קבוצת Tanner Pharma מגדילה את מלאי התרופה Leukine® באירופה

TannerPharma logo

התרופה Leukine מאושרת מטעם מנהל המזון והתרופות על מנת לטפל בתסמונת קרינה חריפה ומומלצת במדריך EMEA/CPMP לטיפול בחשיפה לגז החרדל

קבוצת Tanner Pharma, מפיצת תרופות חיוניות בינלאומית, הודיעה כי הגדילה משמעותית את מלאי תרופת Leukine (rhuGM-CSF סרגרמוסטים המופקים משמרים) באירופה. הדבר מתבצע בשיתוף עם בעלי Leukine, חברת פרטנר תרפיוטיקס (PTx). זאת, בתגובה למלחמה המתמשכת באוקראינה וההסלמה האפשרית בתקריות אשר יחייבו פריסה מהירה של התערבויות רפואיות לצורך טיפול בחשיפה לקרינה או לנשק כימי. 

“בתגובה לקופליקט המתמשך באוקראינה, קבוצת Tanner תומכת בהיערכות ובמתן מענה באירופה תוך הגדלת המצאי המקומי של Leukine, אותו ניתן לפרוס במהירות, כמענה למצבי חירום,” אומר בנקס בורן, מנכ”ל ומייסד קבוצת Tanner Pharma. “יעילותה הייחודית של Leukine, אשר הוכחה כמשפרת הישרדות כאשר ניתנת 96 שעות לאחר חשיפה לקרינה וללא עירויי דם, הופכת אותה לפעולת-נגד יעילה ביותר, בעלת יתרונות לוגיסטיים חשובים במקרה של פיצוץ גרעיני. העברת אספקה גדולה יותר באירופה תבטיח כי ה-Leukine יהיה זמין בכמות גדולה יותר ובמהירות, אם צריך”.

התרופה Leukine היא אפנן המערכת החיסונית המאושר על ידי מנהל המזון והתרופות לטיפול בהשפעות תסמונת הקרינה החריפה על מערכת הדם, ואושר לשימוש על ידי ממשלת ארה”ב כהליך-נגד רפואי מאז שנת 2013. התרופה Leukine מומלצת גם לטיפול ב-H-ARS על ידי ניהול פגיעות קרינה לשנת 2020 (1) מטעם איגוד האנרגיה האטומית הבינלאומי. התרופה תרמה לטיפול מוצלח בנפגעי תחנת הכוח הגרעינית בצ’רנוביל בשנת 1986 (2). מעבר ל-ARS, התרופה Leukine מומלצת במסמך ההדרכה EMEA/CPMP לגבי השימוש במוצרים תרופתיים לצורך טיפול בחולים שנחשפו לתקיפות טרור באמצעות כימיקלים. זאת, כטיפול בחשיפה לגז חרדל (3). כרגע, התרופה בפיתוח, אך אינה מאושרת על ידי מנהל המזון והתרופות לשימוש נגד חשיפה לגז חרדל.

מינוני קרינה גבוהים גורמים נזק עצום למערכת החיסונית. על התאים הפגועים נמנים מונוצימים, מקרופאגים, טסיות, ניוטרופילים תאים דנדריטיים ותאי דם אדומים. במילים אחרות, מדובר בפנציטופניה. התרופה Leukine מגרה כל אחד מסוגי התאים הללו ומוכחת כמאיצה של  החלמה מפנציטופניה. השפעתה הנרחבת מאפשרת הישרדות גבוהה יותר מ-ARS ללא צורך בעירוי דם. מדובר ביתרון מכריע, לאור הציפיה שלאחר אירוע קרינתי או גרעיני, מוצרי הדם יהיו זמינים בכמות מוגבלת, אם בכלל. זהו הליך הנגד היחיד לטיפול ב-ARS אשר יעילותו הוכחה כאשר הוא ניתן מעל 24 שעות לאחר החשיפה. למעשה, המחקרים מצביעים על כך שכאשר התרופה ניתנת עד 96 לאחר החשיפה (4, 5). בעקבות אירוע קרינתי או גרעיני, חלון טיפול בין 48-96 שעות לאחר מכן הוא מכריע באופן מוחלט. (6, 7). מתוך האתגרים הלוגיסטיים הכרוכים בהפיכת ציוד ואנשי מקצוע בתחום הבריאות לזמינים כדי לתת מענה וטיפול, משתמע כי יחלפו יומיים לפני שניתן יהיה לתת את התרופה בכל קנה מידה. זאת ועוד, התרופה Leukine יציבה בטמפרטורת החדר במשך 12 חודשים, ולכן אין צורך לתחזק שרשרת אספקה בקירור בעתות משבר.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version