בחו”ל צריך לקחת בחשבון שאולי תרצו את סבא וסבתא לידכם וגם זה עולה כסף. איפה הם ישהו למשל. אם זה איתכם, כדאי שיהיה חדר פנוי בבית וזו באמת רק דוגמה אחת. שבו, תזרקו את כל המחשבות שעולות בדעתכם ותכינו תכנית אופטימית ותכנית פסימית. 

כל רילוקיישן כרוך בהוצאות. חשוב להיות כמה שיותר מתוכננים (By Pressmaster (envato

איספו אינפורמציה על המקום שבו אתם רוצים להתמקם. בכל עיר תמצאו שכונות בעלות אופי שונה אחת מהשנייה ולכן צריך לעשות שני דברים: תחקיר וביקור.

תחקיר של איכות החינוך, שיעורי פשיעה ועוד נתונים חשובים תוכלו לבצע באמצעות אתר niche.com ושיחות או התכתבויות עם עובדים שגרים במקום אליו אתם עוברים.

ועם כל זאת, ואני ממש בעד האינטרנט, אין תחליף למראה העיניים, ולשהות של לפחות שבוע ביעד, עד כמה שניתן. ייתכן שהבית שתבחרו יהיה במיקום מצוין, אבל אז תגלו שיש שכונה ממש קסומה שאמנם לא קיבלה את הביקורות הכי טובות ברשת אבל לכם היא מתאימה הרבה יותר.

כדאי לנסוע למספר ימים למקום בו אתם עומדים לגור לפני המעבר עצמו (By BGStock72 (envato

חפצים שאתם לא לוקחים איתכם, אבל חשוב לכם לשמור עליהם מאחסנים בצורה מסודרת. אנשים נוטים להתייחס לאחסנה בתור האפשרות האחרונה ובמקום זה מפזרים את החפצים שהם לא לוקחים איתם בין ההורים, החברים והאחים והאחיות. התוצאה היא שעד שחוזרים הכורסאות מתרפטות, אחותך לובשת לך את כל הבגדים, וכשהאחיינים מגלים את אוסף תקליטי הויניל שלך אתה יכול להגיד לו יפה שלום. כמובן שהם יישבעו שהם מתקשרים לכל החברים ומחזירים הכול. ספויילר – לא יקרה. משלמים סכום חודשי קטן, מאחסנים הדברים בצורה מסודרת (אביה היא חברה גדולה שהיה לי ניסיון מצוין איתה) וכשחוזרים הכול מחכה לכם בדיוק כמו שהשארתם.

חפצים שיקרים לכם ואתם משאירים בארץ, עדיף לאחסן בצורה מסודרת (By insidecreativehouse (envato

לגור קרוב לחברים זה מאוד עוזר. אם בארץ החוג החברתי שלכם מורכב מחברי ילדות, צבא, אוניברסיטה, משפחה ועוד ועוד, בחו”ל יש הרבה פחות אופציות. המציאות מראה שבדרך כלל ישראלים אחרים שחולקים איתכם את אותה סיטואציה ותחום עיסוק הופכים לחברים מאוד קרובים. ואם הם גרים קרוב זה מאוד מאוד עוזר. אז נכון שכולנו קוסמופוליטיים ובמיוחד אתם, אבל כשמגיע משלוח של שקדי מרק או במבה מהארץ לשכנים טוב להיות מהראשונים שמגיעים לאכול.

כשבוחרים דירה, כדאי לגור בסמוך לחברים (By RossHelen (envato

חיית מחמד – שווה את המאמץ. יש לכם כלב, חתול, חמוס או כל חיה אחרת ואתם שוקלים להשאיר אותה בארץ אצל קרוב משפחה בגלל ש”יש לכם מספיק על הראש”? אמנם זהו שיקול הגיוני, אבל דווקא בגלל שרילוקיישן הוא מלחיץ וקשוח, בעל חיים אהוב שיבוא איתכם יעניק לכם אהבה ללא תנאים. שלא לדבר על כך שטיול של בוקר ואחר צהרים עם הכלב הוא הזדמנות מצוינת לכם וגם לילדים להכיר את השכונה, השכנים ולעשות חברים חדשים.

לסיכום, שתהייה לכם באמת חוויה של פעם בחיים, ואנחנו (וכל החברים שלכם והמשפחה ואלה שעובדים איתכם) בכלל לא מקנאים בכם. ואם במקרה חזרתם מרילוקיישן ויש לכם תובנות, מחשבות או עצות, יותר ממוזמנים לכתוב בתגובות. נסיעה טובה!

אם יש לכם כלב אהוב, קחו אותו. הוא יעזור לכם לצלוח את הימים המאתגרים (By jacoblund (envato

הכתבה בשיתוף אביה אחסנה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן