חדשותעסקים

ראובן קרופיק, דב קוטלר ואדיב ברוך, הוציאו לדרך הערב את פורום העסקים ישראל-אבו דאבי

בפורום השתתפו שר המסחר של איחוד האמירויות, מר תאני אחמד אל זיודי (Thani Ahmed Al Zeyoudi), יו”ר לשכת המסחר של איחוד האמירויות, מר עבדולה אל מאזורי (Abdullah M. Al Mazrui) ויו”ר משרד ההשקעות של אבו דאבי ADIO, מר מוחמד עלי אל שורפה (Mohammed Ali AL Shorafa), השגריר הנכנס של ישראל באיחוד האמירויות, מר אמיר חייק וראש המוסד לשעבר יוסי כהן

יו”ר משרד ההשקעות של אבו דאבי ADIO, מר מוחמד עלי אל שורפה (Mohammed Ali AL Shorafa) אמר בפורום: “היום, שנה לאחר החתימה על הסכמי אברהם והודות להם אנחנו הפכנו לשותפים. אנו יוצקים בבטון את שיתוף הפעולה בין ישראל ואיחוד האמירויות וזה מדהים שרק אחרי שנה כבר נרשמו עסקאות בהיקף מיליארד דולר בין שתי המדינות. בלי שגשוג כלכלי התקווה לייצב את האזור יישאר בגדר תקווה וחלום בלבד.”

השגריר הנכנס של ישראל באיחוד האמירויות, מר אמיר חייק אמר בפורום: “לפני שבוע הגעתי בפעם הראשונה למדינה המדהימה הזאת. חשבתי שכל החברים שהגיעו לישראל לחגוג לי שבוע בתפקיד, אבל אני בטוח שיש לכם סיבות הרבה יותר טובות להגיע לכאן. לשר המסחר של איחוד האמירויות אני מודה אישית שהגיע לכאן ואומר שיש לנו הרבה עבודה לעשות יחד. כדי להצליח אנחנו חייבים את הסקטור הפרטי, כדי שההסכם יצליח מבחינה כלכלית. זה מרתון ולא ריצת 100 מטר, אנחנו כאן כדי לעזור לשני הצדדים את השותפים הראויים. אני נרגש להיות השגריר הראשון של ישראל לאיחוד האמירויות. המטרה שלנו היא לחזק ולהרחיב את הסכמי השלום לשותפות אמיתית. אני בוטח במנהיגים של שני הצדדים, אני בוטח באנשים משתי המדינות על מנת להבטיח את העתיד של דור העתיד שלנו. אחותי שלא יודעת ערבית הזילה דמעה לאחר המינוי שלי ואיחלה בהצלחה ואמרה לי אללה מעק.”

יוסי כהן, לשעבר ראש המוסד אמר בפורום: “זה מרגש אותי להיות כאן למעשה בביקור הרשמי, הפומבי והפתוח שלי כאן. אני יכול לומר שהמנהיגים של ישראל ואיחוד האמירויות נפגשו בסתר הרבה לפני שנחשפו ההסכמים כשהמטרה היתה לייצר אמון בין המנהיגים והאנשים. אני מתרגש מהחיים החדשים שלי ומהקריירה החדשה שלי, אני לא רודף אחרי אנשים רעים, טרוריסטיים הבעיה האיראנית כבר לא מטרידה אותי יותר. האיום האיראני לאזור הזה לאיחוד האמירויות הוא גדול יותר מהאיום על ישראל ויש איומים ספציפיים על יציבות האומות באזור. אני חושב שבעודנו מדברים איראן ממשיכה לפתח את הפעילות טרור שלהם לא רק דרך חיזבאללה, החמאס והג’יהאד האיסלאמי אל גם דרך מדינות אחרות. זה איום על 2 המדינות –ישראל ואיחוד האמירויות. הפוטנציאל של שתי המדינות הוא מדהים, לנו יש את המוח והאומץ ואת חוש היזמות ואנחנו רק מתחממים. נולדתי בירושלים, סבי וסבתי דיברו ערבית, כך שלהיות פה זה להיות עם המשפחה שלי. כיום אני בעסקים ואני לא חושב על להיכנס לפוליטיקה. אני מתכוון להשקיע את הזמן והמאמצים שלי להצליח בתחום זה.”

