קבוצת בלקסטון מגדילה אחזקותיה בפרויקט שננדואה של נאוויטס בארה”ב

גדעון תדמור, יו"ר נאוויטס פטרוליום קרדיט צלם: דניאל קמינסקי

בלקסטון, באמצעות חברה-בת בבעלות מלאה, רוכשת מחברת LLOG את מלוא זכויותיה ותחזיק כ-47% בתגלית שננדואה (431 מיליון חביות נפט). נאוויטס תמשיך להחזיק בכ-53% בפרויקט 

בהמשך לדיווח על חתימת הסכם עם Transocean לשירותי קידוח והשלמה בפרויקט בשווי של כ-250 מיליון דולר, שותפות נאוויטס פטרוליום מדווחת הבוקר על צעד חשוב נוסף לקראת פיתוח תגלית הענק שננדואה (431 מיליון חביות- C2) במפרץ מקסיקו, ארה”ב.

קבוצת בלקסטון, באמצעות Beacon  חברת הפורטפוליו של בלקסטון הפעילה בתחום החיפושים, פיתוח והפקת הנפט במפרץ מקסיקו בארה”ב, מגדילה באופן משמעותי את אחיזתה בפרויקט שננדואה ורוכשת מחברת LLOG  את מלוא אחזקותיה (כ-30.95%) בפרויקט. רכישה זאת מצטרפת לאחזקתה הקיימת (כ-15.95%) בפרויקט, כאשר לאחריה תחזיק בלקסטון, באמצעות חברת Beacon, 46.9% בפרויקט.

בלקסטון הינה אחד השחקנים הפיננסיים הבולטים והמשמעותיים בשוק הבינלאומי עם היקף נכסים מנוהלים של כ-550 מיליארד דולר. החלטתה להגדיל באופן משמעותי את אחזקתה בפרויקט שננדואה, לאחר חתימת הסכם הקידוח וההשלמה עם Transocean, משקפת את הערכתה לגבי איכותו של נכס הנפט, הפוטנציאל העצום הגלום בו, והביטחון שלה בפיתוחו המוצלח והמהיר.

 שותפות נאוויטס פטרוליום תמשיך להחזיק ברוב האחוזים (53.1% )בפרויקט, אשר צפוי ליצור לנאוויטס תזרים מזומנים מהוון (10NPV) המוערך בכ-1.13 מיליארד דולר. החלטת השקעה סופית בפרויקט צפויה להתקבל עד סוף השנה, לאחר שיושלם מתווה המימון, כאשר ההפקה המסחרית מהמאגר צפויה להתחיל בשנת 2024.

העסקה אף כוללת רכישת מלוא אחזקותיה שלLLOG  (13.9%) בנכס הנפט יוקטן צפון, כאשר גם בנכס זה נאוויטס היא המחזיקה הגדולה ביותר, והשותפים האחרים Equinor הנורווגית ו- Houston Energy.

לבלקסטון ול-LLOG שיתוף פעולה משמעותי בפרויקטים ימיים במפרץ מקסיקו בארה”ב, שהחל בשנת 2014. שותפות זו השלימה מכירה מוצלחת בשנת 2019 של מספר נכסים ל- Murphy Oil בתמורה לכ-1.6 מיליארד דולר.  

 Beacon משמשת כמפעילה בפרויקטי מים עמוקים רבים במפרץ מקסיקו. החברה מנוהלת על ידי מנכ”ל LLOG  לשעבר, אשר עד לאחרונה הוביל והשלים את פיתוחם של פרויקטים משמעותיים במפרץ מקסיקו, לרבות את פיתוח פרויקט בקסקין, בו מחזיקה נאוויטס פטרוליום 7.5%.

יו”ר נאוויטס פטרוליום, גדעון תדמור: ״אני שמח על הבעת האמון של בלקסטון בפרויקט שננדואה ועל הגדלת מעורבותה בפרויקט. זהו צעד מאד משמעותי בדרך לפיתוח הפרויקט. היכולת הפיננסית של בלקסטון ויכולותיה המקצועיות של Beacon  בתחום, יקדמו אף עבור נאוויטס את מימון הפרויקט ויתרמו לפיתוחו המהיר והמוצלח.

ענקית ההשקעות בלקסטון נוסדה לפני 35 שנה. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק ושווי השוק שלה הוא 66 מיליארד. בלקסטון עוסקת בהשקעות ובניהול נכסים בהיקף של כ- 550 מיליארד דולר ובין היתר משקיעה ומרחיבה את פעילותה בתחום הנפט והגז במפרץ מקסיקו, ארה”ב.

Beacon היא חברה תפעולית בבעלות מלאה של קבוצת בלקסטון, הממוקדת באקספלורציה, פיתוח והפקה של נכסי נפט וגז במים העמוקים של מפרץ מקסיקו, ארה”ב. היא מחזיקה כיום בפרויקטים רבים נוספים במפרץ מקסיקו.

נאוויטס פטרוליום, פועלת בתחום הנפט בצפון אמריקה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים, שכולל מאגרים שכבר החלו בהפקה מסחרית של נפט, כשסך חלקה במשאבי הנפט המוכחים שותפה, עומד על כ-305 מיליון חביות.  נאוויטס פטרוליום מחזיקה ב-53.1% מהזכויות בפרויקט שננדואה, תגלית נפט מוכחת, בה הושקעו בעבר 1.7 מיליארד דולר בקידוחי אקספלורציה ואימות. שננדואה הוא פרויקט הדגל של השותפות, והוא צפוי ליצור לה תזרים מזומנים מהוון (10NPV) המוערך בכ-1.13 מיליארד דולר

לצד פרויקט שננדואה, נאוויטס מחזיקה ב-7.5% מהזכויות בפרויקט בקסקין במפרץ מקסיקו, שהחל בהפקה מסחרית של נפט ביוני 2019. פרויקט בקסקין מכיל כ-469 מיליון חביות (P2) ונחשב למאגר נפט בקנה מידה בינלאומי, שיוצר לנאוויטס תזרים מזומנים יציב.  
לצד הפעילות במפרץ מקסיקו, נאוויטס פועלת להרחבת הזרוע היבשתית שלה, וכיום היא מחזיקה ב-5 שדות נפט יבשתיים מפיקים בטקסס. בכוונת השותפות לקדם בשדות אלו תכנית פיתוח שכוללת קידוחים אופקיים הצפויים להגביר משמעותית את היקף ההפקה.
בתחום האקספלורציה נאוויטס מחזיקה ב-30% מהזכויות ב’בלוק 7′ במזרח קנדה, באזור ניו-פאונד-לנד, אחד האזורים המבטיחים בתעשיית הנפט הגלובאלית.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. בלומר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. בלומר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
Exit mobile version