להשקיע בקרן ולקבל ויזה

Image by Gerd Altmann from Pixabay

קרנות פורטוגליות מחזרות אחריכם ומציעות אפילו – ויזת זהב!

קרנות הון חדשות נכנסות לישראל ומתחרות על ליבם של המשקיעים הישראלים המחפשים הזדמנויות השקעה. מעבר לתשואה, ההשקעה בקרנות אלו מבטיחה למשקיעים בהן ויזת זהב המאפשרת, לאחר תהליך, קבלת אזרחות פורטוגלית (אירופאית), אפילו בהיעדר זיקה לגירוש ספרד. 

מדובר בקרנות הון סיכון פורטוגליות, המגייסות הון מכל העולם (ארה”ב, הונג קונג, ברזיל, הודו טורקיה, דר’ אפריקה ורוסיה) ומשקיעות כ – 60% מסכום הקרן בשוק הפורטוגלי – נדל”ן, בריאות ופארמה, תעשיית הספנות, שימורי דגים לייצוא (הנחשבים לתעשייה פורטוגלית) תעשייה, לוגיסטיקה, נכסים מניבים ועוד.

ההשקעות בקרנות אלה, המתחילות ב–350,000 אירו, מזכות את המשקיע גם ב”ויזת זהב”. ויזה זו היא, למעשה, אשרת שהייה המונפקת לאזרחים שאינם נמנים על האיחוד אירופי, בגין ההשקעה שביצעו, ומעניקה חלק מהזכויות הקיימות של אזרחי האיחוד כמו לחיות במדינות האיחוד, לעבוד בהן, לנוע בחופשיות ועוד. לאחר 5 שנים ניתן להמיר את הוויזה לאזרחות. 

יש מספר קרנות הפועלות בצורה זו, כך שכל משקיע יכול לבחור לעצמו את הקרן העדיפה עליו.
למשל, קרן ההשקעה הפורטוגזית משקיעה באחזקותיהן של חברות קטנות ובינוניות בעלות פוטנציאל צמיחה ופיתוח, שהמטה הניהולי שלהן פורטוגל או שפעילותן הרלוונטית בפורטוגל. הכניסה לקרן היא בהשקעה שנעה בין 2-15 מיליון דולר והתשואה נעה בין 15-20%.

קרן אחרת, INCEPTION I מתמקדת בתחום מדעי החיים ובהשקעה בדור הבא של תרופות ומכשירים לטפל בצרכים רפואיים שלא קיבלו מענה. עד כה הושקעו בקרן יותר מ- 100 מיליון אירו ושיעור התשואה הפנימי עומד על 10-15%.  

קרנות אחרות שייכות לקבוצת הנדל”ן Optylon-Krea. הקרנות בקבוצה זו השקיעו, בעשרים השנים האחרונות, למעלה מיליארד וחצי יורו בפורטוגל, טורקיה ורומניה. לקרן ניסיון בעבודה עם משקיעים מוסדיים (מריל לינץ’, בנק אוף אמריקה, רשות ההשקעות הסינגפורית ועוד) כמו גם בעלי הון. בפורטוגל, משקיעה הקרן במלונות-דירות במיקומי פרימיום, השבחה, עירוב שימושים ועוד.
מאז 2017 גייסה הקרן 75 מיליון דולר ממשקיעי ויזת זהב. בסיס המשקיעים הינו רחב וכולל למעלה מ – 200 משקיעים המגיעים מ-22 מדינות.

עו”ד איתי מור, בעלים של מור ושות’ מייצג משקיעים בקרנות השונות. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version