בנוסף, בפורום השתתפו מאות אנשי עסקים ישראליים מובילים שהגיעו לאבו דאבי כחלק מ-Beyond Business, משלחת עסקית של בנק הפועלים ומכון הייצוא לצד גורמי ממשל ואנשי עסקים בכירים מאיחוד האמירויות, כולל מנהלי קרנות העושר והקרנות המשפחתיות באמירויות.

פורום העסקים ישראל-אבו דאבי כלל מפגשים אחד על אחד של בכירים ישראליים ומאיחוד האמירויות בהם סיכמו שנה לחתימת הסכמי אברהם בין ישראל ואיחוד האמירויות והציגו את ההזדמנויות והאתגרים בשותפויות העסקיות וכן סיפורי הצלחה מרכזיים.

כמו כן, הפורום כלל הופעה של תמיר גרינברג הזוכה בגמר הכוכב הבא וואלרי חמאתי שהגיעה למקום השני בגמר אשר ביצעו את הדואט המרגש שלהם מהתוכנית לשיר “הללויה”.

ראובן קרופיק, יו”ר בנק הפועלים, דב קוטלר, מנכ”ל הבנק ואדיב ברוך, יו”ר מכון היצוא הוציאו לדרך הערב את פורום העסקים ישראל-אבו דאבי במלון הריץ קרלטון באבו דאבי, איחוד האמירויות. הפורום נערך בשיתוף משרד החוץ של איחוד האמירויות, משרד התיירות של איחוד האמירויות, לשכת המסחר של איחוד האמירויות ומשרד ההשקעות של אבו דאבי ADIO. 

בפורום השתתפו שר המסחר של איחוד האמירויות, מר תאני אחמד אל זיודי (Thani Ahmed Al Zeyoudi), יו”ר לשכת המסחר של איחוד האמירויות, מר עבדולה אל מאזורי (Abdullah M. Al Mazrui) ויו”ר משרד ההשקעות של אבו דאבי ADIO, מר מוחמד עלי אל שורפה (Mohammed Ali AL Shorafa), השגריר הנכנס של ישראל באיחוד האמירויות, מר אמיר חייק וראש המוסד לשעבר יוסי כהן. את הפורום הנחו העיתונאי יואב לימור והעיתונאית מיכל דיבון.

פורום העסקים ישראל-אבו דאבי כלל מפגשים אחד על אחד של בכירים ישראליים ומאיחוד האמירויות בהם סיכמו שנה לחתימת הסכמי אברהם בין ישראל ואיחוד האמירויות והציגו את ההזדמנויות והאתגרים בשותפויות העסקיות וכן סיפורי הצלחה מרכזיים. כמו כן, הפורום כלל הופעה של תמיר גרינברג הזוכה בגמר הכוכב הבא וואלרי חמאתי שהגיעה למקום השני בגמר אשר ביצעו את הדואט המרגש שלהם מהתוכנית לשיר “הללויה”.

בפורום השתתפו מאות אנשי עסקים ישראליים מובילים שהגיעו לאבו דאבי כחלק מ- Beyond Business, משלחת עסקית של בנק הפועלים ומכון הייצוא לצד גורמי ממשל ואנשי עסקים בכירים מאיחוד האמירויות, כולל מנהלי קרנות העושר והקרנות המשפחתיות באמירויות. 

