קרן 2 Softbank Vision Fund משקיעה ב-OurCrowd

ג׳ון מדבד, מייסד ומנכ״ל OurCrowd, קרדיט: OurCrowd

OurCrowd גייסה 25 מיליון כדי להרחיב את הדמוקרטיזציה של ההון סיכון. שתי החברות חתמו על הסכם שת”פ אסטרטגי לאיתור הזדמנויות השקעה

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, המשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון, הודיעה היום ש-SoftBank Vision Fund 2 תבצע השקעה של 25 מיליון דולר ב-OurCrowd בהלוואה המירה (convertible equity investment). ההון שגויס ישמש לפיתוח פלטפורמת OurCrowd, להרחבת קהילת המשקיעים ולהאצת תהליך הזיהוי של חברות טכנולוגיה פרטיות בעלות פוטנציאל גבוה. 

עם 140,000 משקיעים כשירים ביותר מ-195 מדינות, OurCrowd היא פלטפורמה מובילה שמספקת למשקיעים הזדמנויות איכותיות להשקעות הון סיכון. OurCrowd שדורגה על ידי Pitchbook כמשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון, השקיעה ביותר מ-280 חברות ו-30 קרנות.    

OurCrowd רשמה צמיחת שיא במהלך השנה האחרונה. מספר המשקיעים הכשירים החדשים שהגיע ל-25,000 בשנת 2020 צמח ל-75,000 בתשעת החודשים הראשונים של 2021, נתונים המשקפים גידול של 300% במספר המשקיעים הכשירים החדשים כשנותרו מספר חודשים עד סוף שנת 2021. היקף ההשקעות החדשות שבוצעו השנה בפלטפורמה הגיע ליותר מ-500 מיליון דולר, המשקפים גידול של 100% בהיקף ההון השנתי המנוהל. 50 חברות פורטפוליו של OurCrowd ביצעו אקזיטים וביניהן חברות מובילות כמו: Lemonade, Beyond Meat, Uber (Jump) Kenna, Argus, Wave ורבות נוספות. 

במסגרת ההסכם OurCrowd תיכנס לשותפות אסטרטגית גם עם SBIA, קבוצת יועצי המשנה של SoftBank Vision Fund 2 שיבדקו הזדמנויות השקעה בפלטפורמת השקעות ההון סיכון של OurCrowd. הצדדים ישתפו פעולה כדי לבצע הערכות אודות מגמות במגוון רחב של תחומים ובהם בינה מלאכותית מחשוב קוונטי, ניידות, אג-טק, אבטחת סייבר, בריאות ועוד. כן תפעלנה שתי החברות להרחבת אזורי הפעילות של כל אחת מהן בשוק של השנייה. 

ג’ון מדבד, מייסד ומנכ”ל OurCrowd: “אנו נרגשים לעבוד עם SBIA אחת מקבוצות ההשקעה הגדולות בעולם בתחומי הטכנולוגיה. כמשקיע אסטרטגי הפעיל ברחבי העולם ופורטפוליו של חברות טכנולוגיה מובילות שוק, הם יהיו שותף מרכזי שיסייע לנו לממש את החזון שלנו החותר להרחיב את הדמוקרטיזציה של ההון סיכון והגישה אליו”.  

יוסי כהן, מנהל פעילות SBIA בישראל: “במשך למעלה מ-40 שנה Softbank ביצעה השקעות שהקדימו מגמות טכנולוגיות חדשות ואנו מאמינים כי בשווקים הפרטיים טמון פוטנציאל ענק. אנו רואים ב-OurCrowd שותף להשקעות בעל מוניטין וקשרים שיסייע לסטארט-אפים ישראלים מבטיחים להפוך לחברות טכנולוגיה גלובליות”. 

מאז הקמתה בשנת 2013 גייסה פלטפורמת ההשקעות OurCrowd התחייבויות להשקעה של 1.8 מיליארד דולר במעל 280 חברות פורטפוליו ו-30 קרנות, ורשמה 50 אקזיטים, וביניהם: ההנפקות בנאסד”ק של Beyond Meat ו-Lemonade, הרכישה של Jump Bike על ידי Uber, הרכישה של Briefcam על ידי Canon, הרכישה של Argus על ידי Continental, הרכישה של Crosswise על ידי אורקל, הרכישה של Corephotonics על ידי סמסונג, והרכישה של CyberX על ידי מיקרוסופט.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version