בין אנשי העסקים הישראלים שהשתתפו בפורום: איציק אברכהן, מנכ”ל שופרסל, דודי וייסמן, יו”ר סונול, אבנר סטפק, הבעלים וסגן יו”ר בית ההשקעות מיטב-דש, משה קפלינסקי, מנכ”ל בז”ן, מרדכי מרדכי, יו”ר דירקטוריון מקורות, דורון ספיר, יו”ר ושותף בחברת מיכמן, גל אביב, מנכ”ל קבוצת בלנדר טכנולוגיות פיננסיות, משה רוזנבלום, מנכ”ל קניוני עופר, חנה הולנדר, מנכ”לית אקסלנס, דב מורן, מייסד ומנהל שותף של קרן Grove Ventures, יוסי אבו, מנכ”ל דלק קידוחים, עומר אונגר, מנכ”ל מאסטרקארד ישראל, ג’וליה זהר, מנכ”לית טחינה אל ארז, יאיר סרוסי, יו”ר דירקטוריון חברת אנלייט אנרגיה, תומר רביד, מנכ״ל חברת בי קומיוניקיישנס, ד”ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו”ר נשיאות המעסיקים והעסקים, גליה אלבין, יו”ר אלמדיה, ליאון אביגד, מנכ”ל ומבעלי רשת מלונות בראון, ניר וייצמן, מבעלי רשת מלונות בראון, אבי דור, מנכ”ל רשת מלונות פרימה, אודי קשקש, מנכ”ל ונשיא חברת RAD, עפיף עפיפי מנכ״ל קבוצת עפיפי, עופר גונן, מנכ”ל כלל ביוטכנולוגיה, דן בר-און, מנכ”ל רשת בודי שופ, הראל טייב, המייסד והמנכל של חברת Kryon Systems, מרק גפן, מנכ”ל חברת הסייבר הייסולייט מקבוצת Team8, אבירם סושרד, מנכ”ל פיליפס אלקטרוניקס ישראל, גולן ביטון, מנכ”ל ומייסד חברת יוניבו, יורם ראב”ד, שותף ומנהל בפירמת עורכי הדין שבלת, צבי אגמון, שותף ומייסד במשרד אגמון ושות’ רוזנברג הכהן ושות’, עינת נמש, מנהלת הפעילות המסחרית של גוגל ישראל, רז בכר, מנהל האקסלרטור של מייקרוסופט ישראל, צחי וייספלד, מנכ”ל איגנייט האקסלרטור של חברת אינטל, גילון בק, שותף בכיר בקרן פימי, יצחק קרייס, מנכ”ל המרכז הרפואי שיבא, פרופ’ יצחק שפירא, סגן מנהל בית חולים איכילוב, ד”ר טריף בדר, מנכ”ל המרכז הרפואי קפלן, בשארה שוקייר, מנהל בית חולים המשפחה הקדושה בנצרת, גלית פרץ, מנהלת היחידה למחקרים קליניים במכבי שירותי בריאות, ברק זיגדון, מנהל שותפויות אסטרטגיות אירופה והמזרח התיכון במאנדיי, טל רז, סמנכ”ל הכספים של קבוצת אפקון ועוד רבים. 

שר המסחר של איחוד האמירויות, מר תאני אחמד אל זיודי( Thani Ahmed Al Zeyoudi): “הסכמי אברהם הובילו לחתימות על המון הסכמי שיתופי פעולה בין חברות

ישראליות ואמירתיות במאות מיליוני דולרים ובמגוון תחומים. האקספו בדובאי היא גם הזדמנות מעולה עבור אנשי עסקים ישראלים ומקומיים לייצר שיתופי פעולה עסקיים.”

יו”ר משרד ההשקעות של אבו דאבי ADIO, מר מוחמד עלי אל שורפה (Mohammed Ali AL Shorafa): “היום, שנה לאחר החתימה על הסכמי אברהם והודות להם אנחנו הפכנו לשותפים. אנו יוצקים בבטון את שיתוף הפעולה בין ישראל ואיחוד האמירויות וזה מדהים שרק אחרי שנה כבר נרשמו עסקאות בהיקף מיליארד דולר בין שתי המדינות. בלי שגשוג כלכלי התקווה לייצב את האזור יישאר בגדר תקווה וחלום בלבד. אנו שואפים לחזק את הקשרים הכלכליים עם ישראל שנים קדימה ואנו מחויבים לקדם שיתופי פעולה בין משקיעים ויזמים. אני אופטימי לגבי צמיחה עתידית עבור חברות ישראליות שיבחרו להשקיע כאן באבו דאבי ואני גאה להיות חלק מהפסגה הזאת שמייצגת את היזמים הטובים בעולם.”

השגריר הנכנס של ישראל באיחוד האמירויות, מר אמיר חייק: “לפני שבוע הגעתי בפעם הראשונה למדינה המדהימה הזאת. חשבתי שכל החברים שהגיעו לישראל לחגוג לי שבוע בתפקיד, אבל אני בטוח שיש לכם סיבות הרבה יותר טובות להגיע לכאן. לשר המסחר של איחוד האמירויות אני מודה אישית שהגיע לכאן ואומר שיש לנו הרבה עבודה לעשות יחד. כדי להצליח אנחנו חייבים את הסקטור הפרטי, כדי שההסכם יצליח מבחינה כלכלית. זה מרתון ולא ריצת 100 מטר, אנחנו כאן כדי לעזור לשני הצדדים את השותפים הראויים. אני נרגש להיות השגריר הראשון של ישראל לאיחוד האמירויות. המטרה שלנו היא לחזק ולהרחיב את הסכמי השלום לשותפות אמיתית. אני בוטח במנהיגים של שני הצדדים, אני בוטח באנשים משתי המדינות על מנת להבטיח את העתיד של דור העתיד שלנו. אחותי שלא יודעת ערבית הזילה דמעה לאחר המינוי שלי ואיחלה בהצלחה ואמרה לי אללה מעק.”

יו”ר מכון היצוא, אדיב ברוך: “המשלחת העסקית שיוצאת לאיחוד האמירויות בחלוף שנה מהסכמי אברהם, היא עוד שלב המצטרף לפעילות המשותפת  בין המדינות. מאז ההסכם נפתח צוהר חדש והכלכלה היא זו שמשנה את פני האזור ומהווה תשתית דיפלומטית להידוק הקשרים. מכון היצוא שמח להוביל ביחד עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה מגוון רחב של הזדמנויות עסקיות עבור התעשייה הישראלית לרבות משלחות ואירועים נוספים שיהיו לאורך השנה לביתן הישראלי של משרד החוץ ב-EXPO דובאי. אני קורא לחברות הישראליות לקחת חלק בשלל האירועים שללא ספק מהווים הזדמנות יוצאת דופן לתעשייה הישראלית”. 

מנכ”ל בנק הפועלים, דב קוטלר: “הבנק שמח להמשיך ולהיות פורץ דרך לשווקים חדשים לטובת לקוחותיו. בנק הפועלים אימץ אסטרטגיה של הובלה למדינות המפרץ, והמשלחת הנוכחית, תהיה משלחת פורצת דרך ביצירת הקשרים עם אבו דאבי – שהוא כידוע אחד מן המרכזים החשובים בעולם בתחומי הפיננסים, הסחר וההיי-טק.  לצד כל הפעילויות למול אנשי עסקים מקומיים, יוזמנו כל משתתפי המשלחת לחשוף את עשייתם בתערוכה הבינלאומית ‘אקספו דובאי’, שהיא אחת מן התערוכות הבינלאומיות החשובות בעולם שתאפשר לאנשי העסקים הישראליים ליצור קשרים בפלטפורמה חשובה זו.” 

לאור ההצלחה חסרת התקדים של המשלחת העסקית הראשונה שהוציאו מכון היצוא ובנק הפועלים אשתקד לדובאי: יצאה משלחת עסקית חדשה של כ-200 אנשי עסקים ויזמים ישראליים לאבו דאבי ודובאי.  זוהי המשלחת העסקית הישראלית הראשונה לאבו-דאבי, מרכז הממשל והעסקים של איחוד האמירויות והיא תסייר ותיפגש עם גורמי ממשל בכירים. המשתתפים הישראליים במשלחת יפגשו עם גורמים בכירים המנהלים את קרנות העושר של המדינה – שהן קרנות ההשקעה המובילות בעולם, ויציגו בפניהם את התעשיות הישראליות המובילות בתחומי ההי טק, התעשייה, תשתיות, מסחר וקמעונאות.

בנוסף משתתפי המשלחת יסיירו בתערוכה הגדולה בעולם ב-EXPO Dubai ובביתן הישראלי המרהיב “אל המחר” שהוקם על ידי משרד החוץ וייחשפו לביתנים  מ-190 מדינות נוספות. במהלך הביקור יסיירו אנשי העסקים הישראליים בביתנים, שם יוצגו בפניהם הזדמנויות עסקיות נוספות ויפגשו עם אנשי עסקים מכל העולם.

המשלחת צפויה לקדם עסקים במספר אירועים וסיורים מקצועיים ומפגשים עם בכירי העולם העסקי והממשל של איחוד האמירויות. במשלחת משתתפים בכירים מחברות ישראליות שהוגדרו על ידי איחוד האמירויות כבעלי פוטנציאל לשיתוף פעולה, בתחומי ההיי טק ובהם אגרוטק, אנרגיה וקלינטק, פינטק, פודטק, טכנולוגיות בריאות, מים וסייבר וכן חברות בתחומי בנייה, תעשייה ותחבורה חכמה.  

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

כתבות דומות

Back to top button
דילוג לתוכן